17 Temmuz 2017 Pazartesi

YELİZ KORAY : TAHRİK

Şerefsizliği, namussuzluğu, ahlaksızlığı fazilet sayanlara laf anlatmak da zor doğrusu.
Hele hele dini kendi ahlaksızlıklarına kaynak üretmekte kullananlara söz söylemek çok ama çok zor.

Düşünün adam çalıyor ve bunun için ayetleri kendine mehaz olarak kullanıyor.
Adam tecavüz ediyor ve kendini haklı çıkarmak için hadisler buluyor.
Adam yağmalıyor ve bunun için Kur'andan ayetler buluyor.
Akla gelebilecek her türlü soysuzluk için bir dini açıklaması var adamın.

Dar-ül harp diyor, cihat diyor.
Tevbe suresi diyor.
Allahı kendine suç ortağı, şahit yapıyor.
Eee, haliyle adamın suç ortağı Allah olunca insan ne yapsın, çaresiz kalıyoruz elbette.
Karşımızda adam öldürürken, tecavüz ederken, çalarken, hakka tecavüz ederken Allah büyüktür diyen bir cani kitle var.

Hiç hoplayıp zıplamayın, anlı şanlı bakanlar TV ekranlarında aynen böyle yaptılar.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA      


YELİZ KORAY : TAHRİK



"Annesi Zübeyde Hanım genelevde çalışıyordu" da demedim.

Sadece bu değil..

Nefret ettiğim bir insan bile olsa 'ölü'ye her zaman saygı duydum.

Annesini millete yuhalatmadım!

Benimle aynı fikirde değil diye sandıkta 'evet' diyenlere "terörist-şerefsiz" demedim.

A partisini B partisini destekliyor diye hiçbir sanatçıyı "sanatçı bozuntusu" diye aşağılamadım.

Eşini dostunu madende kaybeden acılı insanların isyanını tekmelemedim.

Kimseye mezhebini sormadım. "Ölmüş mü?Zaten Aleviydi" demedim.

Stres altındayken ve hatta sabrım sınanırken bile kimseye "gavat" demedim.

O ya da bu nedenle "anam ağladı" diye şikayet eden birine "ananı da al git" demedim.

Bana göre doğru olmayan şeyleri 'doğru' diye yazdığı için hiçbir gazeteciye "Sizi tasmalarınızdan kurtardım, nankörler" demedim.

Bir ağaç için canını siper eden gençlere "Çapulcular-Vandallar" demedim.

Bu ülke için ölen her bir asker, polis ve korucu için derinden üzüldüm,ağladım.

"Yan gelip yatma yeri değil" de demedim

"Birkaç Mehmetçik için meclis açılmaz" da demedim.

Kaç kişi olduğu mühim değildi, hiçbir can için 'kelle' hesabı yapmadım.

Dinimle alay etmedim. "Her Cuma bir dua sallıyorum" demedim.

"Bakara makara" diye dalga geçmedim.

"Namaz kılmayan hayvandır" da demedim.

Kadınları bekaretine göre ayırıp "Kız mıdır kadın mıdır?" da demedim.

Türbanına göre ayırıp "Türbansız kadın perdesiz eve benzer" de demedim.

Bitmedi…

"Çocuğu olmayan kadın yarım kadındır" da demedim…

"Kadın makyaj yapıyorsa kaportası bozuktur" da demedim

"Beni desteklemezseniz başınıza şu gelir bu gelir" diye kimseyi tehdit etmedim.

Beni gördüğüne sevinen birine "Bi taklaat bakayım ne kadar sevindin?" diye aşağılamadım.

Engelli gence "Görmeyen gözünle sana işvermişiz daha ne istiyorsun?" demedim.

"Senin çocuğun da işsiz kalsın, kişisel sorunlarını bana anlatma" demedim.

Tecavüze uğrayan çocukları savunmak yerine "Bi kereden bir şey olmaz" demedim.

Atanamayan bir öğretmene "Oy vermezsen verme" demedim.

İlaçlarını alamayan kanser hastası birine "Al şu parayı git" diye dilenci muamelesi yapmadım.

Gülüyor, sakız çiğniyor, düğünlerde oynuyor ya da karnı burnunda dışarı çıkıyor diye hiçbir kadına 'iffetsiz' demedim.

"İffetli olsun da kürtaj yaptırmasın" da demedim.

Yalnızca kendi edebime baktım, kimseye "edepsiz" demedim!

Hiçbir cemaate, tarikata üye olmadım, onlardan övgüyle bahsetmedim.

"Hocam gel artık" diye ağlamadım.

"Ne istedin de vermedik" demedim.

MHP'ye "En iyi yaptığı şey kışkırtmaktır",

ülkücülere de "Kafatasçı vampirler,ırkçılar" demedim.

PKK ile masaya oturmadım,

"oturdun" diyenlere "İspat etmezsen şerefsizsin" demedim.

İspatı gelince de kimseyi 'vatan haini' ilan etmedim.

*

Peki, ben ne dedim; 15 Temmuz'dan bir gün sonra 'Filler Tepişti' başlıklı köşe yazımda;

"Komutanın emriyle ağaca bile selam vermek zorunda olan gencecik askerler öldüresiye dövüldü. Tüm dünya askerlerimizin soyulduğunu, tokatlandığını gördü" dedim.

"Kurunun yanında yaş da yandı" demek isteyerek gariban Mehmetçiklere üzüntümü dile getirdim.

Sırf bu yüzden Atatürk'e hakaret eden bir pislikte aynı maddeden, yani;

"Halkı Kin ve Düşmanlığa Tahrik ve Aşağılama" dan yargılanacaksam söyleyecek pek bir şey yok.

En büyük mahkeme vicdanımdır. Oradan beraat ettim.

Şimdi yüce adaletimize sığınıyorum

Yeliz Koray

 
a45UyF587661-170717152034 Oraj Poyraz At 0raj.p0yraz@neomailbox.net 0raj.p0yraz@neomailbox.net
2017/07/17  16:24 2  65  alelma@yahoogroups.com


 
--

Bizden torunlarimiza kalacak en buyuk miras, hurriyet ugrunda savasmak, hakki yayma ugrunda can vermek olacaktir.
Torunlarimiz hurriyet ve istiklal ugruna yapilan savaslarin kuyrugu degil, basi olmalidir.

Seyh Samil

Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamis ve taslama cezasini uyguluyorlardi.
Onlari bu hakli iste desteklemek icin ben de tas atarak yardim ettim.

Buhari 63/27

M. Kemal Ataturk ten akil ve bilim uzerine...

Dunyada her sey icin, medeniyet icin, hayat icin, basari icin en gercek yol gosterici ilimdir, fendir.
Ilim ve fennin disinda yol gosterici aramak gaflettir, cahilliktir, dogru yoldan sapmaktir; ilmin ve fennin yasadigimiz her dakikadaki safhalarinin gelisimini anlamak ve ilerlemeleri zamaninda takip etmek sarttir.
***
Gozlerimizi kapayip tek basimiza yasadigimizi dusunemeyiz.
Memleketimizi bir cember icerisine alip Dunya ile alakasiz yasayamayiz...
Aksine, yukselmis, ilerlemis, medeni bir millet olarak medeniyet duzeyinin uzerinde yasayacagiz.
Bu hayat ancak ilim ve fen ile olur.
Ilim ve fen nerede ise oradan alacagiz ve milletin her ferdinin kafasina koyacagiz...
***
Hicbir tutarli kanita dayanmayan bir takim inanislarin korunmasinda israr eden toplumlarin ilerlemesi cok guc olur; belki de hic olmaz... hayat felsefesini daha genis bir acidan goren milletlerin boyundurugu altina girmeye mahkumdur.
***
Basarili olmak icin aydin sinifla halkin zihniyet ve hedefi arasinda dogal bir uyum saglamak lazimdir; yani aydin sinifin halka telkin edecegi idealler, halkin ruhundan ve vicdanindan alinmis olmalidir.
***
Halka yaklasmak ve halkla kaynasmak daha cok aydinlara yoneltilen bir vazifedir.
Aydinlarimiz nicin yuruduklerini ve ne yapacaklarini once kendi beyinlerinde iyice kararlastirmali, halk tarafindan iyice benimsenip kabul edilebilecek bir hale getirmeli, ve ancak ondan sonra ortaya atmalidir.
Taassup cahillige dayanir...
Ilim cahilligi mutlaka yener, o halde halki aydinlatmak lazimdir.
***
Bu millet ve memleket ilme, irfana cok muhtac.
Tahsil yapmis, diploma almis olanlari korumak kadar...
egitim ve ogretim gormek icin Avrupa ya, Amerika ya, her tarafa cocuklarimizi gondermeye mecburuz ve gonderecegiz.
Ilim, fen ve sanat nerede varsa gidip, ogrenmeye mecburuz.
***
Ben, manevi miras olarak donmus ve kaliplasmis bir kural birakmiyorum.
Benim manevi mirasim ilim ve akildir.
Benden sonrakiler, bizim asmak zorunda oldugumuz cetin ve koklu zorluklar karsisinda, belki gayelerimize tamamen eremedigimizi, fakat asla taviz vermedigimizi, daima akli ve ilmi rehber edindigimizi tasdik edeceklerdir..


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder