3 Temmuz 2017 Pazartesi

ARMAĞAN KULOĞLU : TÜRKİYE'NİN DIŞ POLİTİKA ANLAYIŞINDA SIKINTI VAR



ARMAĞAN KULOĞLU : TÜRKİYE'NİN DIŞ POLİTİKA ANLAYIŞINDA SIKINTI VAR

01.07.2017 oakuloglu@gmail.com

Türkiye'nin dış politikadaki anlayışını, ulusal çıkarlar ve güvenlik odaklı olmaktan ziyade, ekonomik menfaatler ve ideolojik ağırlıklı oluşturması sıkıntıları artırmaktadır.

Çevremizdeki olaylar hızlı gelişme gösterdiğinden, yeni bir aldanma ve kayba uğramamak için, dış politikada sağlıklı, mantıklı ve gerçekçi bir değerlendirmeye ivedilikle ihtiyaç duyulmaktadır.

Kürdistan oluşumu engellenmeli

Batı tarafından uydu devlet olarak kurdurulmaya çalışılan ve Türkiye için öncelikli tehdit olan Kürdistan'ın oluşumuna, bu konuda ortak çıkarlarımız olan ülkelerle iş birliği yapmak ve ittifak oluşturmakla engel olunabilir.

Barzani yönetiminin yapacağı bağımsızlık referandumunun kabulü, bağımsızlık ilanı anlamına gelmese de, her an için ilan edilebilme tehdidini de beraberinde getirmektedir. Böyle bir yapı hem münferit, hem de Suriye ve İran parçalarıyla bütünleştiğinde Türkiye'ye öncelikli tehdittir.

Irak'ın kuzeyindeki bu yapı, Irak'ın anayasal toprak bütünlüğünü de tehdittir.

Bu yapıdaki gelişmeler, İran'ın yapısını da etkileyebilir. ABD'nin İran üzerinde artırmaya çalıştığı baskının sebeplerinden birisinin de Kürt etnik yapısını tahrik etmek olduğu hesaba katılmalıdır. Ayrıca böyle bir yapının, İran karşıtı İsrail'in güvenliğini sağlayacak tampon bir bölge olacağı da düşünülmelidir. Bu nedenlerle bu oluşum İran için de tehdittir.

Suriye yönetiminin ülke kontrolünü kaybetmesiyle kuzeyinde oluşan yapı, ABD'nin müttefiki durumuna gelmiştir. Suriye'nin toprak bütünlüğünü tehdit etmektedir. Bu yapı da, başta Türkiye olmak üzere İran ve Irak için de tehdittir.

PKK'nın amacının son tahlilde, Türkiye'de bağımsız bir Kürdistan kurmak olduğu ve bununla Türkiye'nin 35 yıldır mücadele ettiği de dikkate alınmalıdır.

Gerek münferit parçalar halinde, gerekse birleşik olarak şekillenecek Kürdistan yapılarının, Türkiye, İran, Irak ve Suriye'nin ortak tehdit algılaması içinde olduğu dikkate alınarak, bu ülkelerle işbirliği yapılması ve ittifak oluşturulması kaçınılmazdır. Buna birçok jeopolitik ve stratejik nedenden dolayı Rusya'nın destek olabileceği de kıymetlendirilmelidir.

Yönetimin Suriye politikası da, Barzani politikası da yanlıştır. İdeoloji başta olmak üzere, dönemsel ekonomik menfaatleri bir tarafa bırakarak, bu ittifak anlayışı için çalışılmasında, güvenlik ve ulusal çıkarlarımız açısından fayda görülmektedir.

Katar krizinde keskin taraf tutmaktan kaçınılmalı

Katar karşısındaki ittifakın istekleri, bu ittifakın Türkiye'ye karşı da şekillendiğine işaret etmektedir. Bu krizin arkasında ABD'nin olduğu, S.Arabistan'daki veliaht değişikliğinin de ABD etkisiyle yapıldığı görülmelidir.

Bu veliaht değişikliğinin, İran ve Katar politikasıyla yakın ilişkisi bulunmaktadır. Ayrıca bunun, Rusya'nın bölgedeki konumunun zayıflatılması, IŞİD, Hizbullah ve Müslüman Kardeşler'le daha etkin mücadele edilmesi ve Hamas'ın da sıkıştırılarak İsrail'in güvenliğinin kolaylaştırılması amaçlarıyla gerçekleştirildiği de dikkate alınmalıdır.

Bu durumda Türkiye'nin duygusallıktan uzak, dönemsel ekonomik çıkarlara bağımlı kalmadan, sonradan pişman olmayacağı dengeli bir tutum izlemesi gerekmektedir.

Kıbrıs için müzakere yapılmamalı

Baskılarla toplanan zirvede, garantörlük konusunda Türkiye'nin yeni önerisi karşı tarafça değerlendirilmektedir. Ancak bu konunun, garantörlük ve asker bulundurmayı tehlikeye atması muhtemeldir. Her verilen taviz, kâr hanesine yazılmakta, bir sonraki müzakere buradan başlamaktadır.

İsrail gazının Türkiye üzerinden Avrupa'ya aktarılması için taviz verilmemelidir. Mevcut statüyle de bu durum gerçekleşebilir.

Türk tarafı mevcut statüyle en iyi halindedir. Müzakereye ihtiyacımız yoktur. Her müzakere geriye götürür. Kıbrıs'ta kontrolün kaybedilmesi sadece Kıbrıs Türkünün meselesi değildir. Ondan daha çok Türkiye'nin güvenliği, prestiji, Doğu Akdeniz'deki kontrolü devam ettirmesi, deniz alaka ve menfaatlerini koruması meselesidir.

Türk tarafı her konuya ekonomik menfaat gözlüğüyle bakmamalı, artık uyanmalıdır.

Kaynak: Türkiye'nin dış politika anlayışında sıkıntı var - Armağan KULOĞLU

http://www.yenicaggazetesi.com.tr/turkiyenin-dis-politika-anlayisinda-sikinti-var-43359yy.htm

 
a45UyF587661-170703193255 Oraj Poyraz oraj.poyraz@openmail.cc
2017/07/03  20:27 2  65  alelma@yahoogroups.com


 

RAHATLIK
. . . . . .
Sen buyudugun vakit cocugum,
Yine cicekler acacak dallarda.
Dallarda acan cicekler gibi,
Yine cocuklar uyuyacak masallarda.
Sen buyudugun vakit cocugum,
Yine uykular havuzda dibe gidecek.
Havuzlarda kaybolan uykular gibi,
Yine cocuklar mektebe gidecek.
Sen buyudugun vakit cocugum,
Yine goklerden mavi golgeler inecek yere.
Topragi nurlandiran mavi golgeler gibi,
Yine cocuklar gulumseyecek, askerlere.
Sen buyudugun vakit cocugum,
Yine meltemler gececek denizlerden.
Denizlerden gecen meltemler gibi,
Yine cocuklar olacak, rahatlik veren.

Fazil Husnu DAGLARCA

Dugmeye basiyor ve evindeki ekranda bin turlu cirkinlik, kotuluk, gunah, azginlik peyda oluyor.
Musluman bunlari umursamazca seyr ediyor.
Evi bazen kumarhaneye, bazen geneleve, zaman zaman batakhaneye donuyor.
Bu adam veya kadin ne bicim Muslumandir?

Mehmet Sevket Eygi
Murtecilerin cok sevdigi ve onemsedigi fikir adami.

Merhaba...

Ben Kapitalizm! Kucuk kizlarinizi Barbie Bebeklerle buyuttum, bugun sizden estetik operasyon icin para istiyorlar diye neden sasiriyorsunuz!Cikarlarim ugruna kocaman bir moda endustrisi yarattim! Istedigimi de elde ettim, 17 yasindaki kizlarin cogu dis gorunuslerinden rahatsiz.
Ben Kapitalizmim, Bir kadinin bir moda dergisini 15 dakika karistirmasi kendi vucudunu begenmemesine yetiyor!
Ben Kapitalizmim ve bakis acinizi oyle bir degistirdim ki, hirsiz bir CEO nun hayat hikayesi sizin icin azim ve basari hikayesi olabiliyor.
Ben Kapitalizmim ve ortalama bir insanin gunde 5,5 saat TV izledigi, kitap okumadigi, tiyatro ve sinemaya cok az gittigi bir toplumda alasagi edilmek gibi bir kaygim yok!
Ben Kapitalizmim ve Steve Jobs tabii ki cok onemli biriydi, ancak%1 inizin ihtiyaci olan makineleri 3. Dunya Ulkelerinde, ucuz iscilerle uretmekte cok basariliydi... Elbette butun kapitalistler birer aziz gibi konusacaklar, tipki Bill Gates gibi, 150 milyon dolarlik 66 bin m2 bir evde yasayan bir aziz!
Ben Kapitalizmim ve benim yuzumden ortalik miras kavgalari yuzunden kanli bicakli olmus akrabalarla dolu. Her yil 20 milyon cocuk acliktan olurken siz bir kosu bandinin ustunde fazla yaglarinizi eritmek icin ter dokuyorsunuz!
Ben Kapitalizmim ve benim yuzumden Dunyada 600 milyon obez ve 1,4 milyar aclik ceken insan var!
Ben Kapitalizmim ve Starbucks icin kahve ureten bir ciftcinin oradan bir bardak kahve satin alabilmesi icin 3 gun calismasi gerek!
Ben Kapitalizmim ve Uzak Dogu da 9-12 yas arasi kizlar $200 a seks kolesi olarak satiliyorlar.
Ben Kapitalizmim ve serbest piyasa ekonomisi dunyanin en buyuk yalani.
Ben Kapitalizmim ve Amerikalilarin% 24 u eger milyarder olmalari icin butun ailelerini reddetmeleri gerekecekse, bunu yapabileceklerini soyluyor.
Ben Kapitalizmim ve kadinlara sesleniyorum! Lutfen birer obje haline geldiginizi akliniza getirmeden Victoria s Secret a kosun. Victoria s Secret ulkelerine Turkiye de eklendi, avuc ici kadar camasira 80 dolar verince cok mutlu olacaginizi garanti ediyorum!
Ben Kapitalizmim ve 15 yasindaki bir cocugun iPad alabilmek icin bobregini sattigini duyunca zevkten dort kose oldum!
Ben Kapitalizmim ve Madonna nin sadece Londra da 8 evi var, ortalama 600 evsize barinak olabilecek buyuklukte.
Ben Kapitalizmim ve Tayland da Disney fabrikasi icin calisan bir cocugun Disneyland e girecek parayi cikarmasi icin 55 gun calismasi gerek. Afrika kitasi dunyanin altin rezervlerinin% 90 ini elinde bulundurmasina ragmen, dunyada sadece 4 tane Afrikali milyarder var.
Ben Kapitalizmim ve Afrika Kit asindan her sene 8,5 milyar dolar degerinde pirlanta cikiyor, Kit anin aclik sorununu cozmeye yetecek miktar...
Ben Kapitalizmim ve siz pirlantalara bayilirsiniz, Hindistan da 1 milyon kisi gunde 1,2 dolar kazanarak o pirlantalari uretiyorlar. Dunyayi sarisin kadinlarin guzel olduguna inandirdim, bu yuzden Asya kitasinda 300 milyon kadin duzenli olarak beyazlatici sabun kullaniyor.
Ben Kapitalizmim ve sizin hayatlarina ozendiginiz Hollywood yildizlarinin% 64 u kokain bagimlisi.
Ben Kapitalizmim ve yilda 20 milyon cocuk acliktan olurken siz ayni tisortu haftada iki kez giymeye utaniyorsunuz.
Ben Kapitalizmim ve siz hangi Tanridan bahsediyorsunuz, artik farkina varin, taptiginiz tek Tanri benim!
Ben Kapitalizmim ve siz hangi Tanridan bahsediyorsunuz, Muslumanlar 5 yildizli Kabe manzarali otellerinde, ibadet ederlerken?
Ben Kapitalizmim ve siz hangi Tanridan bahsediyorsunuz, butun Dunya Hiristiyan bayrami Noel i sirf alisveris yapip eglenmek icin kutlarken? ABD de 7 milyon evsiz insanin oldugundan kimsenin haberi yok cunku TV de gordugunuz Amerikalilarin hepsi havuzlu villalarda yasiyorlar.
Ben Kapitalizmim ve yine basardim! Butun kadinlari dolaplari tika basa dolu oldugu halde giyecek hicbir seyleri olmadigina inandirdim. Dunya nufusunun% 50 si dunya kaynaklarinin ve zenginliklerinin% 1 ine sahip. Dunya nufusunun% 1 i dunya kaynaklarinin ve zenginliklerinin% 50 sine sahip.
Ben Kapitalizmim ve bankacilar benim evlatlarim. Amerikalilarin% 85 i eger ekonomik durumlarini iyilestirebilecekse fasist bir hukumeti secebileceklerini soyluyor; Iste bu kapitalin gucu! Sizi ozgur birakmayan, fikirlerinize sansur vuran, en sonunda polis kursunuyla olduren bir devleti kendi elinizle kurmaniz ne tuhaf? Sizin agzinizi burnunuzu kirip hapse tikmalari icin bir devlet kuracak parayi, kendi vergilerinizle saglamaniz ne kadar tuhaf? Amy Winehouse gibi bagimlilara acirken, hepinizin birer bagimli oldugunu unutmaniz ne kadar komik !
Zavalli tuketim bagimlilari...

The Price of Inequality W.H.Norton & Co. 2012, 2013.
Kapitalizmin Konfor duskunlerine mesaji Cogunlukla dogru olan ABD kokenli gorus.
Bu tehlikeli ve artan esitsizligin bilimsel ve kolay anlasilir aciklamasi ve ayni zamanda da bazi cozum onerileri gene ABD den geliyor: Columbia Universitesinin Nobel odullu ekonomist Joseph Stiglitz in kitabi .


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder