AİŞE BİNT EBU BEKİR (613/614[1][2] MEKKE - 678 MEDİNE[2]) (ARAPÇA: عَائِشَةْ بِنْتِ أَبِي بَكْرْ )
İslam peygamberi Muhammed'in eşlerinden biri halife Ebu Bekir'in kızı. Muhammed gibi Kureyş kabilesindendir Müslümanlar tarafından Muhammed'in diğer eşleri gibi Müminlerin Annesi ve "sıddıka" sıfatları ile anılmakla birlikte benzer saygı ve güven bazı Müslümanlarca gösterilmez.
Aişe günümüze ulaşan birçok hadis rivayetinde birincil kaynak olarak kabul edilir.
Aişe'nin erken dönem hayatı hakkında fazla bilgi bulunmamaktadır. Doğumu 613 yılı sonlarında veya 614 yılı başlarındadır. Babası ilk halife Ebû Bekir Annesi Ümmü Rûmân'dır. Aişe Muhammed'in 3. sırada evlendiği en genç eşidir.
MUHAMMED İLE EVLİLİĞİ
Hadislerde Aişe'nin 6 yaşındayken 50 yaşındaki Muhammed ile nişanlandığı; ancak dokuz yaşında evlendiği aktarılmaktadır. [7][8][9][10][11]
Muhammed el-Buhari'nin Sahih-i Buhari'de de aktardığı üzere Aişe şunları der:[7]
" Peygamber benimle altı (yaşında) bir kızken nişanlandı.
Medine'ye gittik ve Beni-el-Haris bin Hazrec'in evinde kaldık.
Sonra hastalandım ve saçlarım döküldü.
Daha sonra saçlarım büyüdü ve annem Ümmü Rûmân salıncakta kız arkadaşlarımla oynarken yanıma geldi.
Beni çağırdı yanına gittim bana ne yapacağını bilmiyordum.
Elimden yakaladı ve beni kapıda bekletti.
Soluğum kesilmişti nefesim yerine geldiğinde biraz su aldı ve yüzümle başımı bu su ile ovdu
Daha sonra beni eve aldı.
Evde Ensâr`dan birtakım kadınlar hazır bulunuyordu.
Bunlar bana: "Hayır ve bereket üzere geldin hayırlı kısmet getirdin!" dediler.
Annem beni bu kadınlara teslim etti.
Bunlar da benim kılığımı kıyafetimi düzlediler ve Resûlullah'a teslim ettiler.
Ve kadınlarınızdan aybaşından kesilenler ve ay hâli olmayanlar; eğer şüphe ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Gebe olanların da bekleme süresi, yüklerini bırakmaları; doğum yapmaları veya düşük yapmalarıdır. Kim Allah'ın koruması altına girerse, Allah ona işinde bir kolaylık sağlar. Talak 4
Ensâr kadınları beni Resûlullah`a takdim ettiklerinde ben dokuz yaşında bir kızdım."
GERDANLIK OLAYI
Gerdanlık Olayı veya İfk Olayı Aişe'nin 15 yaşında iken bir sefer dönüşü esnasında eşi İslam peygamberi Muhammed'i genç bir Müslüman asker olan Safvan bin Muattal ile aldattığı iddiası ve sonrasındaki gelişmeler. Olaylar Hicret'in beşinci yılının (627) Şaban ayında Arap Müstalikoğulları kabilesine düzenlenen Müreysi Gazası adlı askeri seferin dönüşünde gerçekleşti. Müslümanlar arasında üzüntülere neden olan ve çatışma eşiğine getiren gelişmeler sonucunda iddiaları yayanlar kırbaçla cezalandırıldı ve Muhammed tarafından bir dizi yeni ayetin vahyolduğu halka bildirildi.
Arapça kökenli "ifk" sözcüğü; bir suçu birine yükleme iftira anlamına gelir. İfk Olayı ile ilgili mevcut bilgilerin tamamına yakını Aişe'nin aktardığı hadislere dayanır. Bu konuyu Müslüman tarihçilerden Muhammed bin Ömer Vakidî (ö. 822) El- Meğazi li El-Vakidi adlı eserinde Abd-ul Malik bin Hişam (ö. 828-833) El-Siret-u El-Nebeviyye'de; Yakubi (ö. yaklaşık 905) Ebi Cafer Muhammed bin Cerir Taberi (ö. 922) ve İbni Esir (ö. 1232) ise kendi kaydettikleri tarihlerde ele almışlardır.
Aişe ilk dönem İslam tarihinde Muhammed'le tartışmaları 15 yaşında iken zina ile suçlanması halife seçimindeki rolü hadis rivayetleri Muhammed'in ölümü sonrasında da Ali ile olan Cemel Vak'ası ile önemli bir figürdür.
İLK FİTNE VE CEMEL VAKASI
Halife Osman'ın kendisinin yönetiminden hoşnut olmayan asilerce öldürülmesi İlk Fitne olarak bilinen iç savaşı başlatmıştır. Osman'ın ölümünden sonra başa peygamberin kuzeni ve damadı Ali bin Ebu Talib geçmiştir.
Fitne olarak adlandırılan bu dönemde Ayşe Talha ve Peygamber'in kuzeni Zübeyr ile işbirliği yaparak Halife Ali ile savaşmıştır. Ali savaşı kazanarak Aişe'yi Medine'ye göndermiştir. [16] Bu savaşta Talha ve Zübeyr öldürülmüştür.
TDV İslâm Ansiklopedisi'nde 614 yılında doğduğu 624 senesinde evlendiği ve on dört on sekiz yaşlarında evlendiğini söyleyen çağdaş araştırmacıların kaynaklarının sağlam olmadığı yazar. [1]
Yaşar Nuri Öztürk ve Süleyman Ateş bu görüşü savunurlar ve aslında olayın günümüz ahlakından vahim karşılanmasından kaynaklanan infiali karşılamak için ayet ve hadis bükücülüğü yaparlar.
KAYNAKLAR
-
^ a b "Aishah. " Encyclopædia Britannica Ultimate Reference Suite. Chicago: Encyclopædia Britannica 2011.
-
^ a b c d "Hazreti Aişe" Seyyid Süleyman Nedvi s.20 Timaş yayınları İstanbul-2003
-
^ a b "Hazreti Aişe" Seyyid Süleyman Nedvi s.19 Timaş yayınları İstanbul-2003
-
^ Ebû Dâvud "Kitâbul-edeb"
-
^ İbn Hanbel "Müsne-i Aişe"
-
^ Müslim Kitabu'n-Nikâh bab: 69
-
^ Tirmizi Nikah 9 (1093)
-
^ Nesai Nikah 77 (6 130)
-
^ Ebu Dâvud Nikâh 34 (2121); Edeb 63 (4933 4934 4935 4936 4937)
-
^ Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk'ün katıldığı ulusal basında yayın yapan bir TV'nin tartışma programında "Aişe'nin evlilik yaşı" ile ilgili olarak yaptığı açıklama
-
^ "Hz. Ayşe'nin evlenme yaşıyla ilgili rivayetler tarihi bilgilere terstir" (suleyman-ates.com)
-
^ "Lisan-ul Arap'a bakıldığı takdirde Arapçada 11'den 19'a kadar olan sayılar kullanılırken "birler" hanesi kullanıldığı takdirde "onlar" hanesinin de kastedildiğinin anlaşılmasının gerektiği ifade edilmektedir. (...) Aişe Arapçayı en edebî konuşan hanımlarından biridir. Arapçadaki bu özelliği kullanarak 6 ve 9 yaşla 16 ve 19 yaşı kastettiği anlaşılmalıdır. " Ahmet Tekin ile Röportaj: Asrı Saadette Kadın Olmak ve Hz. Aişe'nin Evlilik Yaşı
-
^ Mustafa İslamoğlu da konuyu Arapça belagat kurallarına göre açıklamaktadır. Mustafa İslamoğlu Hz. Aişenin evlenme yaşı
-
^ Karaköse Hasan. Ortaçağ Tarihi ve Uygarlığı Ankara Nobel Yayın Dağım 2002
wikipedia.....
KONUYLA İLGİLİ YOUTUBE VİDEOLARI.
-
Hz.Muhammed (52) ve Hz.Aişe (9) kaç yaşında evlendi?
https://www.youtube.com/watch?v=XRecp7pxjCE -
İslam'da belirli bir evlilik yaşı yoktur, bebekler ile dahi nikah kıyılabilir.
Kadının cinsellik nesnesi olmak için adet görmesi kafidir.
Kadın isterse 5 yaşında isterse 15 yaşında adet görsün.
Bu yaştan itibaren yaşı kaç olursa olsun yatağa alabilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=LP3t6H2BapA -
Suudi Dinadamı Muhammed El-Arifi: Islam'a göre evlenmek için minimum yaş sınırı yoktur.
Kimdir bu adam?İslam dünyasının önde gelen alimlerinden Suudi Arabistanlı Şeyh Muhammed el-Arifi diye bahsetilen kişidir.
Kaynak: Şeyh Muhammed El-Arifi'nin Tutuklanmasına Sebeb Olan Hutbe
https://www.youtube.com/watch?v=6wf6OVqv8wI -
Kıvırmayın, Geleneğe Göre Kur'an'da Çocuk Yaşta Evlilik Bal Gibi De Geçiyor; Çözümü Tarihselcilik
https://www.youtube.com/watch?v=uY9yvLfQIFM
- - - - - - - - -
Dunyanin her tarafindan ogretmenler insan toplulugunun en fedakr ve muhterem unsurlaridir.
Gazi Mustafa Kemal ATATURK
- - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI
103. DININ GEREKSIZLIGINI KANITLAYAN SEY ANLASILMASININ OLANAKSIZ OLMASIDIR
Din butun insanlara gerekli olsaydi, butun insanlar tarafindan anlasilir olurdu. Eger bu din, insanlar icin en onemli sey olsaydi, Allah'in iyiliginin, dinin onlar icin her seyden daha acik, daha belirli, daha olumlu olmasini istemesi gerekildi. Insanlarin esenligi icin bu kadar esasli olan bu seyin, yani dinin, insanlarin en az akil erdirdigi ve bilginlerinin yuzyillardan beri, en cok mucadelede bulundugu bir sey olmasi sasirtici degil midir? Vahiy indirmek tenezzulunde bulunan bir Allah'in amaclarini, arzularini yanlis anladiklari gerekcesiyle, ayni dinin rahipleri, imamlari bile aralarinda ittifak etmeyi simdiye kadar basaramamislardir.
Yasadigimiz dunya, bir genel meydana benzer ki, cesitli noktalarina bircok sarlatan dagilmistir. Bunlarin her biri arkadaslarinin verdikleri ilaclari kotuleyerek, yoldan gecenleri kendisine cekmeye calisir. Her dukkanin kendi musterisi vardir ve bunlar en iyi iyilestirici ilaclarin kendilerinde olduguna inanirlar. Uzun sure kullanilmasina ragmen, hastalar kendilerini daha iyi, ya da baska bir dukkanin sarlatani pesi sira kosandan daha az hasta hissetmezler.
Sofuluk, insanin ta cocuklukta tutuldugu bir hayalgucu hastaligidir. Sofu bir kimse, bir hastadir; ilac yapa yapa hastaligini artirmaktan baska bir sonuca varmayan bir "karasevda" tutkunudur. Bilgili kimse bu ilaclarin hicbirini almaz, iyi bir rejim izler; ayni zamanda kendisini doganin eylem ve etkisine birakir.
- - - - - - - - -
Grup eposta komutlari ve adresleri | : | |
Gruba mesaj gondermek icin | : | ozgur_gundem@yahoogroups.com |
Gruba uye olmak icin | : | ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com |
Gruptan ayrilmak icin | : | ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com |
Grup kurucusuna yazmak icin | : | ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com |
Grup Sayfamiz | : | http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/ |
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz | : | http://orajpoyraz.blogspot.com/ |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder