BERKAY SAĞOL : BİLİMSEL LAİK KAMUSAL EĞİTİM
07.09.2019 21:13
Öğrenci Veli Derneği (Veli-Der) İzmir Şubesi tarafından düzenlenen ve imam hatipleşmeye karşı mücadelenin de konuşulacağı bilimsel laik kamusal eğitim çalıştayı bugün 2'nci gününde.
Alsancak Türkan Saylan Kültür Merkezi'nde başlayan çalıştayda dünkü açılış konuşmasını Veli-Der İzmir Şube Başkanı Turan Özüçelik yaptı. Eğitim için mücadele etmeye devam edeceklerini belirten Özüçelik "İstanbul Ümraniye'de Fıkıh-Der diye yatılı bir kuran kursunda yine çocuklarımız cinsel istismara uğradı. Karaman'da Ensar Vakfı yurtlarında 2016 yılında yaşanan istismar olayları hâlâ akıllarımızda. Bu tip olaylara her gün yenileri ekleniyor. Biz Veli-Der olarak yaşanan olaylara susmayacağız ve mücadele etmeye devam edeceğiz. İki gün boyunca gerçekleşecek olan bu çalıştayda proje okullarını ve okulların imam hatiplere dönüştürülmesi kısmında gerçekleştirilen mücadele deneyimleri aktarılacak ve daha sonra Kamucu bir eğitim için ne yapmamız gerektiğini konuşacağız" dedi.
Veli-Der kuruluş sürecini kısaca anlatan Veli-Der Genel Başkanı İlknur Kaya Bahadır şu ifadeleri kullandı: "Veli-Der 4+4+4 eğitim sisteminin hayata geçirilmesiyle bir okulun dönüşüm süreciyle başlayan mücadelemiz oldu. Eğitim sisteminin tamamını finanse eden veliler hiçbir karar alma sürecinde yer almıyor. Tüm bunlardan hareketle derneğimizi kurduk. Eğitimde gericileşmenin son hızla arttığı Türkiye'de artık kamunun dışına çıkan yurtlarla istismarın sistematik bir hale geldiğini görüyoruz. Şunu unutmamak gerekiyor Tayyip Erdoğan dindar ve kindar nesil yetiştireceğiz demişti. Bu çocukların dindar olmadığını hep beraber görüyoruz ama bu çocuklar kindar olacaklar. Bu çocuklar kendilerini istismar edenlere kin duyacaklar. Aileleri onları koruyamadığı için ailelerine kin duyacaklar ve tüm bunlar yaşanırken ses çıkarmayan bu topluma kin duyacaklar. Çocuk yaşta yaşanan bu travmalar çocukların sonraki hayatını da fazlasıyla etkiliyor. "
ÖNCELİĞİMİZ ÇOCUKLARA GÜZEL BİR GELECEK YARATMAK
Yarın okulların açılacağını hatırlatan Bahadır sözlerine şöyle devam etti. "Bizlerin önceliği bu çocuklara güzel bir gelecek yaratmak için mücadele etmemiz gerekiyor. Yeni eğitim-öğretim yılı yine sorunlarla başlıyor. Velilerin öğretmenlerin öğrencilerin sorunlarının yanı sıra okulların fiziksel olarak güvenliği yok. Yani çok fazla alanda mücadele etmemiz gerekiyor"
AKP'nin eğitim konusunda girdiği karanlık yolda yürümekten vazgeçmediğini vurgulayan CHP Milletvekili Yıldırım Kaya "Cemaat ve tarikatların eline bırakılan eğitim sistemi can çekişiyor. AKP giderken arkasında nitekli insan yetiştiremeyen bir eğitim sistemi bırakıyor. Eğitim sisteminde onlarca sorun var. Öğretmen yetersiz okul ve derslik yetersiz eğitime erişimde büyük sorunlar var ve laik demokratik bilimsel eğitim anlayışı yok. AKP iktidara ilk geldiğinde atannmayan 72 bin öğretmen vardı. Bu sayı 2019 yılında 700 binlere dayanmış durumda. AKP iktidarda kaldığı sürece gelecek eğitim-öğretim yılında da aynı sorunları konuşmayaca devam edeceğiz. Eğitim sistemini işlemez hale getirip rejim değişikliği için gedik açmanın hesabını yapan AKP'den hiçbir beklentimiz yok. Cumhuriyetin ilk yıllarında nasıl başardıysak şimdi de öyle başarırız. " Açılış konuşmalarının ardından Eylem Tunalı'nın moderatörlüğünde Dilek Gedik Filiz Köymen Gökkaya Savaş Candemir ve Yusuf Aksoy proje okul ve imam hatip dönüşümlerine eğitimin parasallaşması ve dinselleşmesine karşı yürütülen mücadele deneyimlerini paylaştı.
https://www.birgun.net/haber/bilimsel-laik-kamusal-egitim-267649
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Hicbir seye ihtiyacimiz yok yalniz bir seye ihtiyacimiz vardir caliskan olmak!
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
168. FELSEFE ARACILIGIYLA EDINILEN AHLAK ERDEM ICIN YETERLIDIR
Muhakemeye, dusunmeye girisen her insan, gorevlerini ogrenmekten, insanlar arasindaki iliskileri kesfetmekten, kendi yaratilisini dusunmekten, ihtiyaclarini, egilimlerini, arzularini belirlemekten, secmekten ve kendi mutlulugu icin gerekli olan kimselere borclu oldugunu gormekten kendini alikoyamaz. Bu dusunce, topluluk halinde yasayan bireyleri, kendileri icin en esasli ahlak bilincine dogal olarak eristirir. Kendisini gozden gecirmeyi, esyanin ilkelerini incelemeyi ve arastirmayi seven her insanda, cok tehlikeli ihtiraslar bulunmamasi bilinen ve kuraldisi ahlaki durumlardandir. En kuvvetli ihtirasi gercege ulasmak, en buyuk teorik istegi de gercegi baskalarina gostermek olur. Felsefe, kalbi ve zekayi egitmeye ozgudur. Ahlak ve namus yonunden dusunen ve muhakeme eden kimse, asla muhakeme etmemeyi ilke sayan kimse uzerinde acik bir ustunluge ve oncelige sahip degil midir?
Cehalet, rahiplere ve insan turunun ezicilerine yararliysa da, toplum icin cok zararlidir. Aydinlik kulturden yoksun olan insan, muhakeme yetisini kullanamaz. Muhakeme ve kulturden de yoksun olan kimse ise, her an cinayete suruklenebilen bir vahsidir. Ahlak ya da gorevler bilimi, insanin ve iliskilerinin incelenmesiyle kazanilir. Kendi kendine asla dusunmeyen kimse, gercek ahlaki bilmez ve erdem yolunda pek emin olmayan adimlarla yurur, insanlar ne kadar az muhakemede bulunurlarsa, o kadar kotudurler.
Vahsiler, hukumdarlar, makam sahipleri, halkin ayaktakimi, insanlarin en kotuleridir. Cunku, insanlarin en az dusuncede, en az akil yurutmede bulunanlaridir.
Sofu asla dusunmez ve kendini akil yurutmekten korur. Bir gorus ileri surmekten, her inceleme ve arastirmadan korkar, her sultayi izler. Ve cogunlukla toplumdan uzak bir vicdan, hatali bir vicdan, ona, kotuluk yapmayi kutsal bir gorev kilar. Inanmayan, koru korune iman etmeyen kimse akil yuruturse tecrubeye basvurur ve tecrubeyi, inceleme yapilmaksizin verilen karara tercih eder. Eger iyi akil yurutur, iyi muhakemede bulunursa vicdani aydinlanir. Ham hayallerinden baska nedenleri olmayan ve akli asla dinlemeyen sofudan cok gercek nedenler; iyilik etmek, durust davranmak icin gercek gerekceler bulur. Ihtiraslarini dengelemesi, ihtiraslarina karsi durmasi icin, yeterli olcude guclu degil midir? Kendisini zaptetmesi gereken en gercek cikarlari tanimayacak kadar dar kafali midir? Bu durumda, begenilmeyen tabiatli ve kotu olur. Ancak, bu durumda, dine ve yuksek ahlak kurallarina ragmen, bu dinin yasakladigi yaratilis yolunu izlemekten geri kalmayan bircok muminden ne daha kotu, ne daha iyi olur. Bundan dolayi; mumin bir katil, hicbir seye inanmayan katilden daha az mi korkulu ve sakincalidir? Sofu bir zorba, sofu olmayan bir zorbadan daha az mi zorbadir?
- - - - - - - - - - - - -
Savas kazanmak amaciyla yapilmaz, aksine savasin surekli olmasi istenir Toplumdaki hiyerarsinin surmesi ancak yoksulluk ve cehalet temeli uzerinde saglanabilir.
Savas baslatma cabasi her zaman icin, asil olarak, toplumu acligin esiginde tutmak icin planlanir.
Savas, egemen grup tarafindan kendi vatandaslarina karsi yurutulur ve bu savasin amaci zafer kazanmak degildir aksine toplumun mevcut yapisini saglam tutmaktir.
George Orwell
- - - - - - - - - - - - -
PAINE,THOMAS (1737-1809) Ingiltere dogumlu ABD'li siyaset felsefecisi.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner
- - - - - - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder