25 Nisan 2011 Pazartesi

Kadir İnanır: "Cumhuriyet Güçbirliği'ni destekliyorum"

Kadir İnanır:  "Cumhuriyet Güçbirliği'ni destekliyorum"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 


•Türkiye'de 12 Mart ve 12 Eylül faşist dönemlerini de yaşadın. Sana yansıyan durumlar oldu mu?

O karanlık dönemlerin yansıması sinemamızda da oldu. İnsanlar sokağa çıkamadılar, ilerici ve çağdaş filmleri yaratanlar hep yargılandı. Banş Derneği ve Aydınlar Dilekçesi nedeniyle ben de yargılandım. 12 Eylül dönemiyle ilgili tam 5 tane filmde görev aldim. Son filmim olan "Son Cellat'a ise gösterimdeyken 18 yaş yasağı getirildi. "Darbe" adlı filmim TV'lerde bile gösterilmiyor.

• Bugünlerde çok tartışılan bir sözcük var; "darbe".
   Sence darbe nedir, devrim nedir?
   Mustafa Kemal'i bu sözcüklerden hangisiyle özdeşleştiriyorsun?
 
Darbe, gidişata "Dur" demektir. "Hata yok" demektir, geriletmektir.
                                                   Üretimi durdurmaktır. Düşünmeyi engellemektir.
Devrim ise yeşertmektir. Güzel olana yol açmaktır.
                            Çağı yakalamaktır. Uğruna seve seve ölünesi bir kavganın adıdır.

Mustafa Kemal Atatürk'e gelince, benim ve dünyanın bütün mazlum halklarının kahramanı ve önderidir. Vazgeçemeyeceğim tek adamdır.

• Türkiye'de artık bir trajediye dönüşen "Ergenekon" tutuklamaları ve yargılamaları konusunda ne düşünüyorsun?

Bu dava kesinlikle bitecektir. Çekilen acılar toplumumuzun gelişmesinin ışığı olacaktır.
Uyduruk bir senaryo olduğuna inanıyorum.
Toplumumuzun gelişmesini istemeyen emperyalist güçlerin bir oyunu olduğunu düşünüyorum.
Silivri'deki yurtseverlere selam olsun.
 
Kadir İnanır

• Biliyorsun ülkemiz 12 Haziran'da yapılacak bir genel seçime hazırlanıyor. Muhaliflerin gerçekleştirmeye çalıştıkları "güçbirliği" konusunda neler düşünüyorsun?

Aynı düşüncede olan insanların örgütlenerek bir güçbirliği oluşturması doğru olandır. Beynimle ve yüreğimle destekliyorum.

• Aydınlık'la ilgili değerlendirmen nedir? Halkımızın bu ilgisi nedir sence?

Aydınlık hareketi yıllardır sürdürdüğü haklı mücadelesinin doğruluğunu kanıtlamış ve bugün karşılığını görmenin mutluluğunu yaşıyor.

• Belli bir yaşa geldin ama giderek daha da yakışıklı oluyorsun. Hep diri ve genç kalmayı başarıyorsun. Bunu neye borçlusun?

Yüreğimi hep sevgiyle doldurmaya, toplumsal sorunlarla ısrarla ilgilenmeye, çağdaş düşünceyle yoğrulmaya,.iyi insan olma gayretime ve bu yoldaki üretimime borçluyum. Zaten tüm bunlar herkesin sahip olması ve uygulaması gereken olağan tercihlerdir.


TUNCER CÜCENOĞLU/AYDINLIK


Tarafımdan özetlenmiştir ASB
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder