18 Ağustos 2018 Cumartesi

NACİ BEŞTEPE : KABİLE YÖNETİMİ İSLAM ORDUSU

NACİ BEŞTEPE : KABİLE YÖNETİMİ İSLAM ORDUSU

28 Mart 2019



Türkiye'nin pek çok sorunu içinde birincil olanı yönetim sorunudur.

İktidarın yurt içinde hedefi bellidir.

Cumhuriyetin tüm kazanımlarını silip süpürmek laik demokratik rejim yerine dine dayalı otokratik bir rejim kurmak.

Adımlar bu doğrultuda atılmaktadır.

Yurt dışında ise sarkaç gibi salınıp durmakta ikilemler içinde gidip gelmektedir.

AFRİN'DEN SONRA NE YAPILACAK?

Afrin doğru karardı.

TSK başarılı bir operasyonla hedefe ulaştı.

Siyasi hedef açık olmadığı için sonrası çok bilinmeyenli denklem gibi.

Günlerdir "Afrin'den sonra Menbiç sonra Fırat doğusu" denildi.

24 Mart'taki AKP kongresinde "Reis bizi Menbiç'e götür" diye tezahürat yapan gençlere AKP'li Reis Erdoğan "Menbiç'e ihtiyaç var mı yok mu? Eğer var derlerse önce ben" yanıtı verdi.

Demek ki Menbiç için henüz karar verilmemiş.

Sorun büyük. Menbiç'te ABD var. PKK/PYD ile kol kola.

ABD aylar önce verdiği sözü unutmuş görülüyor. Fırat'ın doğusuna PYD'nin geçişine izin vermeyecek Menbiç'tekileri çıkartacaktı. Şimdi başka oynuyor. PYD'ye desteği sürdürüyor.

KARARSIZLIK İKTİDARI

Menbiç'te neden kararlı değil iktidar?

Nerede kararlı ki?

Rusya 'dan S-400'leri aldık alıyoruz.

Pat diye ABD ile Patriot görüşmeleri başladı.

Çocuk kandırıyorlar. Biri NATO'ya uyumlu diğeri ülkemize özgü olacakmış da?

Yemeyin bizi. İki sistem gereksizdir.

S-400 kime karşı? Öncelikle Yunanistan olmak üzere batı ülkelerine karşı. Buna bölgede konuşlu ABD dâhil.

Patriot kime karşı? Başta Rusya ve İran olmak üzere onlarla işbirliği yapan Irak ve Suriye'ye karşı.

Şimdi çözün bilmeceyi. Dostumuz kim düşmanımız kim? Kiminle işbirliği içindeyiz kiminle çatışıyoruz?

Böyle dış politika böyle ülke yönetimi olur mu?

NEDEN PATRİOT?

Patriot almaya zorlandı iktidar.

Trump tüccar. Yolcu uçaklarını sattı kesmedi. Hava savunma sistemi de satacak. Göbek bağını koparmayacak.

Hayır deme şansı var mı?

Var. Zarrab davasının sonucunda ekonomik darbeyi göze alırsa.

Alabilir mi?

Dolara bakın. Büyüyen dış borca bakın. Batmaya giden ekonomiye bakın. Dış yatırım ihtiyacının öldürücülüğüne bakın. Kararı yanıtı verin.

Görüşmeler başladı. Uzarsa ne olur? Zarrab davasının 11 Nisandaki karar duruşması ileri tarihe atılır. İmza atılmaya yetecek bir süre kadar ileriye.

SİYASET NE YAPMALI?

Kürt devleti kurulmasını engellemek için Fırat'ın doğusundaki kantonlar da temizlenmelidir.

Bölgede ABD var.

TSK ile ABD güçleri karşı karşıya gelmeli mi?

Hayır.

Hatta TSK'nın bu bölgeye girmesi bile zorunlu değil.

Siyasetin gücü ve başarısı işte burada kendini gösterecektir.

Başta Suriye olmak üzere bölge ülkeleri ve Rusya ile yapılacak işbirliği ABD'yi buradan çıkarır.

Türk askerinin burnu kanamaz. En fazla yapacağı şey kuzeyden Suriye askerine destek vermek olur.

Nerde o yönetim? İnadına Esad düşmanlığı. ABD-Rusya arasında şaşkın şaşkın gel-gitler.

İSLAM ORDUSU MU?

Son dönemde özellikle 15 Temmuz'dan sonra TSK Komuta kademesine bir haller oldu.

Resmi elbise ile camilere gidiş reklamları.

Konuşmalarda dini söylemleri öne çıkarmalar.

Yılların komando yeminini duaya çevirip "ÂMİN"e bağlama.

Komutan konuşmalarını "Alla yardımcınız olsun!" ile bitirip askerin "ÂMİN"le yanıtlaması.

Gnkur. Bşk.ının "Vatan millet bayrak ve din uğruna" can verildiğini söylemesi.

Ne oluyoruz sayın komutanlar?

Suudi İslam Ordusu'nun başında mısınız laik Türkiye Cumhuriyeti ordusunun komutanları mısınız?

Kimsenin inancına sözümüz yok. Ancak TSK İslam ordusu değildir. Operasyonlar din için yapılmamaktadır. Zaten karşınızdaki insanların çoğu da aynı dindendir.

Kendi geleceğini kurtarmak için dindar görüntüsü vermeye çalışanlar ancak günü kurtarır.

Vatan ve millet için can veren Mehmetçiği kimse bireysel çıkarına alet etmesin.

Şehitler tüm milletin kutsalıdır.

https://sunsavunma.net/kabile-yonetimi-islam-ordusu/

--

"INTERNATIONAL COVENANT ON CIVIL AND POLITICAL RIGHTS"

(Medeni ve Siyasi Haklara ilişkin Uluslararası Sözleşme)

19'uncu maddeyi şöyle açıklar:

Herkes engel olmaksızın fikirlere sahip olmalıdır.

Herkesin ifade özgürlüğü hakkı olmalıdır; bu hak her türlü bilgi ve fikirleri sınır olmaksızın sözlü yazılı basılmış sanat veyahutta herhangi dilediği bir medya ortamıyla öğrenme alma ve verme hakkıdır.

2'inci bölümdeki haklar özel haklar ve sorumluluklar getirir. Bu doğrultuda bazı limitler kanunlar tarafıyla uygulanabilir:

a) Başkalarının haklarına ve şöhretine saygı;

b) Ulusal güvenlik halk düzeni veyahutta halk sağlığı ve huzuru.

20'inci madde de; şiddet propagandalarını yasaklar.

19'uncu maddenin üçüncü bölümünde belirtilen iki bend gerek monarşik gerek militarist gerek muhafazakar rejimlerin talepleri doğrultusunda eklenilmiştir.

ÜLKEMİZİN İNSAN HAKLARI EVRENSEL BEYANNÂMESİ TERCÜMESİNİN 19'UNCU MADDESİ ŞÖYLE DER:

"Her ferdin fikir ve fikirlerini açıklamak hürriyetine hakkı vardır. Bu hak fikirlerinden ötürü rahatsız edilmemek memleket sınırları mevzubahis olmaksızın malümat ve fikirleri her vasıta ile aramak elde etmek veya yaymak hakkını içerir. "

1982 ANAYASASI'NDA DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜNÜN GENEL ÇERÇEVESİ

1982 Anayasası'nda düşünce özgürlüğü ile ilişkili iki madde bulunmaktadır. Bunlardan ilki 1982 Anayasası'nın 25. maddesi olup; bu madde "Herkes düşünce ve kanaat hürriyetine sahiptir. Her ne sebep ve amaçla olursa olsun kimse düşünce ve kanaatlerini açıklamaya zorlanamaz; düşünce ve kanaatleri sebebiyle kınanamaz ve suçlanamaz" şeklindeki düzenleme ile ifade özgürlüğünü güvenceye almıştır. 25. madde düşünce özgürlüğü konusunda herhangi bir sınırlama sebebi düzenlememiştir.

Ancak 26. madde düşünceyi açıklama ve yayma hürriyeti başlığı altında "Herkes düşünce ve kanaatlerini söz yazı resim veya başka yollarla tek başına veya toplu olarak açıklama ve yayma hakkına sahiptir. Bu hürriyet resmî makamların müdahalesi olmaksızın haber veya fikir almak ya da vermek serbestliğini de kapsar. Bu fıkra hükmü radyo televizyon sinema veya benzeri yollarla yapılan yayımların izin sistemine bağlanmasına engel değildir.

(Değişik: 3/10/2001-4709/9 md. ) Bu hürriyetlerin kullanılması millî güvenlik kamu düzeni kamu güvenliği Cumhuriyetin temel nitelikleri ve Devletin ülkesi ve milleti ile bölünmez bütünlüğünün korunması suçların önlenmesi suçluların cezalandırılması Devlet sırrı olarak usulünce belirtilmiş bilgilerin açıklanmaması başkalarının şöhret veya haklarının özel ve aile hayatlarının yahut kanunun öngördüğü meslek sırlarının korunması veya yargılama görevinin gereğine uygun olarak yerine getirilmesi amaçlarıyla sınırlanabilir. (Mülga: 3/10/2001-4709/9 md. )

Haber ve düşünceleri yayma araçlarının kullanılmasına ilişkin düzenleyici hükümler bunların yayımını engellememek kaydıyla düşünceyi açıklama ve yayma hürriyetinin sınırlanması sayılmaz.

(Ek fıkra: 3/10/2001-4709/9 md. ) Düşünceyi açıklama ve yayma hürriyetinin kullanılmasında uygulanacak şekil şart ve usuller kanunla düzenlenir" şeklinde düzenlemiş ve düşünceyi yayma ve açıklamanın bazı durumlarda kısıtlanabileceğini söylemiştir.

Anayasa'da yapılan değişiklikle daha önce 13. maddede sayılan genel sınırlama sebepleri kaldırılmış ancak oradaki sınırlama sebepleri 26. maddenin 2. fıkrasına eklenerek esas olarak düşünce özgürlüğünün geliştirilmesi için bir değişiklik meydana getirilmemiştir.

Temel hak ve özgürlükler konusunda kritik olan konulardan birisi de sınırlamanın sınırının ne olacağıdır. 2001'de yapılan değişiklikten önce sınırlamanın anayasal sınırı "demokratik toplum düzeninin gerekleri" ölçütü iken değişikle birlikte 13. maddede "Temel hak ve hürriyetler özlerine dokunulmaksızın yalnızca Anayasanın ilgili maddelerinde belirtilen sebeplere bağlı olarak ve ancak kanunla sınırlanabilir. Bu sınırlamalar Anayasanın sözüne ve ruhuna demokratik toplum düzeninin ve lâik Cumhuriyetin gereklerine ve ölçülülük ilkesine aykırı olamaz. " denilerek "demokratik toplum düzeninin gerekleri" ölçütü dışında "öz güvencesi" "ölçülük ilkesi" ve " laik cumhuriyetin gerekleri" gibi yeni ölçütlerle de sınırlamanın sınırı genişletilmiştir.

İSTANBUL CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINDAN YAPILAN SON DAKİKA AÇIKLAMASINDA

"Türkiye Cumhuriyeti Devletine yönelik; 15 Temmuz darbe girişiminin arkasındaki güçler tarafından gerçekleştirilen Türkiye Cumhuriyeti'nin sosyal barışını iç huzurunu birliğini ve ekonomik güvenliğini hedef alan ekonomik saldırılar kapsamında; bu amaca hizmet eder mahiyette her türlü yönlendirici haber yazılı ve görsel yayın operasyonel amaçlı sosyal medya hesapları ile birlikte ekonomik güvenliği tehdit içeren eylemlerde bulunan kişi ya da kişiler hakkında TCK'nın bankacılık Kanunu SPK mevzuatı ve ilgili kanun maddeleri uyarınca soruşturma başlatılmıştır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur"

denildi.

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığının da benzer bir soruşturma başlattığı bildirilldi.

TÜRK CEZA KANUNU : SUÇTA VE CEZADA KANUNÎLİK İLKESİ

Kanun No. 5237 Kabul Tarihi : 26. 9. 2004

MADDE 2.

(1) Kanunun açıkça suç saymadığı bir fiil için kimseye ceza verilemez ve güvenlik tedbiri uygulanamaz

Kanunda yazılı cezalardan ve güvenlik tedbirlerinden başka bir ceza ve güvenlik tedbirine hükmolunamaz.

(2) İdarenin düzenleyici işlemleriyle suç ve ceza konulamaz.

(3) Kanunların suç ve ceza içeren hükümlerinin uygulanmasında kıyas yapılamaz.

Suç ve ceza içeren hükümler kıyasa yol açacak biçimde geniş yorumlanamaz.


---
a45UyF587661

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder