14 Nisan 2011 Perşembe

İDO'nun bir ortağı 'Evangelist' çıktı! / Yahudilere ve Siyonizm'e olan bağlılıkları ise Evangelistleri diğer Hıristiyan topluluklardan ayıran en büyük özellikleri.

İDO’nun bir ortağı ‘Evangelist’ çıktı!



Kabotaj Kanunu’na göre Türk karasularında her türlü taşımacılık hakkı Türk vatandaşlarının aitken, İDO’nun yüzde 30’una sahip olan İskoçyalı Brian Souter’ın ABD 

merkezli uluslar arası Evangelist Hristiyan tarikatı Nazarene Kilisesi’nin önde gelen üyesi olduğu ortaya çıktı. Evangelistler en aktif misyoner gruplarından biri..
İDO’ya Evangelist ortak!
İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş, yüzde 30’u ABD merkezli uluslararası Evangelist Hıristiyan tarikatı Nazarene Kilisesi’nin önde gelen üyelerinden İskoçyalı Brian Souter’in sahibi olduğu şirketler topluluğuna ihale edildi
Haber :  Salim YAVAŞOĞLU
Kabotaj Kanunu’na göre karasularımızıda her türlü yük, yolcu taşımacılığı ve balıkçılık gibi faaliyetler yalnızca Türk vatandaşlarına tanınmışken İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş (İDO), yüzde 30’u yabancı olan bir şirketler topluluğuna satıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen  İDO’nun özelleştirilme ihalesini 861 milyon dolarla Tepe-Akfen-Souter-Sera Gayrimenkul Yatırım Konsorsiyumu kazandı. Konsorsiyumda Sera’nın yüzde 10, diğerlerinin ise yüzde 30 payı var. 

Tutucu bir Hıristiyan
Grupta yüzde 30 pay sahibi olan  Souter Investment, bir İngiliz şirketi. Sahibi ise İngiltere’nin ikinci büyük toplu taşıma şirketlerinden Stagecoach’nin ortaklarından İskoçyalı Brian Souter. Otobüs firması olarak işe başlayan Stagecoachi, daha sonra tren vagonları da işletmeye başladı. Aralarında İngiltere, Kanada ve ABD’nin de bulunduğu bir çok ülkede faaliyet gösteren bir ulaştırma şirketi. Şu anda 200 işkolunda yatırımı bulunuyor. Brian Souter, çok tutucu bir Hıristiyan olmasıyla tanınıyor. Aynı zamanda uluslar arası Evangelist Hıristiyan Tarikatı Nazarene Kilisesi’nin de önde gelen üyesi. 

Milyar dolarlık cemaat
Dünyanın bir çok yerinde örgütlü olan Evangelik Nazarene Kilisesi cemaatinin bugün 2 milyonu aşkın üyesi bulunuyor. Misyonerlik faaliyetlerinde dünyanın en önde gelen cemaati, eğitim faaliyetlerine büyük önem veriyor. 35 ülkede 54 yüksekokulu finanse ediyor. Kilisenin, 2010 yılı harcaması 898 milyon dolar. Cemaat, ilk olarak ABD’de 1895 yılında Dr. Phineas Brese tarafından Los Angeles’te bir kilisede oluşturulmuş. Bugün, Türkiye de dahil olmak üzere Latin Amerika’dan-Güneydoğu Asya, Avrupa’dan-Afrika’ya her yerde kiliseleri bulunuyor.

Yunan Kilisesi pazarladı
Özelleştirme işlemlerini ise İstanbul büyükşehir Belediyesi tarafından görevlendirilen Finans Yatırım-ARUP yürüttü. Şirkete, 150 bin doların yanında satıştan prim de verilecek. Finansbank Yatırım Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Saruhan Doğan, “ARUP işin denizcilik tarafı, biz de finansal kısmı ile ilgileniyoruz” açıklamasını yapmıştı. ARUP, uluslararası faaliyet gösteren bir İngiliz şirketi. Özelleştirmeyle yetkili olan Finans Yatırım ise Türkiye’de kurulmuş menkul değerler işi yapan bir anonim şirket. Bu şirketiin 5 ortağından biri hakim ortağı Yunanistan Milli Bankası (NBG) olan Finansbank. Diğerleri ise doğrudan Yunan kuruluşları. 

Yüzde 99.60’ı Yunan’ın 
Finansbank’ın ortakları arasında bulunun Yunanistan Milli Bankası’nın en önemli ortaklarından biri ise Yunanistan Ortodoks Kilisesi. Finans Yatırım’ın bir Türk denetim firması tarafından hazırlanan Haziran 2010 tarihinde sona eren döneme ait bağımsız denetim raporunda konu şöyle tespit edilmiş: “Ana hissedar, şirketin hisselerinin yüzde 99.60’ını elinde bulunduran Finansbankası A.Ş. olup şirketin nihai hissedarı ise National Bank of Greece S.A. dir (NBG).” National Bank of Greece (NBG) ise Yunanistan Milli Bankasıdır. Bu bankanın ortaklarından biri de Yunanistan Ortodoks Kilisesi’dir.  
Yılda 120 milyon yolcu taşıyor
Dünyanın en büyük deniz taşımacılık şirketlerinden biri olan İDO, 1987 yılında kuruldu. İDO, 18 hatta, 25 deniz otobüsü, 10 hızlı feribot, 17 arabalı vapur ile 36 iskelede hizmet veriyor. İstanbul’daki şehir hatları vapurlar ise İDO’ya ait değil. Eylül 2010’da 34 adet yolcu vapuru ve 49 şehir hatları iskelesi, İBB iştiraki olarak kurulan İstanbul Şehir Hatları Turizm’e devredilmişti. 2010 yılında 7 milyon araç ve 100 milyon yolcu taşıdı. Geçen yıl 371 milyon lira ciro elde eden şirketin, bu yılki ciro hedefi 380 milyon lira. İDO özelleştirilmesiyle yılda 400 milyon lira ciro yapan bir şirket elden çıktı. Bu yıl 71 milyon lira net kar bekleniyor. Gelire oranı yüzde 17.5.  Bu deniz altyapısı üzerinde 19 hatta 31 noktaya ulaşım yapılıyor. Kabotaj Kanunu gereği yabancıların hâkim ortak olarak giremedikleri iç sulardaki taşımacılıkta, alıcı şirket önemli bir imtiyaza da sahip olacak. Muhtemelen ihale şartnamesinde aynı hatlarda başka bir şirketin taşıma yapması ile ilgili kısıtlamalar olabilecek. Daha önce İDO’ya devredilen 34 adet yolcu vapuru ve 49 şehir hatları iskelesi, Eylül 2010’da İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştirakı ele kurulan İstanbul Şehir Hatları Turizm San. ve Tic. AŞ ’ye devredilmiştir. 
Yahudi egemenliği için destek veriyorlar
Evangelizm, Kutsal Kitap’a dönmek veya yönelmek anlamına gelmektedir. Genel anlamıyla İncil hakkında vaaz vermektir. İsa üzerinde yoğunlaşan bu vaazların amacı Hıristiyan olmayanları bu dine davet etmektir. Matta, Markos, Luka ve Yuhanna tarafından yazılmış dört İncil’in her birine “Evanjel” denir. Yunanca “iyi haber” ya da “genel olarak kabul edilen gerçek” anlamına gelen evangelion kelimesinden gelmektedir. Bu kelimeden türetilerek, İncil yazarlarına “Dört Evangelist” denmiştir.

Siyonizme bağlılıkları
Evangelizm, Amerika’daki Hıristiyan toplumun fundamantalist kanadını temsil etmektedir. Yahudilere ve Siyonizm’e olan bağlılıkları ise Evangelistleri diğer Hıristiyan topluluklardan ayıran en büyük özellikleri. Evangelistler, Eski Ahit’in; Yahudilerin ’Tanrı’nın Seçilmiş Halkı’, Kutsal Topraklar’ın Yahudilerin malı olduğu, Yahudilerin Mesih’in gelişi ile birlikte bir dünya egemenliğine ulaşacakları gibi kehanetlerini tamamen kabul ederler. Bu konuda kendilerine düşen en büyük misyonun ise Yahudilerin egemenliğine destek olmak olduğunu düşünürler.
Evangelizmin aslı, Protestanlığa yani Martin Luther’e dayanır. Luther, Papa’ya, Vatikan’a karşı olarak kurduğu yeni kiliseye “Evangelist Kilise Hareketi” ismini vermişti. Papalığın yaptıklarına karşı çıktığı, protesto ettiği için bunlara “Protestan” denildi.


“Güçlü Türkiye”nin artık gemisi de yok!

09.04.2011 - 08:15

İDO’nun tamamı satıldı; TAV Havacılık’ın ana ortakları, İskoç Souter firması ile birleşerek kamunun elinde kalan son gemilere de el koydular.

Türkiye Denizcilik İşletmelerinden Denizciler Turizm’e satılmış olan Ankara Feribotu'nun hastane olarak kullanımından oluşan maliyet gizlenirken, şimdi de aralarında Libya’dan tahliye amacıyla kullanılmış olan Osman Gazi ve Orhan Gazi feribotlarının bulunduğu 52 gemi özel sektöre satıldı.

Dün yapılan ve 5 firmanın katıldığı “pazarlık görüşmeleri”nde İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.'nin (İDO) tamamını Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu satın aldı. Böylece satıştan 861 milyon dolar gelir elde etmeyi amaçlayan Topbaş, belediyenin bütçe açığını kapatmak için kamunun elindeki son gemileri de elden çıkarmış oldu.

Gelirinin yüzde 47’sini hava taşımacılığından elde eden ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ) 2009 yılı yolcu istatistiklerine göre yüzde 48 pazar payı ile Türkiye’nin tekel durumundaki havalimanı işletmecisi konumunda bulunan TAV Havacılık, ihaleye İskoç Souter Investment firması ile oluşturduğu konsorsiyumla katıldı. Konsorsiyumun yüzde 70’ine sahip olan TAV Havacılık’ın ana ortakları, Rekabet Kurulu'nun vereceği karardan sonra Marmara bölgesindeki deniz taşımacılığında da tekel haline gelecekler.

İstanbul'u Marmara'ya bağlayan yollar satıldı!
Şehir Hatları A.Ş’nin kurulmasından sonra İDO’da 25 Deniz Otobüsü, 10 Hızlı Feribot, 17 Araba Vapuru olmak üzere 18 hatta çalışan 52 adet gemi kalmıştı. İDO'ya ait tüm gemileri 30 yıllığına satışa çıkaran İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), gemilerin bir kısmını banka kredileriyle, bir kısmını da Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.'nin (TDİ) özelleştirilmesi ile almıştı. Hızlı feribot ve deniz otobüsleri dışında satışa çıkarılan arabalı vapurlardan 13’ü ve iskelelerin hemen hepsi TDİ döneminden kalmıştı.

Satışa çıkarılan hatlar arasında TDİ'den kalan arabalı vapur hatları ve İstanbul'u çevre illere bağlayan febribot hatları bulunuyor. İhaleyle Boğaz hatındaki Sirkeci-Harem ve İzmit Körfezindeki Topçular- Eskihisar ile yolcular için de kullanılan ve İstanbul'u Bursa, Yalova, Balıkesir, Marmara ve Avşa Adalarına bağlayan hat, gemi ve iskeleler satıldı. İzmir-İstanbul ve Kuzey Marmara Otoyolları de işletmesi devredilerek yapılacağından, ihale tamamlandığında E-5 ve TEM dışında İstanbul'u çevre illere bağlayan tüm denizyolları ve inşa edilecek tüm karayolları satılmış olacak.

Perşembenin gelişi...
2010 yılının Şubat ayında 17 işçinin yaşamını yitirdiği Dursunbey'deki grizu patlamasında ağır yaralanan 2 işçiyi İstanbul'a getiren ambulanslar Yalova'da "ücret ödeyemedikleri" için feribota alınmamışlardı. Feribota alınmayan ambulanslar, bu yüzden İzmit Körfezi’ni dolaşmak zorunda kalmış, İstanbul’a güçlükle ulaşabilmişlerdi. İDO’nun satışından sonra çevre illerden İstanbul’a ulaşım, firmanın kontrolünde olacak.

Firmanın kârlılığını arttırmak için İstanbul’da ulaşım fiyatlarını beliryen UKOME (Ulaşım Koordinasyon Merkezi) satıştan hemen önce, Ekim ayında özelleştirilen hatların fiyatlarına zam yapmıştı. Bursa-Yenikapı hattı 20 TL’den 22 TL’ye, 15 lira olan indirimli bilet fiyatı ise 17 liraya, 85 lira olan otomobil ücreti de 90 liraya çıkarılmıştı. Yenikapı-Yalova arasında da arabalı vapur kişi başına 14 lira seviyesinden 15 liraya, otomobil bileti 67 liradan 70 liraya yükseltilmişti.

TAV, ÖSYM'ye de iş yapıyor!
1997'de İstanbul Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminalinin yap-işlet-devret modeli ihalesini alarak kurulan TAV Havalimanları Holding’de yüzde 57'lik hisse Tepe, Akfen ve Sera firmalarına ait bulunuyor. Firmanın doğrudan ortağı olan yüzde 26,12’lik hisseye sahip olan Tepe İnşaat Sanayi A.Ş. ve yüzde 26,12’lik hisseli Akfen Holding A.Ş. İDO’nun özelleştirmesi için kurulan konsorsiyuma katıldılar. Ancak TAVîn diğer ortağı, Sera Yapı Endüstri ve Ticaret A.Ş. yeni bir firma kurarak konsorsiyuma katıldı. Çoğunluğu Şener ailesine ait olan Sera firması, konsorsiyuma geçtiğimiz Şubat ayında kurduğu Sera Gayrimenkul Yatırım ve İşletme A.Ş. ile katıldı.

TAV’ın sermayesine dolaylı yoldan sahip olan firmalar arasında ÖSYM’de şifre skandalının mimarı olan Meteksan da yer alıyor. Şifreli soruların hazırlanmasında sorumluluğunu açıkça kabul eden Meteksan Matbaacılık ve Teknik Sanayi Ticaret A.Ş., Tepe İnşaat’ın da ortakları arasında bulunduğundan, TAV’ın içindeki ortaklar arasında yer alıyor.

Ulaşım bahane rant şahane!
TAV’ın gelirlerinin büyük bir kısmı havalimanı içindeki duty-free mağazalarından geliyor. Firma, toplam 48 adet olan bu mağazaları artırmaya özen gösteriyor. Bu yüzden İDO’nun satın alınmasından sonra İDO’ya ait iskelelerde yeni mağazalar açmayı özellikle önemsiyor.

İhalaye katılan diğer firmalardan olan Torunlar GYO da özellikle TDİ’nin Galata’daki tarihi limanında arsa toplamıştı. Mecidiyeköy’de Ali Sami Yen Stadı ve Tekel’in Likör Fabrikası'nı ve Gayrettepe'de Uzanlar’a ait arsayı alan firma, TDİ limanı arkasında bulunan ve Galataport projesinde değerlendirilmesi düşünülen 1,5 dönümlük arsayı da elinde tutuyordu.

Torunlar firması ihaleyi alamadığından 2011’in ikinci yarısında Galataport projesi bölgesinde otel olması düşünülen arsasını hemen değerlendiremedi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi firmaların rant merakını bildiğinden hangi iskelelerin satıldığını açıklamadığı gibi, kaç adet iskelenin bu satış sırasında verildiği konusunda da çelişkili açıklamalar yapıyor.

Topbaş kaç iskele sattığını biliyor mu?
İDO'nun satışı sırasında kaç iskelenin satıldığı tam bir muamma! İkiye bölünmesinden önce İDO'nun 80 iskelesi bulunuyordu. 2010 yılının sonunda ikiye bölünmesinden sonra 31 iskelenin İDO’da kaldığı, 49 iskelenin de Şehir Hatları A.Ş.’ye verildiği belirtilmişti. Ancak 4 Ocak 2011 tarihinde İBB, internet sitesinden yayınladığı haberde İDO'yu ve İDO'nun 36 iskelesini satışa çıkarılacağı belirtti.

Şu an ise yine anlaşılamayacak biçimde İDO ve Şehir Hatlarında toplam 78 adet iskele görülüyor. İDO’nun internet sitesinde iskele sayısı 32 olarak görülürken, Şehir Hatları A.Ş.’nin iskele sayısı 46 adet olarak belirtiliyor. Belirsizlik Topbaş'ın dünkü konuşmasına da yansıdı.

İDO’nun satışı sonrasında Topbaş, yaptığı açıklamada çelişen bilgiler verdi. Topbaş önce İBB'nin 85 iskelesi olduğu hatırlatarak bu iskelelerden 35 tanesinin İDO’ya ait olduğunu, 50’sinin ise Şehir Hatları'nda kaldığını belirtti. Hemen birkaç dakika sonra İDO’nun satışı ile birlikte 31 iskelenin satıldığını açıkladı. Oysa bugün İBB’nin internet sitesinde satılan iskele sayısı 36 olarak ifade ediliyor.
(soL-Ekonomi)


Ey Türk genci!
Birinci vazifen Türk istiklalini, Türk Cumhuriyetini ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir.

Mevcudiyetinin ve istiklalinin yegâne temeli budur.
Bu temel, senin en kıymetli hazinendir.
İstikbalde dahi seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek dahili ve harici bedhahların olacaktır.
Bir gün, istiklal ve cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şartlarını düşünmeyeceksin.
Bu imkân ve şartlar çok namüsait mahiyette tezahür edebilir.
İstiklal ve cumhuriyetine kastedecek düşmanlar bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler.
Cebren ve hile ile aziz vatanın bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir.
Bütün bu şartlardan daha elim ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde iktidara sahip olanlar gaflet ve dalalet ve hatta hıyanet içinde bulunabilirler.
Hatta bu iktidar sahipleri, şahsi menfaatlerini müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler.
Millet, fakrü zaruret içinde harap ve bitap düşmüş olabilir.

Ey Türk istikbalinin evladı!
İşte, bu ahval ve şartlar içinde dahi vazifen, Türk istiklal ve cumhuriyetini kurtarmaktır.
Muhtaç olduğun kuvvet, damarlarındaki asli kanda mevcuttur.

M.Kemal ATATÜRK



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder