19 Kasım 2014 Çarşamba

Re: [OzgurGundem] ASALLARIN SONSUZLUĞU ÜZERİNE NOTLAR

Sayın Menteş,
Siz kendinizi istediğiniz gibi tanımlayabilirsiniz, bu sizi hakkınız.
Fakat üzülerek belirteyim ki, Yahudilik diye bir millet yoktur.

Dünyada var olan bütün milletlerden Yahudiler vardır.
Duyduğumda çok şaşırmıştım.
Yerli ve Çinli Yahudiler bile varmış.
Sanırım tek Amerikan yerlilerinin Yahudisi yok.
Siz de biliyorsunuz, Afrikanın kuzeyi ve doğsunda da çoook eski tarihlerden beri Yahudi olan yerliler var.

Bütün dünya da aşikar ya da kripto Yahudi çıkıp durması da bundandır.
Yahudilerin çok iyi casuslar olması bir sebep değil elbette.

12 ya da 13 kabile olayı da diğerleri gibi dini bir palavradır.
Hem Yahudilerin, hem de onun türevi olan sonraki dinlerin paylaştığı bir palavradır.

İşin ilginci dünyada Yahudi diye bilinen toplumun çok büyük bir bölümü Türk, ya da Türki kökenlidir.
Yine çok büyük bir bölümü de yine Slava ırkları arasında assimile olmuş Türk soylulardır.
Bu nedenle Türk milletiyle Yahudiler arasına düşmanlık girdiğinde aslında Türklerle yine Türkler arasında düşmanlık yaşanmış olur.
Mürteciler Yahudilerin Türk soylu oluşuna asla kıymet vermez, ama böyledir.


Saygılar.
Oraj POYRAZ
L2fSIJNoA0xfSNxA
On 18.11.2014 20:07, Mentes Azuz mentesoz@gmail.com [Ozgur_Gundem] wrote:
 

Yahu konuyla yakindan uzaktan ilgim yok. A.D.$imsek ve Abudeyam (Mehmet Can) beni dillerine dolamis!
Nedenin Yahudi olmamla ilgili ve irkciliklari nedeniyle oldugunu biliyorum. Oysa benim Yahudilikle ilgim salt millidir. Aynen Turklugum gibi.
Ben, A.D.$'nin hicbir yazisini ABD'deki dostlarima gondermedigim gibi, matematikten hep ikmale kalmis biriyim. Haddimi bilirim.
Ucuncu sahislara duyrulur.

Saygiyla
Mentes

18 Kas 2014 16:43 tarihinde "'T.C. Oraj POYRAZ' cimcime@neomailbox.net [Ozgur_Gundem]" <Ozgur_Gundem@yahoogroups.com> yazdı:
 

İspat Yöntemleri
Matematik derslerinde kullandığımız ispat yöntemleri şunlardır:

I. Doğrudan ispat:
Olmayana-ergi, mantığın iki temel ilkesine dayanır: Çelişmezlik ilkesi (ki, "bir önerme hem yanlış, hem doğru olamaz" der.) Diyelim ki, ispatı istenen P gibi bir önerme var elimizde. Olmayana-ergi yöntemine başvuruyorsak, P'yi yanlış sayar, bu sayıtlının bir çelişki doğurup doğurmadığına bakarız. Yanlış saydığımız P, gerçekte doğru ise, daha önce doğruluğu bilinen ya da varsayılan Q gibi bir başka önermeyi yanlış saymamız gerekecektir. Ne var ki, mantığın çelişmezlik ilkesi gereği Q'yu hem doğru, hem de yanlış sayamayız. Q'yu baştan doğru kabul ettiğimize göre, yadsınması (Q-değil) yanlış demektir. Doğru bir önerme yanlış bir önerme içermeyeceğine göre, P'yi yanlış sayamayız; öyleyse P doğrudur.

II. Olmayana Ergi İle İspat Yöntemi:
Bir koşullu önermelerde, (p ⇒ q) ≡ (q' ⇒ p') dür.
p ⇒ q teoreminin ispatlanması yerine q' ⇒ p' teoremi ispatlanırsa p ⇒ q teoremi
ispat edilmiş olur. Bu yönteme, olmayana ergi ile ispat yöntemi denir.

O halde, bir teoremi olmayana ergi ile ispat olumsuzunda hareket edilerek, hipotezin
olumsuzunun elde edilmesidir.


III. Deneme Yöntemi ile İspat
Verilen önermedeki değişkene farklı değerler verilir. Bu değerler, ayrı ayrı yerlerine
yazılarak önermenin doğruluğu kontrol edilir. Buna deneme yöntemi ile ispat denir.

IV. Aksine Örnek Verme Yöntemi ile İspat
Verilen bir önermenin doğru olduğu ispatlanamıyorsa, aksine örnek verilerek, veya
çelişki olduğu gösterilerek, yanlış olduğu ispatlanır.
Bu yöntem genellikle p ⇒ q şeklindeki bir önermenin, yanlış olduğunu ispatlamak
için kullanılır.
O halde, verilen önermenin doğru olmadığını gösteren en az bir değer varsa, bu
önermenin yanlış olduğu ispatlanmış olur.

V. Tüme Varım Yöntemi ile İspat
Tüme varım yöntemi, özel kurallardan hareket ederek genel kurala ulaşma yöntemidir.
O halde, bu yöntemde yapılan ispat, parçalardan giderek bütünün doğruluğunu bulmaktır.


VI. Tümden Gelim Yöntemi ile İspat
Tümden gelim, genel kuraldan özel kuralların çıkarılması yöntemidir. Bütünden
giderek istenilenin doğruluğunu ispatlama yöntemidir.
Bu ispat yöntemlerinden birisidir.
Aşağıdakilerden her üçü de aynı yöntemin farklı adlarıdır.

Aksine Örnek Verme Yöntemi ile İspat diye de söylenir.
Aksiyomun tam olarak zıddının ispatından ibaret.

Ters Durum İspatı:Bu ispat genel olarak P ise Q yu göstermek yerine Q değil ise P nin de olamayacağını göstermeye dayanır.
Yani bu ifadeyi sözle açıklamak istersek; bize verilen kabullerden yararlanarak istenileni bulmak yerine, istenilenin olmaması(değilinin olması) durumunda, kabullerimizin de olamayacağını(yani değillerinin doğru olması gerektiğini) göstermeye dayanan bir ispat tekniğidir.

Kontrapozitif Teknik:
P ise Q ifadesi, değil Q ise değil P ifadesine denktir:
Bu ispat tekniğine teoremin bildirdiği sonucun, tersini doğru kabul ederek başlıyoruz.
Sonunda ise hipotezin yanlış olduğu ifadesine ulaşıyoruz.

Oraj POYRAZ
L2fSIJNoA0xfSNxA


On 18.11.2014 15:46, Yunus Kavik ykavik@gmail.com [SiyasetMeydani] wrote:
Matematik abesle iştigal sanatı mı?
 
Cunku daha binlerce teoremin ispati, ayni teknige "abese irca"ya dayanir.

demişsiniz. Bu sözünüzün anlamını açar mısınız ?
 
Yunus Kavik
 

 
18 Kasım 2014 15:23 tarihinde Abudeyam abu.deyam@gmail.com [desifre] <desifre@yahoogroups.com> yazdı:



Bu mesele uzerinde Sayin Ahmet Simsek beyefendi ile uzunca bir zamandan beri yazisiyoruz.

Matematigi kurallar koymak ve
bu kurallara gore bir oyun oynamak

olarak tanitmak yanlis olmaz.

Sayilar, asal sayilar bu oyunun bir parcasidir.

Matematikteki bazi oyunlarin yasanan dunyada bir karsiligi vardir, bazilarinin yoktur.

mesela matematigin
nokta
dogru
duzlem
parelellik
diklik

gibi kavramlarinin yasanan dunyada karsiliklari yoktur.

Kainattaki molekullerin, atomlarin, elektron, proton ve pozitronlarinin sayilari hep sonludur.
Dogal sayilarla bunlari saysaniz. Onlar biter, sayilar bitmez.
Yani bir noktadan sonra sayilarin yasanan dunyadaki cokluklarda karsiliklari yoktur.


Matematigin yapmacik dunyasina, yasanan gercek dunyanin aletleri ile girildiginde saskinlik yasanir.
Asal sayilarin sonlu olmadigina dair EUCLIDES teoreminin ispati, metematik ispat gelenegine uygundur.

Bu ispatin dogrulugunu kabul etmezsek, matematigin binasi coker. Cunku daha binlerce teoremin ispati, ayni teknige "abese irca"ya dayanir.

Biz matematikciler, matematik binasinin coktugunu gormektense, Ahmet Simsegin kurban edildigini gormeyi yegleriz.:-)))))

O Mentes Azuz masalindan da bir sey cikmaz. Asal sayilar "Rocket Science"tan bir parca degildir.


Abudeyam


2014-11-18 13:23 GMT+01:00 Yunus Kavik ykavik@gmail.com [inanc] <inanc@yahoogroups.com>:

 
Ahmet Bey
 
Mündemic arapça kelime olup, indimac kökünden ism-i mefuldür.
Anlamı sizin belirttiğiniz şekilde "cem olmak"  değildir.
Mündemic = dürülüp sarılan, içine sokulmuş olan. İçine alınmış olan.  anlamına gelmektedir.
Yani mündemic kelimesini "ihtiva etmek, kapsamak, içinde bulunmak" olarak tanımlamak daha uygun düşmektedir.
 
Sözün orjinalinde de mündemic kelimesi değil cem' kelimesi geçmektedir.
 
Ali bin Ebu talip (kerremallahu vecheh) atfedilen bu sözü
Yenabiul Mevedde isimli eserinde Süleyman El-Kunduzi şu şekilde aktarır : 
 
والقندوزي في الينابيع
: إعلم أن جميع أسرار الكتب السماوية في القرآن، وجميع ما في القرآن في الفاتحة، وجميع ما في الفاتحة في البسملة، وجميع ما في البسملة في باء البسملة، وجميع ما في باء البسملة في النقطة، التي هي تحت الباء، قال الإمام علي  عليه السلام : أنا النقطة التي تحت الباء
 
Şunu bil ki ; Semavi kitapların esrarının tümü Kurandadır ve Kurandakilerin tümü Fatiha'dadır. Fatiha'dakilerin tümü besmelededir. besmeledekilerin tümü besmelenin ba harfindedir. Besmelenin "ba" harfindekilerin tümü de ba harfinin noktasındadır. Ki o da be harfinin altındadır. İmam Ali (selam üzerine olsun) şöyle dedi :  Ben ba harfinin altındaki noktayım.
 
Süleyman El-Kunduzi şia mezheplerinden imamiye/caferiye mezhebindendir. Caferiler bu şahsa ve kitaplarına oldukça önem verirler. 
Yebaiul mevedde adlı arapça eseri İstanbul kütüphanesinde 1301 tarih baskılı olarak mevcuttur.
 
Hz.Ali'ye atfedilen bu söz şia kaynakları tarafından bize geçtiği rivayet edilmektedir.
 
Meşhur Keşşaf Tefsirinin müellifi Abdülkerim ibn Havazin Ebu'l-Kasım el-Kuşeyri ,
Letaifü'l-İşarat bi Tefsîri'l-Kur'an isimli eserinde (ki bu tefsir mutasavvuflarca benimsenen iş'ari tefsirlerdendir) 
 
Fatiha suresinin başındaki besmelenin Ba harfi ile ilgili bakın ne diyor :
 
Bismillah'taki "ba" harf-i vasıtalık ifade eder. Bu fonksiyonuyla, besmeleye şu anlamı katar: "Bütün hadiseler, Allah'ın yaratmasıyla, O'nun sebepleri de yaratan olmasıyla ortaya çıkar; bütün yaratıklar, O'nun vücuda getirmesiyle meydana gelirler. Göz olsun iz olsun toz olsun, taş olsun balçık olsun, yıldız olsun ağaç olsun, resim olsun harabe olsun, hüküm olsun illet olsun, yaratılan hiçbir yaratık, tanzim ve koordine edilen hiçbir sistem yoktur ki, O'nun varlık vermesiyle vücuda gelmemiş bulunsun. Hakiki anlamda varlık, O'nun varlığı iledir. Hakiki anlamda hükümranlık O'nundur. Bu varlıklar Hak olan O'ndan geldi, yine Hak olan O'na gidecek. O'nu bir bilen bulur. O'ndan sapan inkârcı ise bilerek sapıtır. O'nu itiraf eden, O'na arif olur. O'ndan geri duran suç işler  İnsanlar, bismillâh lâfzını duyunca, "ba" ile Allah'ın onları her türlü kötülükten koruduğunu anlarlar. Kimileri de, "ba" harfiyle, O'nun eşsiz kıymetini hissederler.

"Ba" harfi, zatında kesre (esre) ile harekelidir. Arapça'da hangi ismin başına gelirse onun sonunu kesre (esre) yapar. Yazı olarak, hattı da kısa bir çizgidir. Benzerlerinden kendini ayıran, noktasının "tek" olması, ayrıca altta yazılmasıdır. Bu ise, "kıllet-azlık" belirtir. Noktasının alta konulmasıyla da, her bakımdan tevazu, yumuşak başlılık ve söz dinlemeye işaret eder. "Ba" harfinin, Allah'ın, hakikat ehlinin kalplerine doğdurduğu keşif ve keramet lütuflarını beyan anlamı verdiği de söylenir. Başkalarına gizli kalan bu "beyan" ile, "gayb" onlara açılır, "haber" onlara aynı ile ayan olur
Gramerde vasıtalık ve ilsak bildiren "ba" harfi, işaret eder ki, kim ne bilirse Allah'ın bildirmesi ile bilir. Kim nerde durursa, Allah'ın durdurması ile durur. Böylece Allah'a ulaşmak, O'nun ihsanı ile olur. Kim de O'ndan geri durursa, bu da yine, Allah'ın onu yardımsız bırakması iledir.
Besmele'deki "ba" harfinde, gerçek Muvahhidînin, ahiretteki çetin sorguya çekilmekten kurtulup, beraat edeceklerine de işaret vardır. Aynı zamanda "ba"nın, üzüntü sevinç, şiddet rahatlık, kısaca her halde "masivadan kopup Allah'a bağlanma" anlamında "inkıta"a da delaleti söz konusudur

Selamlar
Yunus Kavik
 

 
 
18 Kasım 2014 11:37 tarihinde ahmet dogan Simsek ahmetdogan.simsek@gmail.com [inanc] <inanc@yahoogroups.com> yazdı:
 
İlim bir noktada müddemiçtir (bir noktada cem olmuştur). Onu cahiller çoğaltırlar. Hz. Ali (Ra)
Çok bilen çok yanılır. Atasözü
Oraj bey detaylı bir açıklama ve yorum yapayım diye düşündüm. Bu yazıyı beklettim.Sonra o kadar vakit bulunmayınca hevesim kaçtı. Şu kadarını söyleyeyim. Asal sayılar sonludur. Ama bu konuya herkes yanlış taraflardan bakıyor ve çoğaltıyorlar. Hele matematikçilerin kafası o kadar dolu ki konuyla ilgili bütün bildiklerini bir kenera bırakıp bakamadıkları için bocalıyorlar. Bildiğiniz gibi Yahudi Kökenli olan Menteş Azuz Bey benim görüşümü ABD deki tanıdıklarına gönderdi. Onların bu işi çoktan çözmüş olabileceklerini ama uzay zaman hesaplarında başkalarına fırsat vermemek için açıklamadıklarını düşünüyorum.
İnsanlar bildiklerini terk edemezler ama en azından bir kenara bırakıp bir an için benim tabirim ile çoban bakışı ile baksalar pek çok şeyi daha kolay bulacaklar.
Bildikleri basiretlerini köreltiyor.
A.D.Şimşek

14 Kasım 2014 11:30 tarihinde 'T.C. Oraj POYRAZ' cimcime@neomailbox.net [UNITED-TURKS] <UNITED-TURKS@yahoogroups.com> yazdı:
 
[Attachment(s) from T.C. Oraj POYRAZ included below]


ASALLARIN SONSUZLUĞU ÜZERİNE NOTLAR

YAZAR: Uğur Efem

mailbox:///Z:/PortableApps/ThunderbirdPortable/Data/profile/Mail/Local%20Folders/DEPO.sbd/BENDEN?number=0&header=quotebody&part=1.26Asal sayıların sonsuzluğunun bilinen ilk kanıtı Öklid'e atfedilir (bkz"elemanlar" Prop.XX kitap IX [3]).
Teoremin kanıtında yaygın olarak kullanılan argüman Öklid'in orjinal argümanı değil, oldukça yakın bir versiyonudur.
Teoremi ve yaygın kanıtını daha önce Açık Bilim'de yazmıştım, tekrar etmekte fayda var.
Bu sefer Öklid'in orjinal argümanını da -modern terminoloji ile- verelim (Bkz.[4]).

Teorem: Sonsuz miktarda asal sayı vardır.

Euclid, Jusepe de Ribera, 1630-1635

Kanıt: [popüler argüman] Diyelim asal sayılar sonlu, olarak adlandıralım.
Şimdi, N sayısı bu asalların çarpımının bir fazlası olsun, başka bir deyişle .
N sayısının asallarının hepsinden farklı olduğu bariz.
Ama bütün asalların bunlar olduğunu varsaydık.
O zaman N sayısı bileşik sayı olmalı.
Demek ki bu asallardan birisi N'yi bölmek zorunda.
Öteki taraftan, N'nin sayılarından herhangi birine bölümünden kalan 1.Öyleyse bu listede olmayan başka asallar olmalı.

[orjinal argüman] Diyelim ki herhangi asal sayılar olsun.
P sayısı çarpımlarının bir fazlası olsun, yani .
Öyleyse P sayısı ya asaldır, ya da bir p asal sayısına bölünür.
Ama p asalı asallarından birisi olamaz.
Eğer olsaydı, p hem sayısını hem de P'yi böleceğinden farklarını da bölmesi gerekirdi; yani 1'i bölmesi gerekirdi.
Yani verilen herhangi sonlu asal için, onlardan farklı bir asal sayı her zaman bulunabilir.

İlk kanıt ile orjinal argüman arasında fikir olarak pek bir fark yok.
En önemli fark ilk kanıta başlarken bütün asalları sıraladığımızı varsaymamız.
Dolayısıyla hiçbirini eksik bırakmamış olduğumuz varsayımı ile yola çıkıyoruz.
Ve nihayetinde bir çelişkiye varıyoruz.
İkinci kanıtta ise sonlu sayıda asal sayıdan oluşan rasgele bir küme aldık ve bu kümede olmayan yeni bir asal sayı bulmanın yolunu tarif ettik.
Yani başlarken elimizdeki listenin bütün asalları listelediği iddiasında değiliz, dolayısıyla varabileceğimiz bir çelişki de yok.

Birinci kanıtta ilk bakışta sıklıkla yapılan bir hata N sayısının yeni bir asal olduğunu düşünmektir.
Çünkü olarak listelediğimiz ve bütün asal sayılar olduğunu kabul ettiğimiz sayıların hiçbiri N'yi bölmez!
Ama kanıtın sonunda bu varsayımın hatalı olduğunu görüyoruz, demek ki N sayısının yeni bir asal olması gerektiği gözlemi, hatalı bir varsayıma dayanıyor.
Öyleyse bu gözlem de doğru olmamalı.
Doğru olmadığını görmek de zor değildir.
N sayısını ilk birkaç asal için hesaplayalım.

Yukarıdaki listede son satıra kadar N sayısı hep yeni bir asal sayı oluyor, ancak son satırda 30031 sayısı asal değil!

Hatta bu hatanın oldukça komik bir sonucu da ikiz asallar sanısını kanıtlaması.
Varsayalım ilk kanıttaki sayısı hep bir asal sayı oluyor.
İlk kanıtaki argümanın N yerine sayısı ile de doğru olduğuna dikkatinizi çekerim.
O zaman N hep asalsa de hep asal olmalı.
Öylesyse sonsuz sayıda ikiz asal çifti vardır!
Elbette söylediğim seblerden dolayı hatalı bir argüman.

İlk kanıtla ilgili -bu sefer doğru- bir başka gözlem, N sayısını bölmesi gereken, bizim listemizde olmayan yeni asal sayı hep listemizdekilerinden büyük olmalı.
Yukarıda verdiğimiz örneklerden de bunu görmek zor değil.
Bu gözlemin doğru olmasını sağlayan, ilk kanıtta asalları hep ardışık ve hep en küçük asaldan itibaren listelediğimizi varsaymamız!

İkinci kanıtta ise listelediğimiz sonlu sayıda asal hakkında böyle varsayım yok; yani ardışık olmayabilirler, hatta en küçük asaldan başlamamız da gerekli değil.
Kanıta göre bu koşullarda bile yeni asal sayılar bulabiliyoruz.
Ancak bu durumda yukarıda yaptığımız gözlem artık geçerli değil!
Yeni bulduğumuz asallar, yani P'yi bölmesi gereken asallar, listemizdeki asallardan büyük olmak zorunda değil.
Bir kaç örneğe bakalım.

Diyelim ve ile başladık.
Bu durumda .
Yeni bir asal bulduk.
Öklid'in argümanına göre, ve durumuna bakabiliriz, ve .
Şimdiye kadarki hesaplarımız ilk gözlemimizle uyumlu.
P'nin bölenleri, hep başladığımız listediklerden büyük çıktı.

Bir adım daha gidelim, olduğunda .

Listemizde olmayan 13 ve 139 asallarını bulduk, ve 13 < 43.Dolayısıyla orjinal argümanı takip edersek bulduğumuz yeni asal sayı her zaman başladığımız listedekilerden büyük olmak zorunda değil.

Yukarıdaki adımdan daha fazlasını da yapabiliriz.
Bulduğumuz bütün yeni asalların başladığımız listedekilerden küçük olması da mümkün.
Mesela olduğunda, .
Yani yeni bulduğumuz asallar 2 ve 3 listemizdekilerden küçük.

Şimdiye kadar verdiğim örneklerden kolaylıkla farkedileceği üzere ilk kanıt için doğru olan gözlemin ikinci kanıtta yanlış olmasının sebebi başladığımız listede atladığımız asallar.
Mesela ikinci örnekteki 13 listede olmadığı için, bulduğumuz sayısının böleni olabildi.
Bu durumun daha belirgin göründüğü bir kaç örneğe daha bakalım:

.

Son olarak aşağıdaki teoremin kanıtını sizlere bırakıyorum.

Teorem: herhangi bir doğal sayı ise, ile arasında ( dahil olmak üzere) bir asal sayı vardır.

Kaynaklar

[1] Cosgrave, J.B., "A Remark on Euclid's Proof on Infinitude of Primes", The American Math.Monthly, Vol.96, No.4 sayfa 339-341, Nisan 1989

[2] Hardy, M., Woodgold, C., "Prime Simplicity", The Mathematical Inteligencer, Vol.31, Issue 4, sayfa 44-52 Springer Science+Business Media LLC, 2009.

[3] Heath, T.L.(çevirmen ve editör), "Euclid, The Thirteen Books of the Elements", vol.2, Books III – IX, Dover Publications, New York, 1956.

[4] Ore, Ø., "Number Theory and Its History", Courier Dover Publications, (1948 McGraw Hill versiyonundan tıpkı basım) sayfa 65, 1988.

Yazar hakkında: Uğur Efem

Lisans eğitimini İstanbul Bilgi Üniversitesi Matematik Bölümü'nde, Yüksek Lisans eğitimini Sabancı Üniversitesi'nde yine Matematik Bölümü'nde tamamladı.
2011 Eylül ayından beri Oxford Üniversitesi Matematik Enstitüsü'nde doktora öğrencisi.



a45UyF587661-141106213251-03
^^^^^ - vvvvv

 



Kucuk kararlari akil ile, buyuk kararlari ise kalp ile almak gerekir.

H.JACKSON BROWN



Rabbinizden olan magfiret ve eni goklerle yer kadar olan cennete (kavusmak icin) yarisin; o, muttakiler icin hazirlanmistir.

Ali Imran-133

 
Fakat dini olmayan musibetler, hakikat noktasinda musibet degildirler.
Bunlarin bir kismi Allah in bir ikazi ve uyarisidir; bir kismi gunahlara kefarettir; hastalik gibi bir kismi ise, Allah in bir iltifatidir, bir temizliktir.

(bk.Buhari, Îman: 39, Muslim, Birr: 52)
Lutfen bundan sonra Muslumanlardan eza, cefa ceken, basina bir musibet gelenler aglayip, zirlamasin.
Cunku baslarina gelen her turlu olumsuzluk onlarin Allahin sevgili kullarindan oldugunu gosteriyor.
Ben demiyorum, hadisler, ayetler boyle soyluyor.


Risale-i Nur u sadece kuslar degil, gokte ve havada bulunan tum varliklar alkislar

Said-i Nursi
Islam dinine gore basta insan olmak uzere, butun yaratiklar kendi dillerince Tanrinin adini anarlar.


Anadolu'yu bosaltmalari karsiliginda, Trakya Yunanlilara birakilabilir.

19.09.1921, Bakanlar Kurulu


Ve gerek Rus gerek Garb istatistikleri bu hususta kanit olarak yeterlidir.
Birkac asirdan beri Sark Vilayetlerimizin hicbir kisminda hicbir vakit bir Ermeni cogunlugu olmamistir.
Ve Carlik idaresi veya Garb emperyalistleri tarafindan tesvik edilen Turk ve Ermeni halklarinin girismis olduklari kanli mucadeleler bir tarafa oldugu kadar, oteki tarafa da can kaybina malolmustur.
1917 de Ruslarin cekilmesinden sonra Ermeni cetelerinin Sark vilayetlerimizi ne halde biraktiklari bunun kafi derecede bir ispatidir.

Ermenistan i Mezopotamya da yerlesmis Ingilizlere yaklastiracak surette uzatmak, Moskova ve Ankara hukumetlerine pek cok nahos surprizler yaratmak demek olur.

(27 Aralik 1920)
K.ATATURK


Bir insana yalan olsa bile bir soylemi surekli tekrarlarsaniz, o soylemin nereden geldigini unutur ve kendi fikri gibi benimser ve savunur.

Joseph GOEBBELS
(Hitler in Propaganda Bakani)


Daha gun o gun degil, derlenip durulmesin bayraklar.
Dinleyin, duydugunuz cakallarin ulumasidir.
Saflari siklastirin cocuklar,
Bu kavga fasizme karsi, bu kavga hurriyet kavgasidir.

Nazim Hikmet Ran


Eger ben siradan bir Israil vatandasi olsaydim ve bir Filistinliyle karsilassaydim, yemin ederek soyluyorum ki, ben o Filistinliyi yakarak oldurur ve oldurmeden once ona eziyet ederdim

Ariel Saron, Israil Basbakani
Yilmaz Dikbas-EFENDI TERORISTLER
0532 233 31 52


Kurmus
...
__._,_.___

Posted by: Mentes Azuz <mentesoz@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Guruptan ayrilmak icin, icin asagidaki adrese bos bir eposta gonderin:
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com

.

__,_._,___

--
a45UyF587661
^^^^^ - vvvvv



VATAN ICIN
. . . . . .
Neler yapmadik su vatan icin!
Kimimiz olduk;
Kimimiz nutuk soyledik.

Orhan Veli KANIK




Cennetten kovulup geri sizan seytan
SAD 76.iblis: ben ondan hayirliyim!
Beni atesten yarattin, onu camurdan yarattin, dedi.
SAD (77-78) (Allah teala da) buyurdu ki: Cunku sen suphe yok ki, kogulmussundur.
Ve muhakkak ki, lanetim kiyamet gunune kadar senin uzerinedir.
A RAF 20.derken seytan, birbirine kapali ayip yerlerini kendilerine gostermek icin onlara vesvese verdi ve: rabbiniz size bu agaci sirf melek olursunuz veya ebedi kalanlardan olursunuz diye yasakladi, dedi.

 
Resulullah sav buyurdular ki:
Kim resim yaparsa, Allah onu Kiyamet gunu, yaptigi resim sebebiyle, onlara ruh ufleyinceye kadar azab eder.
Hicbir zaman da ruh ufleyici degildir.

Kutubu Sitte 2168


Oglunu ve kizini dindar yetistirmeyen ebeveyn, onlarin manevi katili olur.

Mehmet Sevket Eygi
Murtecilerin cok sevdigi ve onemsedigi fikir adami.


Kemal elebasiligindaki Milliyetcileri ezmek icin Ingiliz hukumetinin bize yardim elini uzatmasini talep ediyoruz.

Konya'nin 27 koyunun esrafinin Ingiliz temsilcisine basvurusu - 10.1920


Ermeni sorunu denilen ve Ermeni milletinin gercek olmayan isteklerinden cok, dunya kapitalistlerinin ekonomik yararlarina gore cozulmek istenilen sorun, Kars antlasmasi ile, en dogru sekilde cozume ulastirilmis oldu.(Alkislar) Yuzyillardan beri dostluk icinde yasayan iki caliskan halkin iyi iliskileri memnuniyetle yeniden kuruldu.

(1 Mart 1922)
K.ATATURK


Ruhunda sukunete kavusmak ve mutlu olmak isteyen insanlar inanmali ve iman etmelidirler.
Ama hakikatin pesindeki insanlar ic huzurundan feragat etmeli ve yasamlarini bu sorgulamaya adamak;
kendisi ve hayatla yuzyuze gelmekten korkmamak zorundadir.

Friedrich Nietzs


"Tanri kotulukten ve acidan korumak istiyor mu?
Fakat bunu yapmaya gucu mu yok?
Eger yoksa, O gucsuz, ya da kesinlikle her seye gucu yeten degildir.
Her seye gucu yeten fakat istemeyen mi?
Eger oyle ise , O kotudur, ya da kesinlikle tum iyilik degildir.
O, ne gucu yetiyor, ne de istemiyor mu?
O zaman. O'nu Tanri diye cagirmak sacma olur.
O, hem gucu yetiyor hem de istiyor mu?
O zaman kotuluk nereden geliyor?"


(Istencin Ozgur Secimi Uzerine. Giris.)
EPICURE


Filistinli Musluman Araplar, iki ayakli igrenc hayvanlardir

Menahem Begin, Israil Basbakani
Yilmaz Dikbas-EFENDI TERORISTLER
0532 233 31 52


Kurmus oldugum gruba uye olun
Moderasyonsuz, sansursuz ve ozgur bir gruptur:
Ozgur_Gundem-subscribe@yahoogroups.com
Ayrilmak isterseniz de :
Ozgur_Gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup Sayfamız :
http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz.
http://orajpoyraz.blogspot.com/



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder