9 Temmuz 2017 Pazar

BİNALİ’NİN OĞLU GEMİSİNDE 5 ÇALIŞANI NASIL ÖLDÜRDÜ


 


BİNALİ'NİN OĞLU GEMİSİNDE 5 ÇALIŞANI NASIL ÖLDÜRDÜ

11 nisan 2017 salı

Binali'nin oğlu gemisinde 5 çalışanı nasıl öldürdü..!!!

Akp iktidar olduğu 2002 senesinde, Binali'nin oğlu tombalak Erkan, devletin feribotunu kiralayarak başladı gemicilik işlerine.

Binali ulaştırma bakanı oldu ve dedi ki:

"yürü ya tombalağım… kim tutar seni…"

Yıllar yılları, gemiler gemileri kovaladı…

15 sene sonunda Binali'nin tombalak evladı'nın 38 gemisi oldu…

Devletten kiraladığı feribotu da geri vermedi…

Çanakkale boğazında da bir gemisi battı

Şu anda bir kuruş borcu olmadığı gibi…

TL'si de yok...

Fakat bankalarda 300 milyon doları var…

Kumar masalarında 250 milyon dolar kaybettiği bilgisine ulaştım…

------

Akp'ye oy veren asgari ücretli soruyorum:

Elli sene çalışsan bir gemi sahibi olabilir misin?…

Erkan'ın kumar masalarında kaybettikleri günahlarının kefareti kabul etsek…

Bankalardaki 300 milyon doları (1 milyar tl) nasıl kazandı?

15 senede 38 gemiyi nasıl aldı?

2008'de bandırma'da batan hayatın isimli batan gemiyi de sayarsak 39 ediyor.

Devletten kiraladığı feribotu da sayarsak 40 gemi ediyor.

Gemilerinin her biri ortalama 800 bin dolar…

Varın hesabını siz yapın…

Bunlar aile boyu ............ diyorum…

Hala gidip oy'unu, namusunu hırsızlara teslim ediyorsun…

Çok ayıp ediyorsun…

Bilmeyenler için önemli not:

Erkan'ın batan gemisinde 5 kişi öldü.

Gemi hurdaydı. Bakım yapılmadan sefere kondu.

Gemiyle birlikte batan 63 kamyon ve on tane bor madeni yüklü tır vardı.

Ölen kamyon sürücüleri: Özer Erdoğan, Necati Kalın, Şevki Gönüllü, Murat Karaca Ve Yahya Özoğlu…

Binali'nin oğlu Erkan, kamyonlar ve ölen şöförler için tazminat ödemedi.

Çünkü babacığı ulaştırma bakanıydı…

Güç onlardı…

Ölen öldüğüyle kaldı…

4 kişinin hala kayıp olduğu korkunç faciaya ihmaller zincirinin neden olduğu iddia ediliyor. İşte uzmanlar ve görgü tanıklarına göre Ro-Ro'yu batıran 5 ihmal.

GEMİNİN DENGESİ BOZUKTU

GEMİ daha hareket etmeden yan battı, yolcular kaptanı uyardı. Ancak kaptan "yolda düzelir"diye devam etti. Kaptanın normalde bu durumda dengeyi sağlamak için su alması gerekiyordu. Ancak kıyıdaki suyu kirli olduğu için almadı. Açık denizde almayı planlıyordu fakat gemi 6 dakika içinde battı.

GÖRGÜ TANIĞI: Yana yatınca binmedim

Abdullah Demir (Kamyon şoförü): İki arkadaşım kamyonlarıyla gemiye bindi, sıra bana geldi. Geminin sola yatık olduğunu fark ettim. O an ürperdim ve binmedim. Kaptan yukarıdan seslenince "Ben binmiyorum" dedim. Ondan sonra kapağı kaldırmaya başladı. Kaptana "Sen ne yapıyorsun" diye bağırdım. O da kızıp "Sen karışma" dedi. İlerleyince daha fazla yattı.

KAMYONLAR SABİTLENMEDİ

Kamyonlar sabitlenmedi. Oysa gemiye binen her kamyonun halatlarla sabitlenmesi gerekiyordu. Sabitlenmeyen kamyonlar dalgaların etkisiyle kaymaya başladı. Hava muhalefeti nedeniyle esen sert rüzgar da yalpalamayı arttırınca gemi iskele tarafından yan yatmaya başladı.

GÖRGÜ TANIĞI: Araçlar kontrol edilmedi

İlyas Semir (Kamyon şoförü): Kamyonlar girdikten sonra kapaklar kapanınca gemi sola yatmaya başladı. Gemiyi gelişigüzel yüklemişlerdi. Kaptan ya da yardımcısı araç yüklemelerini kontrol etmeliydi. Kaptan geminin yattığı tarafın tersine kamyonları kaydırıp denge kurmak için sert bir dönüş yaptı. Öyle hızlı manevra yaptı ki bazı kamyonlar kaymaya başladı.

BATARKEN SİREN ÇALMADI

Gemİde 73 tane kamyon vardı. Ve şoförleri de içinde uyuyordu. Geminin batması esnasında sirenler çalmadı. Ve kamyonlarında uyuyan şoförler siren çalmadığı için uyanamadı. Bazı kamyon şoförleri korna çalsalar da bu da işe yaramadı. Uyanamayanlar denizde kayboldu.

GÖRGÜ TANIĞI: Batana kadar korna çaldılar

Mustafa Şekerci (Kamyon şoförü): En son kurtarılanlardan biriyim. Kayıp sayısı 4 olamaz. Kamyonların çoğunda muavin ve yedek şoför vardı. Araçta uyuyan birçok arkadaşımız denize döküldü. Sirenler çalmadı. Kamyonlar sıkışınca dışarı çıkamadılar. Kimi cep telefonuyla yakınlarını arıyor kimi şahadet getiriyordu. Denize gömülen kamyonların korna sesleriydi.

ASANSÖR ARIZALIYDI

KamyonlarI alt kata indiren asansör arızalıydı. Bu arıza daha önce de vardı. Normal koşullarda bu arıza giderilmeden yola çıkılmaması gerekiyordu ancak mürettebat uyarılara rağmen arızayı gidermedi. Ve bu nedenle de alt kat boş kaldı. Ağır tonajlı araçlar genellikle o kata konulurdu. Bu da gemiyi dengede tutardı. Alt katın boş kalması nedeniyle gemide denge bozuldu ve yalpalamayla birlikte üst kattaki kamyonlar yerinden oynadı, batış başladı.

GÖRGÜ TANIĞI: Alta kat boş kaldı denge sağlanamadı

Emin Demir (Nakliyeci): Bu gemi geçen ay da arıza yapmıştı. Bana asansörün arızalı olduğuna dair belge verip daha sonra bu belgeyle gemiye ücretsiz bineceğimi söylediler. Dün gece gördük ki, arıza giderilmemiş. Bu arıza olmasaydı, alt kata 20 kamyon daha girecekti ve gemi daha dengeli olacaktı.

CAN YELEĞİ YETMEDİ

GEMİ yan yatıp batmaya başladıktan sonra içeridekir bağıra çağıra mürettebattan can yeleği istedi. Ancak mürettebat, bazı şoförlere can simidi yerine, yağmurluk verdi. Hayatını kaybeden kamyon şoförü Özer Erdoğan, denizde bulduğu bir can yeleği kutusuna tutunarak bir süre sağ kalmayı başarmıştı. Ancak Erdoğan kutuyu açamayınca yaralı ol-masının da etkisiyle öldü.

GÖRGÜ TANIĞI: Herkes bağırıp salavat getiriyordu

Kadir Kalın (Kamyon şoförü): Gemi ka-pakları kapanınca yan yatmaya başladı. Halatlar çözülünce gemi bir sağ bir sol yaptı, o anda olanlar oldu. Millet feryat ediyordu ne Sahil Güvenlik ne jandarma geldi. Sağ olsun limanın botları geldi de bizleri kurtardı. İçerdekiler çığlık atıp salavat getiriyordu.

GEMİ STANDARTLARA UYMUYOR!

HAYAT N, Bandırma-Ambarlı hattında 15 Ağustos 2007"de aldığı izinle çalışmaya başladı. Uzmanlar geminin standart dışı özelliklerini şöyle sıraladı:

GROSTONU YÜKSEK: Bu hatta çalışacak gemilerin 6500 grostondan küçük olması gerekiyor. Hayat N gemisi, gemi sicil kayıtlarına göre 8547 groston. Geminin grostonunu düşük göstermek ölçüm kapalı alan üzerinden yapıldığı için bazı yerlerine havalandırma delikleri açıldığı öğrenildi.

FAZLA YÜK TAŞIYORDU: Bu hatta çalışacak gemilerin en fazla 55-60 kamyon taşımasına izin verilirken, Hayat N gemisi 70-80 TIR taşıyordu. Battığında da içinde 73 TIR/kamyon vardı.

YÜK DAĞILIMI DENGESİZDİ: Gemideki yük dağılımının dengeli olması gerekirken Hayat N, genelde rastgele yükleme yapıyordu. Battığında da asansörü bozuk olduğu için yükler birinci kat yerine sadece 2'nci ve 3'üncü kattaydı. Bu nedenle yükler kaydı.

MANEVRA KABİLİYETİ AZDI: Bu hatta çalışacak gemilerin limana yanaşmasını ve çıkmasını kolaylaştıran pervaneleri olması gerekiyordu. İlk tespitlere göre sert manevrada batan Ha-yat N"nin manevra kabiliyeti düşüktü.

http://toplumsalbilinc.org/forum/index.php?topic=2845.0

https://resistancehonorable.blogspot.com.tr/2017/04/binalinin-oglu-gemisinde-5-calisani.html

 
a45UyF587661-170709200749 Oraj Poyraz At 0raj.p0yraz@neomailbox.net 0raj.p0yraz@neomailbox.net
2017/07/10  04:21 2  65  alelma@yahoogroups.com


 

Yolsuzluk fahiselikten daha kotudur.
Fahiselik bir tek bireyin ahlakinin bozulmasidir, oysa yolsuzluk tum toplumun ahlakini tehlikeye dusurur.

Karl Kraus

Din elbette bir vicdan isidir.
Lakin din sadece vicdan isidir demek buyuk bir sapikliktir.

Mehmet Sevket Eygi
Murtecilerin cok sevdigi ve onemsedigi fikir adami.

Ilk sozu kim ne kadar guclu ve bagirarak soylerse, o kazanir .

Joseph GOEBBELS
(Hitler in Propaganda Bakani)


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder