İşte en önemli soru budur.
Müslümanlar neden gerideler?
Müslümanların geride olduklarından oldukça eminiz.
Çünkü ne zaman başka medeniyetlerle tokuşsalar adeta porselen gibi kırılıp döküldüler.
Bu gün itibariyle dünya da domine edilmeyen, vesayet altında olmayan, muktedir olan müslüman ülke yoktur.
Türkiye de buna dahildir.
Ülkemiz iç ve dış siyasetinde cereyan eden olaylara baktığımızda, ABD ve küresel elitlerin dahli olmayan tek bir olay yoktur.
Buna son zamanlarda yaşadığımız Ergenekon, Balyoz vb. davaları dahildir.
Peki sebep nedir?
Benim teorim, sıkıntı en derinde müslümanlık anlayışındadır.
Büyük imamlar elbette iyi niyetle müslümanlık pratiğini bir zaptu rapt altına almaya , bir düzene sokmaya çalıştılar.
Ama bugün iş islam ilmuhalleriyle bir müslümanın 7x24 ne yapacağını belirlemeye kadar vardı.
Eşinizle nasıl ilişkiye gireceksiniz,
yemeğinizi nasıl pişirecek ve yiyeceksiniz,
miras nasıl paylaştırılacak,
kıçınızı nasıl yıkayacaksınız,
kimlerle görüşecek, kimlerle dost olacaksınız,
ve daha neler neler...
Kur'an, Hadisler ve büyük imamlar da yetmedi bunun üstüne bir de sonradan ortaya çıkan alimler(?) bir sürü laf eklediler.
Bazıları Kur'an okumanın gereksiz olduğunu, Nur külliyatı okumanın yeterli olduğunu, bunun dışına çıkıldığında mazallah küfre sapma tehlikesinin olduğunu dahi söyledi.
Bu gün itibariyle hemen her mezhepten müslümanın artık hareket serbestisi kalmamıştır.
Çerçeve oldukça daraltılmıştır.
Fikri anlamda bir adım kımıldasanız hemen küfür uçurumuna düşme tehlikesi vardır.
İşte asr-ı saadet zamanlarıyla bugünümüzün en büyük farkı budur.
O zamanlar islamiyet oldukça yalındı, çeşitliliğe çok daha fazla müsaade ediyordu.
O günlerden bu günlere dine misli misli din eklenmiştir, ilahi kelamlara yine misli misli laf eklenmiştir, günahlar, sevaplar, kutsallar hem katlamalı olarak artırılmış hem de ayrıntılandırılmıştır.
Dahası şeriat talepleriyle bu dar elbise bütün bir topluma, hatta cihat çağrılarıyla bütün dünyaya giydirilmeye çalışılmaktadır.
Herkes aynı mantalitede, aynı çizgide, aynı şekilde olmalıdır.
Mao dönemi Çin'i gibi özde ve şekilde herkes aynı olmaya zorlanmaktadır.
Kerli ferli profesörler dahi böyle düşünmektedir.
Misal Abu Deyam namlı ilim(!) adamımız.
Geçmişte de şimdi de islam ülkelerinden bilim adamları yetişmiştir.
Sayıları ve kaliteleri elbette batı ülkelerinden çok daha azdır.
Yetişen bu bilim adamları da kendi toplumlarında imanlarının kuvvetiyle ön plana çıkmış kişiler değildir.
Bunların bir çoğu da kendi ülkesinde barınamamış, yine batılı ülkelerin saflarında çalışmalarına devam etmiştir.
İslam ülkelerinde bilimsel, akademik bir iklim olmadığı açıktır.
Türkiye'de de birçok üniversite ve okulda ilahi referanslar dışında beyan ve yayınlar sıkıntı yaratmaktadır.
Tarihte de, şimdi de savaşmak, üretmek, yaşamak, rekabet edebilmek için teknoloji yarışı içindeyiz.
Atın ehlileştirilmesi, cilalı taşın, demir ve çeliğin işlenmesi, vahşi havyanların ehlileştirilmesi, vahşi tohumlardan çağdaş tarım bitkilerinin elde edilmesi vb. bunlar hep kendi çağının teknolojik atılımlarıdır.
Şimdi de savaşın, üretimin otomasyonu için yüksek teknolojiye ihtiyaç vardır.
Bilimleri genel olarak ikiye ayırmak mümkündür, uygulamalı bilimler, teorik bilimler.
Mesela tıp, mühendislik bilimleri uygulamalı bilimlerdir.
Matematik, kimya, fizik, vb. bunlarda teorik bilimlerdir.
Teorik bilimler uygulamalı bilimlere yol açar.
Mesela lazer ışığının teorisini fizikçiler üretir, ama lazerli ticari ürünlerin tasarım ve üretimini mühendislik bilimleri yapar.
Misal çağın ihtiyaçlarına uygun bir yüksek enerjili parçacık silahı üretmek için fizik bilminden, mühendislik bilimlerine uzanan ve sonunda da seri üretime ulaşan bir zincir olmalıdır.
Artık fizikçiler evrenin içi, dışı, yapısı, başı, sonu, eni, boyu, çapı, maddenin ve enerjinin doğası hakkında giderek ayrıntılı bir resim oluşturmaya başlamıştır.
Bu noktada ilahi bilimlerin çokça söz söylediği alana tecavüz kaçınılmaz olmaya başlamıştır.
Fizikçilerin küfürün sınırlarında çalışmaları kaçınılmazdır.
Bilim adamı her attığı adımda küfre düşme cenderesinde olmamalıdır.
Kanıtlanamaz, ispatlanamaz, deneylenemez düşünce ve olgular, kanıtlanabilir, ispatlanabilir, deneylenebilir olanlarla yarıştırılmamalıdır.
Bilim adamlarını az, çok, çeşitli dini inançları olabilir.
Ancak bir bilim adamının bir bilim çatısı altında şeriatçı olma hakkı, şansı yoktur.
Özgür düşünce çatısı altında özgür düşünceye ket vuran bir anlayış var olamaz.
İşte üçyüz yıldır, islam alimlerinin de kafa yorup gördüğü çıkmaz budur.
Dinde reform ihtiyacını şimdi sadece ben değil, geçtiğimiz yüzelli yıl içerisinde Hintli, Pakistanlı, Mısırlı çeşitli ilahiyatçılar da görmüştür.
Burada iki büyük sorun vardır.
Birisi reform olsun, ama nasıl bir reform?
İkincisi dinde reform olmaz/olur derken yeni bir mezhep çatışmaları dönemi başlar mı?
Görüldüğü gibi dinle ilgili herhangi bir konuyu konuşurken dahi kim, ne zaman gırtlağıma çöker endişesi sürekli olarak aklınızın bir kenarındadır.
İşte islamiyetin en büyük sıkıntısı da budur.
Konuşmak değil, dövüşmek makbuldur.
Gerçekten de islam çoğrafyasında kavga, dövüş olmayan yer neredeyse yok gibidir.
Saygılar.
On 28.02.2012 12:18, Mustafa Gürbüz wrote:
Haımefendiler, Beyefendiler, Aydınım diyenler! Ankara, 28.02.2012Bendeniz 81 2 evlatlı 2 torunlu emeki Kentrasarımmimarlığı' ndan emekliyim.Geri kalan ömrümü, İslam birliğ, kalkınması bütün ilim,bilim dallarında gelişerek,iktisadi,siyasi, muasır devletlerin uygarlık düzeyine ulaşmasını için çaba içindeyim.Hergün bilgisayarda genelaga girerek faydalı bulduğum öğrenimimi tamamlayıp karınca kararınca düşüncelerimi açıklamayı deniyorum.Ankara'da Büyükşehirbelediyesinin YAŞLI ve Gençler Bilgi Erişim Merkezinin müdavimiyim.Burası yaptığım önerilerle Kitaplık kurdu, memur atadı bir yıldan beride kitaplar çoğalmaktadır.Bu kitapların bilim dallarına göre tasnifi ve sıralanıp dizilmesini yapacak kimse bilgisiz, bilinçsiz.Ankara'daki diğer bir "Farsca Eğitim Merkezi" nedede Türkçe 9 kitap rafı var ama bunların sıralaması yazılı bir metni halen yok.Bu iki misal "Müslümanların gerilemesinden kimler sorumludur ?" Prof.Dr. Said Ramazan El- BUTİ' ninMadve Yayını 10, Ocak 1985 İstanbul, örnek olabilir.İslam ülkelerindeki 237 Bilimci kimler bunların yayınları ve ilime katkıları evrensel midir? açıklanmalıdır.İslam devletleri, işbirliği nasıl sağlanır, Haçlı ve Yahudi işbirliği birbirimize destek ve işbirliği sağlamamamız içinolanca güçlerini, askeri, iktisadi sömürgrci, yağmalayıcı, soykırım ve katliamlarını çok sinsice içimizdekigaflet dalalet hiyanet içinde olan siyasi, askeri kuklalarıyle sağlamıyorlarmı?ABD+AB+NATO+BM+DB+ CENTO+Arab Birliği,+ Rusya+ Çin 8 yıl süren İran -IRAK savaşında 2 milyona yakın müslümamı soykırıma uğratıp katletmedilermi, Bağdat kütüphane ve müzelerini, tabii kaynakları(gaz, petrol) yağmalaması yaptırmadılarmı? BUŞ gelip görsel ve yazılı basına "HAÇLILARIN bin yıl evvelki HINÇINIaldıklarını açıklamasını duymadıkmı?Arap baharı ile Libya HAÇLI KAtliamını yapmadılarmı, putin ve Fransa'da bir Bakan bu yağmanın HAÇLI zaferi olduğunu görsel, yazılı basın yayında takip etmiyormuyuz.Sıra ile SURİYE ve İRAN haçlı yahudi işbirliği ile yokedilip, soykırım ve yağmaya uğrarılması için 3 DÜNYA SAVAŞI Başlamadımı?Hadisimizde;" ilim ve fenle ilgili bilgileri almak caizdir ve ilim mu'minin yitik malıdır, nerede bulsa alır.İlim Çin'dede olsa gidip alınız." buyurulmuyormu?İslam ilim, bilim, fen birliği için bütün öğrenim kurumlarımız işbirliği müşterek çalışma yapmaları gerekmezmi?İşbirliği, başarı, sağlık dileklerimle selam ve saygılarımı sunarım.Mustafa GÜRBÜZ, Orkun Elt.aylık Dergi BASIN temsilcisi, www.orkun.com.tr 0 536 496 87 99
____________________________________________________________________________________________
27 Şubat 2012 15:11 tarihinde Oraj POYRAZ <cimcime@neomailbox.net> yazdı:
İşte şimdi Bosna-Hersek için üzüldüm.
Üniversiteler adı üstünde üniversal yani evrensel bilgiyi öğretmek için kurulmuştur.
Nasıl mı evrensel?
Burada da Amerika'da da muteber olan, şimdi de yüzyıl sonra da geçerli olan, kültür, cinsiyet vb. farklılıklarına göre değişmeyen, yanlışlansa bile yeni doğrulara zemin hazırlayan, standart medodolojisi olan bilgidir.
Elbette herkes kendi kendine dilediği ismi vermekte serbesttir.
Misal Katolik terimi de evrensel anlamı taşır.
Yani Katolikler evrensel olan Hristiyanlık mezhebiymiş.
Tabii ki kendilerine göre.
Buna bakarak siz de kendi bilginizin evrensel olduğunu söyleyebilirsiniz.
Ancak, büyü, sihir, muska, kahinlik, astroloji, fal, remil ne kadar evrenselse ve de bilimse,
siz ve sizin gibilerin savladığı ilahi bilimler de öyledir.
Sizin gibi hocalarla tanıştım ve çalıştım.
Sizler tıpkı lise öğretmenleri gibi öğrenilmiş bilgiyi güzelce öğretebilirsiniz.
Ancak, pozitif ve evrensel bilgiyi öğretirken, araya kanıtlanamaz mitolojileri, efsaneleri de sokuşturacağınızı tahmin ederim.
Birinci sıkıntı burada, astrolojiyle astronomiyi, kimyayla simyayı, matematikle ebcet hesabını hasılı evrensel bilgiyle büyüklere masalları harmanlamanız bir büyük sıkıntı kaynağıdır.
Akademisyenler aynı zamanda bilinenle bilinmeyenin tam da sınırında bulunurlar.
Ve sürekli olarak bilinmeyen alanı azaltmaya, bilinen alanı artırmaya çalışırlar.
Bu kolay iş değildir.
Tıpkı bataklıkta yürümeye benzer, sürekli olarak zeminin zağlam olduğunu kontrol etmelisiniz.
İşte sizin gibi mütedeyyin(!) bilim adamlarının tosladığı ikinci büyük engel de buradadır.
Hem özgürce model kuramazsınız, çünkü aklınıza kelepçe takmışsınızdır.
Her an kafir olmanın sınırında olamazsınız.
Hem de sürekli olarak hayallerle gerçekleri harmanladığınız için yanılıp batak zemine basabilirsiniz.
Bu sizin bilinmeyene yaptığınız yolculukta, gerçekle bağınızı yitirmenize, karmaşa ve kaos içine düşmenize sebep olabilir.
Evet sizin gibi insanların bile bilim adına yapabilecekleri bazı şeyler vardır.
Eğer öğrenciler sizin hangi noktada hayal alemine daldığınızı bilip uyanık olurlarsa, çok iyi öğretmenler olabilirsiniz.
Saygılar.
On 24.02.2012 16:51, Abudeyam wrote:Sayin ERturk,Size daha once de soylemistim.KAfirler tahrif edilmis Hristiyanligi toplum disina sizin iddialarinizi kullanarak surgun etmeyi basardilar.Ama Islam soz konusu oldugunda kafirlerin isi o kadar kolay degil.Islam ulkelerinde muazzam bir bilimsel faaliyet var.Bilim ugrasi hem cok zahmetli ve hem dunyalik getirisi az olan bir ugrastir.Bu ise Turkiye'de ve Islam ulkelerinde inanclari geregi bir baska ebedi dunyaya inanan gencler daha kolaylikla bilim alanini secebilmektedirler.Digerleri, apartman dairesi - araba - avrat ucgenine takiladursunlar.Bilimde 50 yili geride biraktim.Ogrencilerimle birlikteBosnia and Herzegovina Operations Research Societynin kurulus basvurusunu BiH Adalet BAkanligina bu gun verdik.Mart basinda ogrencilerimle birlikteSoutheast Europe Journal of Soft Computingdergisini yayin hayatina sokuyoruz.Biz Muslumanlar bilim alaninda diger medeniyetlerin bilim insanlarindan geri oldugumuzu asla kabul etmiyoruz.Tembeller kendilerine baksin..Abudeyam
2012/2/24 Pam <levbaba@yahoo.com>
Sayin Poyraz
Aslinda birbirimizden pek farkli seyler anlatmiyoruz.Hayata mudahale eden dinlerin, her tur ilerlemeyi frenleyecegikonusunda size katiliyorum. Dogalari geregi tutucudurlar veyenilikler hep buyuk bir suphe ve direnc ile karsilasir.
Bati'da hristiyanliga karsi cesurca bir savas verildi. Bununolmasi kacinilmazdi. Islam dunyasi biraz farkli. Islamiyetinresmi bir evren gorusu olmamasina ragmen, hatta dusunmeyive arastirmayi tesvik etmesine ragmen, ulema ve ilahiyatcilarinislamiyeti kendi tekellerine alan tavirlari, baslangictakitum gelismeleri tikadi ve musluman diyarlari nakilci hocalarintahakkumune mahkum etti. Fatura hala odeniyor.
saygilarlevent
From: Oraj POYRAZ <cimcime@neomailbox.net>
To: Ozgur_Gundem GURUP <Ozgur_Gundem@yahoogroups.com>
Sent: Friday, February 24, 2012 2:15 PM
Subject: [Ozgur_Gundem] Re: [desifre] DİNLERE GÖRE KALKINMIŞLIK ORANLARI
Dinlerin toplumsal ilerleme üzerinde büyük oranda frenleyici etkisi vardır.
Bu üstelik istisnalar barındırmayan bir genellemedir.
Bir din toplumsal yaşama ne kadar çok nüfuz ediyorsa o derece frenleyicidir.
Bu güne kadar toplumsal ilerlemeyi tahrik eden bir din duymadım, bilmiyorum.
Avrupa ve batı ülkelerindeki ilerlemeler Hristiyanlık, hristiyan ideoloji sayesinde değil, tam tersine Hristiyanlığa rağmen olmuştur.
Ha keza Yahudi kökenli bilim adamları da çok inançlı müminler olduklarından ve aldıkları Yahudi teolojisi nedeniyle verimli olmamış, tam tersine ne kadar ilahiyattan uzaklaşmışlarsa o derece başarılı olmuşlardır.
İslam dünyasında da İslam aleminin ürettiği bilim adamları diye gösterilen kişiler hep kendi çağında dine aykırı fikirleri nedeniyle itilip kakılan, bu nedenle medrese medrese, diyar diyar diyar gezen, Arap, Türk, Farisi bilim adamlarıdır.
Gerek islam aleminde gerekse diğer dinlerin yetiştirdiği ilahiyatçıların insanlığın gelişmesi adına, pozitif bilim adına tek bir katkısı dahi yoktur, tam tersine köstekleri çoktur.
İslam aleminin en son yıkılan kalesi Osmanlı'da da hemen hemen 16. YY.dan itibaren büyük alim diye öne sürülenler hep ilahiyatçılardır, bilim adamı yok denecek kadar azdır.
İster kentlerin mikrotarihlerine, ister genel tarihe bakın, 16. YY.'dan itibaren hep fıkıh, hadis vb. ilimlerinin alimlerini(!) görürsünüz.
Özellikle sünni, şeriatçı, siyasi islam nerede ve ne zaman bir ülkeye sirayet ettiyse o ülke halkının burnu b.kdan çıkmamıştır.
İslamiyet yeni bir din değildir, bir sürü pratik ve deneyimi vardır.
Bütün bu tecrübelerin ışığında rahatça şunu diyebiliriz.
Siyasal iddiası olmayan dinler bile sıkıntılıdır, ama şu kesindir.
ŞERİATÇILIK BİR FİKİR KANSERİDİR.
Bulaştığı ülke ve halklar iflah olmamıştır.
Hemen bütün dinler pozitif bilimler önünde engeldir.
Dinler kanıtlanabilir değildir, kurucularının şehadetinden başka delilileri yoktur, statükocudur, değişime direnir, totaliterdir, yayılmacıdır, siyasete araçtır, gelişmenin ve bilimin önünde engeldir.
Tarihte, gerçek ilerleme ancak dinlere rağmen olmuştur, ve olacaktır.
Ne yazık ki, henüz uleması bilim adamlarından, kutsal kitapları bilimsel yayınlardan oluşan bir din icat edilmemiştir.
Ben böyle düşünüyor ve görüyorum.
Saygılar.
On 24.02.2012 12:47, Pam wrote:
Islam dunyasi ile diger dinlere mensup ulkelerdekiucurumu gosterecek daha pek cok ornek bulunabilir.(Birakiniz tum Avrupa'yi, sadece Macaristan veCekoslovakya'dan cikan bilimcilerin sayisi yuzlerle olculur.)
Fakat sanirim, bu yazida yanlis bir "nedensellik" iliskisikurulmus. Iki farkli sekilde itiraz etmek isterim.
1) Dinin, herhangi bir toplumun geri kalmasinda dogrudanolumsuz bir etkisi yok. Hele hele, insani goklerdekiler,yerdekiler ve ikisinin arasinda olanlar konusunda dusunmeyedavet eden Islam dini bu konuda suclanamaz. Eger bu sorununuzerine ciddiyetle gidilecekse, musluman devletlerin yoneticilerinintavri, "ulema" olarak bilinen resmi-formal islam temsilcilerininezberciligi, iktisadi gelismeler vs bir suru tarihsel olgununincelenmesi gerekir. (Hristiyanlik tarihi ise apayri bir konu, ordakidusunurler ve bilimciler Kilise sayesinde degil, Kiliseye "ragmen"yol aldilar.)
2) Avrupa'da dogan ve yetisen her dusunuru ve bilimciyi hristiyanzannetmek, yahudi olarak dogan her insani geleneksel yahudiinancina bagli gibi gormek buyuk bir hatadir. Asagida siralananisimlerin gercekte ne oranda yahudi inancina bagli olduklarisorgulansa, sanirim ortaya cok sasirtici bir tablo cikar.Mesela Einstein'in hic de oyle "dindar" bir yahudi olmadiginibiliyorum. Zaten cesitli yazilari ile, dinin geleneksel yorumunabagli olmadigini ortaya koymustur.
Yuzyilimiz, ABD'nin su meshur "Top 10" anlayisi ile sekillenenbir "kategorize" etme cagi. Bu, belki yuzeysel dusunen ortalamainsanlara hitap edebilir; ama aslinda ne olcude gercekligebaglidir ?
Musluman bilim adami sayisi: 237Yahudi bilim adami sayisi: 471
Yehuuu ! 1-0 galibiz.
Ozellikle boyle alayci bir sekilde yazdim. Cunku, ortayasurulen "nedensellik" iliskisi gercekten sacma.
Islam aleminin asirlar suren bir uykuya daldigi gercek.Bu, cok uzucu bir durum, ama maalesef boyle. Fakatsorunun gercek sebepleri birden cok unsurun birlesmesinebagli.
saygilarlevent
***************************************************************From: Haberci <kamuoyu@gmail.com>
To: ulusal_dayanisma@yahoogroups.com; listem2@yahoogroups.com; desifre@yahoogroups.com; Kirilma_Noktasi@yahoogroups.com; afyonkocatepehaber@yahoogroups.com
Sent: Friday, February 24, 2012 12:24 PM
Subject: [desifre] DİNLERE GÖRE KALKINMIŞLIK ORANLARI [1 Attachment]
[Attachment(s) from Haberci included below]
(yazi okunmuyorsa ekteki dosyada da var)PAKİSTANLI BİR AYDININ ARAŞTIRMASI:
DİNLERE GÖRE KALKINMIŞLIK ORANLARI
Dünyada yalnızca 14 milyon Yahudi/Musevi var. (Kuzey ve Güney Amerika'da 7 milyon, Asya'da 5 milyon, Avrupa'da 2 milyon ve Afrika'da 100 bin Musevi yaşıyor.)
Peki, kaç Müslüman var: 1,4 milyar Müslüman. (1 milyar Asya'da, 400 milyon Afrika'da, 44 milyon Avrupa’da, 6 milyon Amerika kıtasında.)
Yani dünyada 1 Musevi’ye karşın 100 Müslüman var...
İyi ama Yahudiler Müslümanlardan niçin 100 kat daha güçlü ve daha zengin ve daha eğitimli ve daha mucitler?
Tarafsız ve bilimsel yollarla tespit edilmiş nedenlerini öğrenmek istiyorsanız lütfen okumayı sürdürün...
Tüm zamanların en etkin bilim adamı Albert Einstein bir Yahudiydi.
Psikanalizin babası Sigmund Freud bir Yahudiydi.
Karl Marks Yahudiydi.
Tüm insanlığa zenginlik ve sağlık katmış Yahudilere bakalım:
*Benjamin Rubin insanlığa aşı iğnesini armağan etti.
*Jonas Salk ilk çocuk felci aşısını geliştirdi.
*Gertrude Elion lösemiye karşı ilaç buldu.
*Baruch Blumberg Hepatit-B aşısını geliştirdi.
*Paul Ehrlich frengiye karşı tedaviyi buldu.
*Elie Metchnikoff bulaşıcı hastalıklarla ilgili buluşuyla Nobel ödülü kazandı.
*Gregory Pincus ilk doğum kontrol hapını geliştirdi.
*Bernard Katz nöromasküler iletişim (kaslarla sinir sistemi arası iletişim) alanında Nobel ödülü kazandı.
*Andrew Schally endokrinoloji (metabolik sistem rahatsızlıkları, diyabet, hipertiroid) tedavilerinde kullanılan yöntemi geliştirdi.
*Aaaron Beck Cognitive Terapi’yi (akli bozuklukları, depresyon ve fobi tedavilerinde kullanılan psikoterapi yöntemini) geliştirdi.
*Gerald Wald insan gözü hakkındaki bilgilerimizi geliştirerek Nobel ödülü kazandı.
*Stanley Cohen embriyoloji (embriyon ve gelişimi çalışmaları) dalında Nobel aldı.
*Willem Kolff böbrek diyaliz makinesini yaptı.
*Peter Schultz optik lif kabloyu, Charles Adler trafik ışıklarını,
*Benno Strauss paslanmaz çeliği,
*Isador Kisse sesli filmleri,
*Emile Berliner telefon mikrofonunu,
*Charles Ginsburg ilk bantlı video kayıt makinesini geliştirdi.
*Stanley Mezor ilk mikro-işlem çipini icat etti.
*Leo Szilard ilk nükleer zincirleme reaktörünü geliştirdi.
Peki, ama; son 100 yıl içinde Yahudiler sadece bilimsel alanda 104 Nobel ödülü kazanırken, 1.4 milyar Müslüman neden yalnızca 3 Nobel kazandı.
Yahudiler niçin bu kadar yaratıcı ve neden bu kadar güçlüler?
Yahudi inancına bağlı ve küresel çapta büyüyüp tanınmış şu yatırımcılara/işadamlarına ve markalarına bakalım:
* Ralph Lauren (Polo),
* Levi Strauss (Levi's Jeans),
* Howard Schultz (Starbuck's),
* Sergei Brin (Google),
* Michael Dell (Dell Bilgisayarları),
* Larry Ellison (Oracle),
* Donna Karan (DKNY),
* Irv Robbins (Baskins & Robbins),
* Bill Rosenberg (Dunkin Dougnuts),
* Richard Levin (Yale Üniversitesi'nin kurucu başkanı).
Yahudi inancına bağlı ve küresel çapta büyüyüp tanınmış şu sanatçılara bakalım:
* Michael Douglas,
* Dustin Hoffman,
* Harrison Ford,
* Woody Allen,
* Tony Curtis,
* Charles Bronson,
* Sandra Bullock,
* Billy Crystal,
* Paul Newman,
* Peter Sellers,
* George Burns,
* Goldie Hawn,
* Cary Grant,
* William Shatner,
* Jerry Lewis,
*Peter Falk...
Yönetmenler ve yapımcılar arasındaki Yahudiler:
* Steven Spielberg,
* Mel Brooks,
* Oliver Stone,
* Aaaron Spelling (Beverly Hills 90210),
* Neil Simon (The Odd Couple),
* Andrew Vaina (Rambo 1 /2 / 3),
* Michael Mann (Starzky and Hutch),
* Milos Forman (One Flew Over The Cuckoo's Nest, Amadeus),
* Douglas Fairbanks (TheThief of Baghdat),
* Ivan Reitman (Ghostbusters) ,
* Kohen Kardeşler,
* William Wyler.
* William James Sidis,
Sorun kendinize:
250’lik IQ derecesiyle dünyaya gelmiş en parlak insan hangi dine mensuptur?
Sorun kendinize:
Neden Yahudiler bu kadar güçlüdür?
Cevabı şudur: Her çocuğa ve her gence kaliteli eğitim verirler...
Bu eğitim türü sorgulayıcı (teslimiyetçi değil), araştırıcı (ezberci değil) ve yaratıcıdır (bilgi üretmek/bulmak içindir)
Soru:
Neden Müslümanlar bu kadar güçsüzdür?
Cevap:
Yanlış eğitim verdikleri ve gelişime yararı olmayan birer eğitim sistemi uyguladıkları için (Büyük oranda Din Eksenli, Sorgusuz, Araştırmasız, Ezberci ve Dayatmacı eğitim...).
Oysa Gezegenimizde yaklaşık 1.476.233.470 Müslüman yaşamaktadır.
Yani, toplam dünya nüfusu içinde her 5 kişiden biri Müslümandır.
Her bir Hindu'ya 2 Müslüman düşmektedir,
her bir Budist'e karşılık 2 Müslüman vardır ve
her bir Yahudi'ye karşılık 100 Müslüman bulunmaktadır.
Müslümanlar bu kadar kalabalıklar ama neden güçsüzler?
Nedeni eğitim(sizlik)dir!!!
İslam Konferansı Örgütü'nün (OIC) 57 üyesi vardır ve ülkelerin tümünde sadece 500 adet üniversite bulunmaktadır. Yani üniversite başına 3 milyon Müslüman düşmektedir. Başka bir deyişle 3 milyon kişi için bir üniversite yapılmıştır (Bunların kalitesi de başka bir sorundur!).
Fakat sadece ABD'de 5 bin 758 adet üniversite vardır.
Shanghai Jiao Tong Üniversitesi tarafından 2004 yılında hazırlanan “Dünya Üniversitelerinin Akademik Deger Listesi”ne Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerin hiç birinden ilk 500’e giren tek bir üniversite yoktu.
Neden?.. Yanıt: Kalitesiz ve ezberci eğitim...
OKUMA YAZMA ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK!
UNDP tarafından toplanan verilere göre Hıristiyan dünyasında okuma-yazma bilenlerin oranı % 89’dur. Bunların %98’i ise en az ilkokul mezundur ve 100 kişiden 40’ı üniversite mezunudur. 15 Hıristiyan çoğunluğa sahip ülkedeki okuma-yazma oran ise %100’dür, yani bu 15 ülkede okuma-yazması olmayan tek kişiye rastlamak olası değildir!.
Müslüman ülkelerde durum bunun zıddıdır: 100 kişiden sadece 40’ı okuma-yazma bilir ve herkesin okuryazar olduğu bir tek Müslüman ülke bulunmamaktadır! Bunların %50’si ilkokul mezundur ve sadece %2’si üniversiteyi bitirmiştir.
BİLİM İNSANLARININ ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK!
ABD’de toplam bilim insanı sayısı 4.000, Japonya’da 5.000’dir. 57 Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerdeki toplam bilim adamı sayısı ise sadece 230 kişidir. (Akademisyenlerin hepsi bilim insanı değildir. Bilim insanı demek, pozitif bilimlerle aktif olarak uğraşan kişi demektir.) Ve her 1 milyon Müslüman kişiye sadece 1 bilim insanı düşmektedir.
Teknisyenler bakımından Müslüman çoğunluklu Arap ülkelerdeki durum daha da kötüdür: Her 1 milyon Müslüman Arap nüfus içinde 50 teknisyen bulunmaktadır. Hıristiyan dünyasında ise her bir milyon kişi içinde 1000 teknisyen bulunmaktadır.
NEDEN?.. Yanıt: Kalitesiz-ezberci eğitim ve ARGE’ye (araştırma geliştirmeye) yeterli kaynak ayrılmaması...
Çünkü Müslümanlar gayri safi milli gelirin yalnızca % 0,2’sini araştırma-geliştirme bütçesi olarak ayırıyor.
Buna karşın Hıristiyan dünyası araştırma-geliştirmeye % 5 oranında, yani 25 kat daha fazla fon ayırmaktadır.
SONUÇ: İslam dünyası yeni bilgi üretebilecek kapasiteden yoksundur.
Ayrıca dünyanın ürettiği bilgiyi kendi halklarına öğretmekte de başarısızdır.
Bunun kanıtı ise ileri teknoloji ihracat rakamlarında saklıdır:
Pakistan’ın ileri teknoloji ihracatının toplam ihracatın içindeki oran %1’dir. Suudi Arabistan, Kuveyt, Fas ve Cezayir’in ise % 0,3’tür.
Hristiyan Singapur'da bu oran % 58'dir.
Gelecek Bilgi temelli toplumların olacaktır
Ilginçtir, Müslüman 57 ülkenin gayri safi milli hâsılalarının toplamı 2 trilyon doların altındadır. Buna karşın 310 milyonluk ABD tek başına 12 trilyon dolar değerinde mal ve hizmet üretmekte; Çin 8 trilyon dolar,
Japonya 3,8 trilyon dolar ve Almanya 2,4 trilyon dolarlık üretim yapmaktadır. (Satın alma gücü eşitlenerek hesaplama yapılmıştır.)
Mal ve hizmet üretimi
İspanya’da 1 trilyon doların üzerindedir. Katolik Polonya 489 milyar dolarlık mal ve hizmet üretimi gerçekleşmektedir. Budist Tayland 545 milyar dolar değerinde mal ve hizmet üretimi yapmaktadır.
İşin daha acıklı tarafı ise şudur: İslam Dünyasının gayri safi milli hâsılasının tüm dünya gayri safi milli hâsılası içindeki oranı hızla azalmaktadır.
O halde Müslümanlar neden bu kadar güçsüzdür?
Cevap: Eğitim Yoksunluğu. Tam anlamıyla söylersek; kaliteli ve çağdaş eğitim yoksunluğu.
Çok kesin biçimde söylersek; akılcı olmayan, ezberci, teslimiyetçi, din eksenli ve çağdışı eğitim...
Araştırmayı yapan: Dr. Faruk Saleem – İslamabat, Pakistan
Attachment(s) from Haberci1 of 1 File(s)
-- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Eger bir seyahete cikarsaniz, gittiginiz yerlerin adetlerine uymaya calisiniz.Hz.Ali . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Kurmus oldugum guruba uye olun Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir guruptur.Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.http://orajpoyraz.blogspot.com/
-- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Türkiye’nin bağımsızlığından başka birşey istemedik ve hayatımızı bu yola koyduk. Varlığımızı Türkiye adına armağan ettik. Bunun aksini iddia edenler vatan hainidir.Deniz GEZMİŞ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Kurmus oldugum guruba uye olun Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir guruptur.Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.http://orajpoyraz.blogspot.com/
__._,_.___Guruptan ayrılmak için, aşağıdaki adrese boş bir eposta gönderin:
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com.
__,_._,___
-- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Gece ile gunduz seni islerler. Hz.Ali . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Kurmus oldugum guruba uye olun Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir guruptur. Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz. http://orajpoyraz.blogspot.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder