-------- Original Message --------
| From: | Pam <levbaba@yahoo.com> |
|---|
Seneler once, "Gay" sitelerinden birindeki yazismalari okuyordum. Severim geylerin muhabbetlerini. Cok eglenceli olur. Sayelerinde gey literaturu epey ogrenmistim. Mesela soyle bir ilan gorebilirsiniz: "21. Body. A+P. Ev musait. Ilgilenenler yazsin". Bunun anlami: 21 yasindayim, bear denilen turdenim, aktif pasif her sekil bana uyar, ev sorunum yok, beklerim.
Yazismalar icinde platonik takilanlar da vardi. Bazilari ise iyice azmis "Bu gece saat 21'de Aksaray'daki falanca tuvaletteyim" diye ilan vermislerdi. Derken sitede soyle bir ilan gordum:
"Selam. Ismim Akif. Orta yasli, hafif balik etinde, iliskiye acik hanimlar ariyorum. Niyeti ciddi olanlar .... adresine yazsin"
Hemen altinda, bir gey vatandas ilana cevap vermisti:
"Akif amca, sen yanlis yere demir attin. Burda kadin zor bulursun !"
Adam hakli. Akif amca oralarda biraz daha takilirsa tez zamanda huyu degismeye baslar. Bu gey isleri, atalarimizin zamaninda nasil yururmus, ogrenmek ve eglenmek isteyenler icin Engin Ardic'in "Sengul Hamami" kitabini tavsiye edebilirim. (Gerci cok eski bir kitaptir, sahaflari dolasmaniz gerekecek. Zaten Ardic Kusu da o bir zamanlar benim hayran oldugum yazar degil artik. Rotayi sasirmis vaziyette ...)
***
Yuce Mevla, ne yaptiysa ne etti ise su escinsellik denen illetin ustesinden gelememis. Guzellikle soylemis olmamis, yakarim valla demis yine olmamis. Kizmasin ama, kendisinin de biraz sucu var. Simdi, kadin denen latif varligi yasaklamis. Iste, dinin birinde papaz adaylari evlenmezler, rahibe adaylari bekaret yemini eder .. vesaire. Obur dinde bir suru yasak: Orani acma, burani acma, yok etegini fazla kisaltma .. eee peki ne olacak ?
Erkekler bakmislar kadin tayfasindan kendilerine fazla hayr yok, mecburen birbirlerine merak salmaya baslamislar. Bazi dindar arkadaslar, bu sozlerden alinip, dinimiz bunu da halletmistir falan diye yazarlarsa, onlara cevaben su kitabi okumalarini oneririm: "Musluman toplumlarda erkekler arasi cinsellik ve erotizm." Iletisim yayinlari.
Neler neler var. ABD'li bir kac escinsel erkek, kendi ulkelerindeki red-neck koylulerden ve bear sinifindan bikmislar. Daha degisik ve "egzotik" zevkler tatmak icin dunyayi dolasmislar. Bu arada Islam ulkelerine de yollari dusmus. Sonra hatiralarini kaleme almislar. Mesela Iran. Cok yaygin. Devrim sonrasi Iran rejimi kati yasaklar uygularken, seks meks durumlari kapali kapilar ardinda devam etmis. Bir escinsel sunlari yazmisti: "Biz ABD'li escinseller olmasa, Iran erkekleri seks ihtiyaclarini nasil giderirlerdi ?" Elbette abartmis olabilir, ama gercek payi gormezden gelinemez. Bence bu ABD'li escinseller harika bir is yapmislar. Iran'li erkekleri hem cinsel olarak hem ideolojik olarak rahatlatmislar. Diyelim ki Iran'li bir erkek, seytan ABD'nin yaptiklarina cok bozuluyor. Hemen cek bir kenara ABD'li gey vatandasi, hirsini ondan al. Bence cok pratik bir cozum.
Fas. Evlilik oncesi escinsel iliski cok yaygin. Ustelik "normal" kabul ediliyor. Hatta bazi yorelerde, Fasli babalar cocuklarini diger erkeklere hizmet edecek sekilde yetistiriyorlar. Simdi "oha !" dediginizi duyar gibiyim. Fakat unutmamak gerekir ki, ahlak denilen sey dagin diger yamacinda cok farkli yorumlanabiliyor. Erkek cocuk, evlenene kadar bu isleri yapiyor. Fakat evlendikten sonra, escinsel iliski kurmaya izin vermiyorlar. Zaten boyle bir istek anormal kabul ediliyor.
Turkiye. ABD'li gey kardesler, ulkemizi cok sevmisler. Hatta erkek arkadaslariyla birlikte maca bile gitmisler. Ulkemizin bu bakimlardan cok zengin oldugunu anlatmislar. Gozde mekanlari ise, Istanbul'da Aksaray civarindaki bazi yerler, Taksim, Cihangir ve Beyoglu'ndaki hamamlar, saunalar, pub'lar. Ulkemizi begendiklerine memnun oldum, biz misafirperver milletizdir, onlari eli bos gondermeyiz. Ozellikle Aksaray'daki maco ve ayi erkeklerimiz cok hoslarina gitmis. (Bu konuya Recep Ivedik filminde deginilmisti. Receb'i kamyona alan sofor birader yolda sulanmaya baslamisti ...)
***
Ayi erkek denince, gel de "hairy" veya "bear" denilen escinsel kitleyi hatirlama ! Bunlar da ayri alem. Eskiden escinsel denince aklimiza "efemine" tipli citkirilimdim ve kadinsi davranislari olan gencler gelirdi. Bulent ablamizin gencligi, Ekiciover gazinosunda sahneye etekle cikan merhum Zeki agabeyin cilveli zamanlari. Oysa internet sayesinde ogrendik ki, bazi escinseller nah boyle Rambo misali aslanlar gibi adamlar. Hatta Al Pacino o dunyayi anlatan bir film cevirmisti. Adamlar mesin ceketler giyiyorlar, zincir tasma musta butun aksesuar yerinde, boy pos deseniz en asagi 1.80 - 1.90, alayi body calismis. Hadi cesaretiniz varsa satasin bakalim, basiniza ne isler gelecek ! Neler ogrendik su internetten ... Iclerinden bazilari koyu fasist. Kurukafa ve Nazi sembolleri tasiyorlar. Zaten cinsellik ve siddet baslibasina bir arastirma konusu.
***
Erkek escinselligi konusunda binlerce arastirma yapilmis, fakat kadin escinselligi (lezbiyenlik) hala pek bilinmiyor ve sirlarini koruyor. Esasen, escinselligin sebeplerini bilen kimse yok. Herkes birtakim tezler uretmis. Escinsellik hayvanlarda da var. Tavsan besleyenler bilirler. Kizginlik donemine giren erkek tavsanlar zayif ve savunmasiz gordukleri hemcinslerine cullanirlar. Sanirim primatlarda da mevcut bu davranis turu. Bazi hayvanlar zaten ozel durumlarda cinsiyet degistirebiliyorlar. Pek emin degilim ama, kurbagalar ve semenderler gibi cift yasayislilar, populasyonda dengesizlik varsa, erkek cinsel organinini dusurup disi organ gelistiriyorlar. Cok nadir olarak insanlarda da bu bozukluk var. Bunlara "Hunsa" deniyor. (U harfini noktali olarak okuyunuz.) Bu tur insanlarda her iki cinsiyetin organi mevcut ve belli bir sure hangi cinsiyetin agir bastigi bilinemiyor. Islam hukuku bu konuyu ayrica ele almis. Bunlarin erkek mi yoksa disi mi olduklari kesin olarak anlasilirsa, ona gore muamele ediliyor. Fakat kisinin erkek mi veya disi mi oldugu belirsiz ise, boylelerine "Hunsa-i Muskil" adi veriliyor ve cemaat namazlarinda erkeklerle kadinlarin ortasinda yer aliyorlar. Bu derin konuda, imam Ebu Yusuf, Imam Muhammed ve Imam-i Azam Ebu Hanife cesitli fetvalar vermisler. Merak eden "islamda hunsa" diye ararsa, cok detayli bilgi alabilir.
***
Bir de Kutsal Kitaplarda escinsellik konusu var ki, tam bir derya ! Bunun tarihteki en iyi bilinen ve mukaddes kitaplarda da yer alan ornegi Sodom kentinin yikilmasi. Oyku, son derece enteresan. Nedendir bilinmez, ama Sodom halkinin erkekleri eksenlerini oyle sasirirlar ki gul gibi kizlari birakip birbirlerine saldirmaya baslarlar. Tanri, bu sapiklari cezalandirmak icin kenti tamamen yikmaya karar verir. Yalniz, Ibrahim'in yegeni Lut ve ailesi ahlakli insanlardir. Onlarin yokolmasina Tanri'nin vicdani razi olmaz. Yikim baslamadan once kacip kurtulmalari icin iki melegi gorevlendirip Sodom'a gonderir.
Bundan sonra tiyatro baslar ! Melekler, genc erkekler seklinde kente inerler. Bunlari goren Sodom'lu azgin erkekler meleklerin pesine takilir. Simdi, durumun nezaketini dusunebiliyor musunuz ? Kimbilir kac bin yil vazifeli melek olarak Tanri katinda gorev yapmislar. Daha dunyaya ilk inislerinde, nasil desem, bir yerler tehlikeye dusmus. Melekler, Lut'un israr etmesi ile onun konugu olmayi kabul ederler. Fakat Sodom'lu erkekler evin etrafini kusatirlar ve melekleri Lut'tan isterler. Gerisini Eski Ahit'in "Yaratilis" (Genesis) kitabindan okuyalim. (19. Bolum):
19.3 Ama Lut cok diretti. Sonunda onunla birlikte eve gittiler. Lut onlara yemek hazirladi, mayasiz ekmek pisirdi. Yediler.
19.4 Onlar yatmadan, kentin erkekleri Sodom'un her mahallesinden genc, yasli kentin butun erkekleri evi sardi.
19.5 Lut'a seslenerek, "bu gece sana gelen adamlar nerde ?" diye sordular, getir onlari da yatalim.
(Bu pasaj bazi cevirilerde "getir onlari da tanisalim" seklinde yazilmistir. Fakat adamlarin davranislarindan niyetlerinin sadece "tanismak" olmadigi belli ...)
19.6 Lut disari cikti, arkasindan kapiyi kapadi.
19.7 "Kardesler, lutfen bu kotulugu yapmayin" dedi.
19.8 "Erkek yuzu gormemis iki kizim var. Size onlari getireyim, ne isterseniz yapin. Yeter ki bu adamlara dokunmayin. Cunku onlar konugumdur, catimin altina geldiler.
19.9 Adamlar "cekil onumuzden" diye karsilik verdiler. Adam (Lut) buraya disardan geldi, simdi yargiclik tasliyor. Sana daha beterini yapariz. Lut'u ite kaka kapiyi kirmaya kalktilar.
Neyse ki oyku mutlu sonla biter ve ne Lut'a ne de misafirlerine bir sey olmaz. Melekler aniden uzanip kapiya dayanan erkekleri kor ederler, Kimse onunu goremez olur. Bu kismi pek anlamadim. Acaba erkekler tamamen mi kor oldular, yoksa gecici bir korluk mu oldu ? Bundan sonra Lut ve ailesi Sodom'dan ayrilir.
Yukardaki pasajlar cok dusundurucu. Oncelikle, kizmasin ama, Yuce tanri biraz hatali. Sodom erkeklerinin bu kadar azdiklarini bile bile niye gorevli melekleri genc erkekler seklinde kente yolluyor ? Acaba tanri bu meleklere kafayi takmis durumda mi ? Eger dilese o melekleri 90 yasinda saci baci agarmis pirler seklinde gonderebilirdi. Gerci, oykuden anladigim kadariyla, Sodom'lu erkekler oylesine azmislar ki, belki onlari da begenirlerdi. Zaten pasaj 19.9 da ipucu var. Lut onlara mani olunca, erkekler, cekil onumuzden yoksa sana daha beterini yapariz, diyorlar.
Lut'un ahlak anlayisi da bir tuhaf. Misafirlerini korumak istemesini anliyorum. Fakat bir insanin, misafir korumak icin bile olsa, kizlarini disardaki erkeklere teslim etmesi anlasilir gibi degil. Ayrica "onlara ne isterseniz yapin" hitabi, bana kadinlarin hicbir degeri olmadigini ve onlara her turlu isin yapilabilecegini dusunduruyor.
Lut ve ailesinin oykusu daha da "tuhaf" bir sekilde devam eder. Tanri kente alevler yagdirir, bu arada Lut'un karisi tanrinin gazabina bakmak isteyince bir sutuna donusturulur ve tas kesilir. Fatura nedense hep kadinlara cikiyor. Lut ve iki kizi bir magaraya siginirlar. Simdi, hanimlar beyler, koltuklariniza iyi tututun, cunku acaip bir bolume geciyoruz. Eski Ahit 19. bolumde bu bahsin adi: "Lut ve kizlari". Lut, Sodom'dan sonra "Soar" (Kucuk) bir kente gider, fakat orada kalmayi da tehlikeli bulur. Okuyalim:
19.30 Lut Soar'da kalmaktan korkuyordu. Bu yuzden iki kiziyla kentten ayrilarak daga yerlesti, onlarla birlikte bir magarada yasamaya basladi.
19.31 Buyuk kizi kucugune "babamiz yasli" dedi, "dunya geleneklerine uygun bicimde burada bizimle yatabilecek bir erkek yok.
19.32 Gel, babamiza sarap icirelim, soyumuzu yasatmak icin onunla yatalim.
19.33 O gece babalarina sarap icirdiler. Buyuk kiz gidip babasiyla yatti. Ancak Lut yatip kalktiginin farkinda degildi.
19.34 Ertesi gun buyuk kiz kucugune "dun gece babamla yattim" dedi, "bu gece de ona sarap icirelim. Soyumuzu yasatmak icin sen de onunla yat
19.35 O gece de babalarina sarap icirdiler ve kucuk kiz babasiyla yatti. Ama Lut yatip kalktiginin farkinda degildi.
19.36 Boylece Lut'un iki kizi da oz babalarindan hamile kaldilar.
Oho, oho. Yanlis okumadiniz. Hem saygisizlik etmeyin, burda mukaddes kitap okuyoruz ! Anlasilir gibi degil, ne yazsam kafirlik olacak. Kente insan seklinde melekler gonderen yuce tanri, neden bu rezilligin yasanmamasi icin Lut'a saglikli erkekler gondermiyor da kizlarini onunla yatmaya mecbur ediyor ? Ne bileyim, yani etrafta hic mi erkek kalmadi ? Lut'un kizlarini hamile birakmasi, cinsel acidan yeterli oldugunu ve ereksiyona eristigini acikca gosteriyor. Ama buna ragmen, nasil oluyorsa, Lut ne yaptiginin farkinda olmuyor !
***
Neyse, gey kulturunden ensest iliskilere gectim. Ben yine gey konusu uzerinden devam edeyim. Lut'un oykusu Kur'anda da gecer, cesitli surelerde. Muhammed bu oykuleri Kur'ana boluk porcuk almis. Veya Muhammed'den sonra, Kur'an ayetleri dizilirken konu butunlugune pek dikkat etmemisler. Ornegin, Ibrahim'in oykusu anlatilirken, aniden Lut'un oykusune gecilir. Ayetlerin ne anlattigini anlayabilmek icin, Eski Ahid'e muracat etmek gerekebilir. Lut'un oykusunun Kur'anda nasil islendigine bakalim. Hud suresi:(Elmalili Hamdi Yazir meali):
77. Elcilerimiz Lut'a geldiginde onlarin yuzunden fenalasti, eli ayagi dolasti ve "bu cok cetin bir gundur !" dedi.
78. Kavmi ona zipir zipir kosup gelmislerdi, bundan once de kotu kotu isler yapiyorlardi. Lut "ey kavmim, iste kizlarim, onlar sizin icin daha temiz; Allah'tan korkun da beni konuklarim arasinda rusvay etmeyin, icinizde akli basinda bir adam yok mu?" dedi.
79. Kavmi: "Herhalde bilirsin ki, bizim senin kizlarinda hicbir hakkimiz yoktur ve sen bizim ne istedigimizi pekala bilirsin !" dediler.
Hicr suresinde de konuya deginilir. Elciler Lut ailesine gelirler, gecenin bir bolumunde ailesini kentten kacirmasini soylerler. Geride kalanlarin yok edilecegini ozellikle belirtirler:
67. Sehir halki da haber alip keyifte gelmislerdi.
68. Lut onlara: "aman ha, onlar benim konuklarimdir; artik beni rezil etmeyin."
69. "Allah'tan korkun, beni utandirmayin" dedi.
70. Onlar "biz sana aleme karismayi yasaklamadik mi" dediler.
71. Lut: "iste sunlar kizlarim, eger yapacaksaniz" dedi.
72. Resulum, omrune yemin ederim ki, gercekten onlar, sarhosluklari icinde ne halt ettiklerini bilmiyorlardi.
Oykuye ayrica Suara ve Ankebut surelerinde de deginilir. Lut'un misafirleri kurtarmak icin kizlarini teklif ettigi cok acik. Neyse ki Kur'an bu oykuyu Eski Ahit kadar acik islemez ve ustu kapali deginir. Hicr 72. ayette Tanri'nin "halt etmek" lafini kullanmasi cok anlamli. Anlasilan koca Tanri bile agzini biraz bozmak zorunda kalmis.
***
Aradan gecen bunca yuzyila ragmen escinselligin onu alinamamis. Bu durum, mukaddes bilinen kitaplarin insanlari bazi islerden caydirmada basarili olup olmadiklarini tartismaya aciyor. Hristiyan aleminde, manastirlarda yasanan escinsel iliskiler bile ayri bir inceleme konusu. "Gulun Adi" (Name of the rose) romaninda Umberto Eco, genc bir comezle, kutuphanede calisan bir rahip arasindaki iliskiye deginmisti. Islam topraklarinda ise iliskiler hep saman altindan su yurutulerek devam etmis ve gunumuze kadar gelmis.
saygilar
levent
oO-------------------------------------------------------------------Oo
http://orajpoyraz.blogspot.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder