18 Aralık 2014 Perşembe

Re: Bülent ESİNOĞLU : Laikliği savunmadı, Tarikatı savunuyor!

Koyunlar niçin intihar eder?

Türkiye'nin dünya gündemine geldiği 'ilginç' olaylar içinde 'kadın cinayetleri' bir numara. 'Kadın cinayetleri', 'töre cinayeti' diye de adlandırılıyor. 'İlginç' olaylar arasında artık bir de 'koyun intiharlarımız' var.

Koyun sürü psikolojisiyle yaşar.  

Koyun, çoban ve çoban köpeği, sürü sisteminin parçaları…

"Koyunlar niçin intihar eder?" Sorusunun kısa yoldan tek bir cevabı akla geliyor: 'Koyunlar, koyun oldukları için topluca intihar ederler'. Ama uzmanlar, bu görüşün yanlış olduğunu söylüyor. Koyunlar intihar etmeyi bilmezmiş aslında.

Alışılmış söz, "Her koyun kendi bacağından asılır" der. Ama aşağıdaki örnekler her koyunun kendi bacağından asılmakla kalmayıp, başka koyunları da ölüme sürüklediğini göstermektedir.

1.Değişik çap ve ebatta koyun intiharları

Van'da 450 koyun intihar etti!

 Yıl 2005… Van'da bir koyun sürüsü topluca intihar eder… Olay, Van'ın Gevaş ilçesinde meydana gelir. Uçurumdan atlayan bir koyunu bütün sürü takip eder. Uçurumdan atlayan 450 koyun telef olur.

Kars'ta 200 koyun intihar etti!

İkinci olay Kars'ta olur. Kağızman ilçesine bağlı Kötek Köyü'nde 2 çoban, arazide 800 koyundan oluşan sürüyü otlatmaktadır. Otlayan 800 koyundan 200'ü uçurumdan atlayarak intihar eder. Olaya, en önde giden koyunun uçurumdan atlaması yol açar.

En önde giden koyun uçurumdan atlayınca diğerleri de peşinden gider.

Koyunlar art arda uçurumdan atlamaya başlar. Koyunların atlaması karşısında şaşıran çobanlar koyunlara bir türlü engel olamaz.

Çoban anlatır: "Geldim baktım koyunlar toplanmış. Baktım toz duman çıkıyor dereden dedim kayalar yuvarlanıyor. Bir baktım ki davarlar hep kendini aşağıya atıyor. Kaçtım kenara kendim sürünerek dereye indim. Baktım koyunlar yağmur gibi üstüme yağıyor."

 Bitlis'te 150 koyun intihar etti!

Üçüncü olay Bitlis'te meydana gelir. Tatvan ilçesi Kokarsu Köyü'nde  150 koyun dereye atlayarak intihar eder.  

Olay gece saatlerinde meydana gelir.

Çoban, hayatında ilk defa böyle bir durumla karşılaştığını söyler. Koyunlar muhtemelen kurt saldırısından ürkerek dereye atlayıp intihar ederler.  

Hakkari'de koyunlar değil danalar intihar etti

Koyun intiharlarının ardından bu kez Hakkari'nin Durankaya beldesinde 'dana intiharları' ortaya çıkar. Olay akşam saatlerinde Biçenek Mezrası'nda meydana gelir. Otlatılmaya götürülen 7 dana, Kırmızı Mağara Dağı denilen sarp kayalıklarda intihar eder.

Danalar kendilerini aşağı doğru atarken, bir anda toz oluştu

Bir görgü şahidi, konuyla ilgili olarak İHA muhabirine açıklamalarda bulunur. Sarp kayalıklardan geçen danaların bir anda kendilerini teker teker aşağı doğru attığını belirtir: "Danalar kendilerini aşağı doğru atarken, bir anda toz oluştu. Bende hemen köy sakinlerine haber verdim. Geldiğimizde danalarımızın telef olduğunu gördük" der.  

3.Sürü Psikolojisi deyip geçmeyin

Koyun psikolojisi, sürü psikolojisi deyip geçmeyin… Bu konunun da uzmanları var. Uzmanlar öncelikle koyunların intihar edemeyeceğini, intihar etmenin insana özgü bir psikolojik davranış olduğunu belirtiyorlar.

Veteriner Fakültesi Zootekni Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kaan İşçan, "Hiçbir koyun bir yerden atlayarak intihar etmeyi bilmez. Koyunlarda sürü davranışı vardır. Sürünün başındaki koç nereye giderse peşindekilerde öleceklerini bilseler de onu takip ederler" der.

Profesör İşcan'ın anlattığına göre 'koyun intiharları'nın temelinde bir iletişim sorunu var. Koyun, çoban, çoban köpeği sistemindeki iletişimsizlik, 'koyun intiharları'na yol açıyor. Temel sorun çoban ve çoban köpeği ile 'sürübaşı koyun'un iletişimsizliği.

Çobanla iletişimi kopan 'sürübaşı koyun'un, sürü psikolojiyle hareket eden sürüyü intihara sürüklemesi kaçınılmaz.

4.Koyunlar aslında oyuna gelmiştir

'Kitleler Psikolojisi' kitabı yazarı Gustave le Bon, "Bir veya birkaç koyunun bir şeyden ürkmesi derhal öteki koyunları da ürkütür" der. Bu tip olayların bir çoğunda 'sürübaşı koyun' kaza sonucu uçuruma düşünce, diğer koyunlar da onun peşinden atlar.

Yani koyunlar koyun oldukları için intihar etmiyorlar. İntihar etmek insanlara özgü psikolojik davranış. Hiçbir koyun bir yerden atlayarak intihar etmeyi bilmiyor. Biz sonuçlarına bakarak koyun ölümlerinin 'koyun intiharları' şeklinde yorumluyoruz.

5.Hatime: İnsanlar da bazen sürü psikolojisiyle hareket ederler

Evet insanlar da bazen sürü psikolojisiyle hareket ederler. İnsan birey olmayı bir kenara bıraktığı zaman sürü psikolojisinin parçası haline gelir. Sürü, sürüyü yöneten çobanların niyetine göre yönetilir. Sürünün parçası haline gelen insan koyunlaşır. Alev Alatlı, sürüleşmeyi paçozluk olarak nitelendirir: "Paçozlukta sürüden ayrılmamak esastır: Kim ne yapıyorsa onu yapmak, kim nereye gidiyorsa oraya gitmek, kim neye rağbet ediyorsa ona etmek. Ana arter kabullere sıkı sıkıya yapışmak, açığa düşmemek." (Alev Alatlı, Beyaz Türkler Küstüler, s.186)

Tarih'ten sosyoloji'ye, psikoloji'ye, sosyal bilimlerin çıkarımları, insanların geçmiş birikimlerden hareketle geleceklerini inşa etmelerini sağlar.

Show TV'den yeni bir yarışma 'Ben Burdan Atlarım!'

 

Biz 'koyun intiharları'nın hikmetini anlamaya çalışırken Show TV'de yeni bir yarışma başlıyor. Yeni yarışmanın adı : 'Ben Burdan Atlarım!'

Topluluk halinde yaşamasına rağmen insanı insan yapan bir iradesi vardır. 'İradenin Davası'nın farkında olan insan, sürüleşmekten kurtulur, oyuna gelmez, hesaplamadan 'Ben Burdan Atlarım!' demez.

Tarih; sürüleşen insanların başına gelen 'koyun intiharları'yla doludur.

İnsanlar, geçmişten ibret almazsa, sürü psikolojisiyle hareket ederler. Sürü psikolojisiyle hareket ederlerse, koyunlar ve danalar gibi intihar etmiş olurlar.

Birkaç gündür Aydın HALKTANKOPUK adını kullanarak mesajlar yazdım.
Kimileri tanımadı, tanımadığım insanlar bana mesaj atıyor dedi.
Kimileri de HALKTAN KOPUK AYDIN kavramını itici buldu.
Negatif enerji veriyormuş.

Adımla bir mesaj vermek istedim.
Şimdi bir sorun bakalım neden bunu istedim?

İlk olarak ben ülkemizde aydınların halktan kopuk olmadığını tam tersine halkın aydınlardan kopuk olduğunu düşünüyorum.

Çünkü halkın durduğu yer yanlış.
Kimin kimden kopuk olduğu konu çoklukla ilgili değil, doğruyla, ilkelerle ilgili.
Yapılan seçimler, tercihler ülkeyi bir uçuruma doğru sürüklemekte.
Ülke günden güne iç savaş ortamına sürüklenmekte.
Ülkenin hamuruna, harcına zehir atılmakta.
Halk denilen şey eğer çokluksa, çoğunluk hata yapıyor.
Tıpkı NAZİ dönemi Almanları gibi.

Kopuk olmayla ilgili ikinci konu, halkın aydınlara itibar etmediği gerçeğidir.
Aydınların halka itibar etmemesi söz konusu olamaz.
Çünkü aydın kişi zaten halkın vicdanı, idrak ve muhakemesi olmakla yükümlü kişidir.
Halk kendisine ters, aykırı, rahatsız edici, itici laflar edenleri dışlamakta, ötekileştirmektedir.
Oysa gerçekler acı ve acıtıcı.
Aydın kişinin de gerçeklerden bahsetmesi lazım.
Halkın itibar ettiği kişiler ise halk dalkavukları, dolandırıcılar, yalancılar, sahtekarlar.
OSMANLICASINI söyleyeyim belki anlayan olur.
Mürai kişilerdir.

Mürai
ikiyüzlü
sf. Özü sözü bir olmayan, riyakâr, mürai:
"Kocasının zayıf bir adam olduğunu bilmez miydi, bilirdi, şimdi bir de ikiyüzlü olduğunu gözleriyle görüyordu." -A. İlhan.

"mürai" için örnek kullanımlar
Arapça riyâ (göründüğü gibi olmama, ikiyüzlülük) kavramından Türkçeye geçmiştir.
Riya yapan kişiye riyakâr veya mürai denir.
Riyakâr bir
Kaynak: Riya

Peki halk mürai kişilerle gerçek aydınları nasıl ayrıt edecek?
Bu da ayrı ve uzun bir yazının konusu.

Halkın olduğu yerde olan kişiye zaten aydın denemeyeceğini düşünüyorum.
Aydın kişi halkın düşünmediğini, düşünmediği tarzda, düşünmediği şekilde düşünen kişidir.
Aydın ancak bu şekilde sürünün bir parçası olmaz.
Sürü kendini topluca uçuruma sürdüğünde aydın durun diyecek aykırı kişidir.

Hatırlar mısınız bilmem?
Van'da koca bir koyun sürüsü tek bir koyunun peşine takılarak topluca uçurumdan atlamıştı.
Koyunlarda, danalar, sürü şeklinde yaşayan hayvanlarda görülen bir şey bu.

İnsan toplumsal bir varlıktır diyoruz.
Bu ifadenin kibarca olanı.
Kaba bir şekilde söylersek, insan sürü şeklinde yaşayan bir hayvandır olur.

Şimdi ülkemizde günden güne sürüleşen bu kalabalığın içinde yer alsak, onlar nasıl hareket ediyorsa ona göre hareket etsek, onlarla bir konuşsak, onlarla  bir düşünsek sizce biz aydın olur muyuz?

Peki benim günden güne Türklüğünden, millet oluşundan, birlik olduğundan şüphe ettiğim bu insan kalabalığı topluca dosdoğru uçuruma doğru ilerlerken biz ne yapmalıyız?
Halk dalkavukluğu mu?
Yoksa sürüyü uçurum önünden çevirmeye çalışan az olan, aykırı olan mı olmalıyız?

Bana göre salt halkın hoşuna gitmeyi, onların bir parçası olmayı kabul eden kişi aydın değildir.
Halk dalkavukları, müraileri aydın olamaz.
Aydın halka hoşuna gitmeyecek, rahatsız edecek şeyleri söyleyen kişidir.
Bana göre aydın kesinlikle halktan kopuk olandır.

Bir de şu negatif enerji konusu var.

Hani şu Şener Şen'in Züğürt Ağasında bir meşhur diyalog vardı ya onun gibi ben de söyleyeyim.
Evet, bende ciddi şekilde birikmiş negatif enerji var.
Var var ama, bir sorun bakalım neden var?

Şener şen - İlyas salman (sor bakalım niye yaptım) - YouTube

16 Oca 2008 - 1974zoimax tarafından yüklendi
Yeşilçam klasiklerindene eşsiz bir eser Banker bilodan en sevilen kıssa bölümler. benker bilo.


Ve ben doğrusu çok merak ediyorum.
Ülke günden güne üçüncü Irak, ikinci Suriye olma yolunda ilerlerken siz nerelerden pozitif enerji buluyorsunuz.
Ben doğrusu her gece yattığımda kabuslar görüyorum.
Siz rahat uyuyabiliyor musunuz?


Oraj POYRAZ

L2fSIJNoA0xfSNxA

Quis custodiet ipsos custodes ?
Koruyuculari kim koruyacak? (Juvenal)

Latin Atasozu

Kolelik kalkti mi?
Resulullah (sav) buyurdular ki: hangi kole kacarsa, bilsin ki ondan zimmet (garanti) kalkmistir, donunceye kadar namazi kabul edilmez
Muslim, iman 122-124, (68, 69, 70); ebu davud, hudud 1, (4360); nesai, tahrimu d-dem 12, (7, 102)

Halk buyuk yalanlara, kucuk yalanlara gore daha cabuk inanir.

Joseph GOEBBELS
(Hitler in Propaganda Bakani)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder