4 Ağustos 2018 Cumartesi

GAZZELİLERDEN İSRAİL ABLUKASINI DELME GİRİŞİMİ

Doğrusu 2018 yılı şartlarında bir milletin esir tutulmasının hiçbir açıklaması yoktur.

Arapları sevmem, bizlere çok kötülükleri dokunmuştur, onlar da bizi sevmez ve istemez.
Ancak, ben insanı insan olduğu için asgari düzeyde de olsa severim.

Filistin sorunu bu şekilde çok uzun yıllar devam etti.
Ancak, bu iş bu şekilde sürdüğü müddetçe zaman içerisinde zemin elbette İsrail aleyhine bozulacaktır.
Anti Semitizmin nereyse bütün dünyada güç kazanması sebepsiz değildir.

İsrail'in varlık mücadelesinin ötesinde genişlemeci tavırları, bu yolda yaptıkları, bütün bu vahşeti destekleyen disapora Yahudileri ve onların küresel zenginleri elbette tepki çekecekler, bu doğal.
Ve sorun basit halkla ilişkiler sorunu değildir, çeşitli vakıfların insanların gönlünü çelmeye çabalaması boşuna olacaktır.
Tıpkı 2nci Dünya Savaşı öncesinde olduğu gibi küresel bir alevlenme olabilir.
Birden işler hiç istenmeyen yönlere kayabilir.
Böylesi bir durumda diasporanın bırakın İsrail'i desteklemeyi, kendi varlığını koruması bile çok güç olabilir.

Unutulmamalı ki, zenginlikler hak edilmiş olsa bile yağamacıların iştahını çeker.
Ve ulus devletlerin her zaman ahlaki ve yasal yağmalar için kolayca gerekçe üretme imkanı vardır.

Oraj POYRAZ(0raj.p0yraz@neomailbox.net / oraj.poyraz@openmail.cc / oraj_poyraz@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA  



GAZZELİLERDEN İSRAİL ABLUKASINI DELME GİRİŞİMİ

08.2018


İsrail'in Gazze ablukasını kırmak isteyen Filistinlilerin yarın Gazze Limanı'ndan gemiyle Akdeniz'e açılacağı bildirildi.

Gazze Ablukasını Kırma Ulusal Hareketi Sözcüsü Ethem Ebu Selime Gazze Limanı'nda düzenlediği basın toplantısında yarın ablukayı kırmak için limandan Özgürlük Gemisi 3 isimli gemiyle dünyaya açılacaklarını belirtti.

"Tüm halkımızı yarın veda için limana bekliyoruz. " diyen Ebu Selime bu şekilde dünyaya zulmü ortadan kaldırmak için çaba sarf ettiklerini göstermek istediklerini ifade etti.

Ebu Selime srail'in ablukası sona erene kadar barışçıl halk mücadelemizi sürdüreceğiz.

Gazze yaşamayı hak ediyor. " ifadelerini kullandı.

DAHA ÖNCE 2 KEZ DENENDİ

Gazze Ablukasını Kırma Ulusal Hareketi'nin organize ettiği eylemler kapsamında zgürlük Gemisi 1" ablukanın denizden kırılması için 29 Mayıs'ta dünyaya açılmaya çalışmıştı.

Ancak İsrail Deniz Kuvvetleri 12 mil açıldıktan sonra gemide bulunan 17 kişinin tümünü gözaltına almıştı.

Geminin kaptanı dışındaki herkes aynı gün serbest bırakılmıştı.

zgürlük Gemisi 2" ise 10 Temmuz'da yola çıkmış aynı şekilde İsrail güçleri tarafından durdurularak içindekiler gözaltına alınmıştı.

Daha sonra kaptan ve yardımcısı dışında gözaltındaki kişilerin tamamı serbest kalmıştı.

İsrail 2 milyona yakın Filistinlinin yaşadığı Gazze Şeridi'ni Hamas'ın 2006'daki seçimleri kazanmasından bu yana abluka altında tutuyor.



Kaynak Yeniçağ: Gazzelilerden İsrail ablukasını delme girişimi

--
ESKILER ALIYORUM
. . . . . .
Eskiler aliyorum
Alip yildiz yapiyorum
Mu$iki ruhun gidasidir
Mu$ikiye bayiliyorumSiir yaziyorum
Siir yazip eskiler aliyorum
Eskiler verip mu$ikiler aliyorumBir de raki sisesinde balik olsam

Orhan Veli KANIK

--

Bakiyorum da, senin Efendi Tanrin, yalnizca senin seyinin keyfini hevani yerine getirmek icin kosuyor.
Buhari, 1721

Soyleyen Muhammed in eslerinden Aise

--

Adem Havva ya Tipim degilsin deseydi, Butun bunlar basimiza gelmeyecekti...
. . . . . .
Bilinmeyen Birisi

--

Yanimdaki hep bir gazetede Marilyn Monroe'nun
resimlerine bakiyor
Mariyln Monroe oldu diyorum ona
Olumu siyah bir kakul gibi alnina dusurmesini bildi
Simdiyse cennette Nietzsche'nin metresi olmasi gerekir
Bunlari diyorum daha ne varsa diyorum
Iste hicbir sebep olmadigini sevismemeye
Iste cocuklugumdan beri icimde bir onsezi oldugunu
Bunun bir gun birine rastlamak gibi bir sey oldugunu
Belki de bir gunler bunun icin Aydin'da bulundugumu
Zaten nedense hep bir sehirden bir sehre yolcu oldugumu
Iste eflatun kakali cocuklar oldugunu Kutahya'da
Ankara'da dokunak Yozgat'ta becerik oldugunu
Van'da guresci develer gibi suslediklerini kamyonlari
Istanbul'da minarelerin lirik oldugunu koprulerinse dialektik
Acemi bir bulut bozuyor goruntuyu eski bir sarki gibi
Bu sarkiyi ne zaman duysam aklima
Sinirli bir elin uysal bir bardaga
Cok yukardan doktugu bir icki gelir
Sonsuz ve olaganustu bir bira
Kopuklene kopuklene bicimlendirir
Soyunarak aglayan bir kadini
Aci bilincinde sonrasizligin
Ama birakalim birakalim bunlari
Yoldan piyade erleri geciyor tahta bavullariyla ve buyuk yakalariyla
Ve faytoncular goruyorum
Yere basislarindaki agirligi azaltmak icin
Tanrisal biyiklariyla durumlarini parasutlendiren

Kars'tayim bu ne bicim Kars bir kenarda
Pekala yalcinlik iddiasinda bulunabilecek bir tepenin ustunde
Kars kalesi yuksel Evin yalin hali
Ister cuce, ister dev
Camlarinda perde yok
Bombos, ev.

Evin -i hali, sabah,
Geciktiniz haydi!
Uykularin tatlandigi sularda
Biracaksiniz evi.

Evin -e hali, gun boyu,
Ha gayret emektar deve!
Sirtinizda yillarin yorgunlugu
Aksam erkenden eve.

Evin -de hali, saadet,
Isinmak ocaktaki alevde
Sonmus yildizlara karsi
Isiklar varsa evde.

Evin -den hali, uzaksiniz,
Hatt icinde yasarken
Asklarin, olumlerin omzunda
Ayrilmak varken evden.

Evde Yoklar

Durmadan avuclarim terliyor,
inildiyor ardimdan
Girdigim ciktigim kapilar.
Trenim gecikmeli, yuregim bungun,
Bir bir uzaklasiyor sevdigim insanlar.
Ne zaman bir dosta gitsem,
Evde yoklar.

Dolanip duruyorum ortalikta.
Kedim himbil, yaprak dokuyor cicegim,
Rakim bir turlu beyazlasmiyor.
Anahtarim guc donuyor kilidinde,
Nemli aldigim sigaralar.
Ne zaman bir dosta gitsem
Evde yoklar.

Kimi zaman cocugum,
Bir muzik kutusu basucumda
Ve ayimin gozleri saydam.
Kimi zaman gardayim
Yanimda bavulum, yilgin ve ihtiyar.
Ne zaman bir dosta gitsem,
Evde yoklar.

Bekliyorum bir kapinin onunde,
Cebimde yazilmamis bir mektupla.
Bana karsi ben vardim
Caldigim kapilarin ardinda,
Ben actim, ben girdim
Selamlastik ilk defa.


Metin Altiok

a45UyF587661
--


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder