3 Ağustos 2018 Cuma

YILMAZ ÖZDİL YAZMIŞ....

YILMAZ ÖZDİL YAZMIŞ....

O beğenmediğiniz "eski Türkiye" gibi durabilecek misiniz?

Mustafa Kemal…

Yedi düveli dize getirdi.

Cumhuriyet'i kurdu.

Aynı zamanda CHP genel başkanıydı.

*

İsmet İnönü…

Mustafa Kemal'in dışişleri vizyonunu sürdürdü mermi bile sıkmadan Hatay'ı topraklarımıza kattı.

CHP genel başkanıydı.

*

İsmet İnönü…

İkinci Dünya Savaşı'nda diplomatik mucize gerçekleştirdi dünyada 75 milyon insan ölürken Avrupa'da taş üstünde taş kalmazken Türkiye'yi korumayı başardı Hitler Stalin Churchill Roosevelt arasından tereyağından kıl çeker gibi çekti.

CHP genel başkanıydı.

*

Bülent Ecevit…

Ambargo filan dinlemedi.

Kıbrıs'a çıktı.

KKTC'yi kurduk.

CHP genel başkanıydı.

*

Bülent Ecevit…

ABD'den İsrail'e İtalya'dan Kenya'ya kadar yürütülen kişilikli politika ve etkin diplomasiyle Apo'yu tuttu getirdi.

*

Lozan Antlaşması'nı imzalayan dışişleri bakanımız İsmet İnönü'ydü.

Milletler Cemiyeti'ne bizzat Milletler Cemiyeti'nin davetiyle katılan ilk devlet olduk hatta dışişleri bakanımız Tevfik Rüştü Aras 1937 yılında Milletler Cemiyeti'ne başkan oldu CHP milletvekiliydi.

Birleşmiş Milletler Antlaşması'nı imzaladık dışişleri bakanımız Hasan Saka CHP hükümetinin başbakanıydı.

*

Namlu namluya geldiğimiz Kardak krizi'nde Yunanistan'a tükürdüğünü yalattık çakıl taşımızı bile vermeyen hükümetimizin ortağı ve dışişleri bakanımız Deniz Baykal CHP genel başkanıydı.

*

O beğenmediğiniz "eski Türkiye" buydu.

*

Tarih boyunca cumhuriyetimizi bağımsız özgür onurlu saygın bir devlet haline getiren tüm kritik dönemeçlerde CHP imzası vardı.

*

Güya yeni Türkiye kuruldu.

Sikindirik bi rahip yüzünden memlekete yaşatılan utanca bak.

*

(Yeminle söylüyorum…

Söz konusu vatansa seni bile savunuruz emperyalist tehdide karşı ulusal birlik ve beraberlik için sonuna kadar arkandayız. )

*

Hadi bakayım…

Dik dur eğilme de görelim!



--
"Bizim cehaletimizin muhakkak sinirsiz olmasi gerekirken, bilgimiz ancak sinirli olabilir."

Sor Karl Popper (1902-1994), Avusturya Yahudi'si olarak dunyaya gelmis Ingiliz filozof. Liberal demokrasi ve "yeniliklere acik toplumun" onde gelen savunucusudur. Gelecegin yonunu tarih sayesinde bilebileceklerini varsayanlari, dusmani olarak nitelendirmistir (Hegelciler, Marksistler, Naziler ve Incil eskatolojisine inananlar, diye eklemis olabilir). Bilimsel teorileri bilimsel olmayanlardan ayirt etmemizi saglayan kriterlerin curutulebilir oldugundan bahsetmistir. Ona gore bilim ve bilgi de "hatanin elenmesi" adli bir evrim surecinden gecmektedir, sonunda gercege degil, giderek daha ilginc hale gelen sorunlara donusur. Agnostik oldugunu aciklamistir.

--

Ayse nin yasi
TALAK 4.kadinlariniz icinden adetten kesilmis olanlarla, adet gormeyenler hususunda tereddut ederseniz, onlarin bekleme suresi uc aydir.
Gebe olanlarin bekleme suresi ise, yuklerini birakmalari (dogum yapmalari)dir.
Kim Allah tan korkarsa, Allah ona isinde bir kolaylik verir.
Rivayete gore soyle demistir: ben alti yasinda bir kiz iken nebi salla llahu aleyhi ve sellem beni akd ve nikah eylemisti.(uc sene sonra) biz medine ye hicret ettik.
Haris ibn-i hazrec ogullarinin menziline indik.
Muteakiben ben, sitmaya tutuldum.
Bu cihetle sacim dokuldu.(hastaliktan kurtulduktan sonra) sacim gurlesti, uzayip omuzlarima dokuldu.
Bir kere ben, arkadaslarimla beraber salincakta oynarken annem ummu ruman bana dogru geldi ve beni cagirdi.
Ben de annemin yanina geldim.
Beni ne edecegini bilmiyordum.
Annem elimi tuttu.
Ta evin kapisi onun (e geldigimizde ora) da beni durdurdu.
Ben de yorgunluktan kaba kaba soluyordum.
Nihayet solugum biraz yatisti.
Sonra annem biraz su aldi.
Onunla yuzumu, basimi sivazladi.
Sonra beni eve koydu.
Evde ensar dan birtakim kadinlar hazir bulunyordu.
Bunlar bana: - hayir ve bereket uzere geldin, hayirli kismet getirdin!
Di(ye alkisla) dilar.
Annem beni bu kadinlara teslim etti.
Bunlar da benim kiligimi, kiyafetimi duzlediler ve resulullah a teslim ettiler.
Beni hicbir sey $ikmadi.
Ancak resulullah sallallahu aleyhi ve sellemi habersiz gorunce $ikildim.(resulullah bir sedir uzerine oturmustu.
Yaninda ensar erkeklerinden, kadinlarindan oturanlar vardi.
Beni resulullah yanina oturttu).
Ensar kadinlari beni resulullah a takdim ettiklerinde ben dokuz yasinda bir kizdim.
Buhari, e s sahih, kitabu menakibi l-ensar/44; tecrid, hadis no:1553; muslim, e s-sahih, kitabu n-nikah/69, hadis no:1422

--

Buldum bilemedim, bildim bulamadim.

Anonim

--

En Uzun Maraton

Yuz metrede beni herkes gecer
Dortyuz metrede pekcoklari
Gecer cogu sekizyuz metrede
Ama ben birakmam yarisi

Beni bin metrede gecersin
Ben yine kosarim
Onbin metrede ondesin
Kosarim ben yine
Yirmi kilometrede gecersin
Hep kosmaktayim

Otuz kilometrede
Kirk kilometrede de gecersin
Ben kosuyorum hl
Ama ellinci
Yada altmisinci kilometrede
Solugun tukenip bir yerde
Dayanamaz dusersin

Bak kosuyorum hl
Cunku ben bir yasam maratoncusuyum
Bu yuzden yasamin en yalniziyim
Bu sonsuz yarisin sonunda
Beni gecemezsin
Olumun en buyuk odul oldugunu bilemezsin
Yine ben olurum ilk gogusleyen olumu

Aziz Nesin

a45UyF587661
--


Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder