26 Aralık 2018 Çarşamba

‘ERDOĞAN’A HAKARET’TE BUGÜN: NAZLI ILICAK’A HAPİS CEZASI

'ERDOĞAN'A HAKARET'TE BUGÜN: NAZLI ILICAK'A HAPİS CEZASI

26/12/2018 13:26


Fotoğraf: Reuters

Nazlı Ilıcak hakkında 23 Şubat 2016'da Twitter'da yazdığı "Selahattin Demirtaş katil mi? Zaten bu kafa Türkiye'yi bataklığa soktu esas katil olan Öcalan'la ise diyalog yürüten RTE" mesajı nedeniyle cumhurbaşkanına hakaretten dava açılmıştı.

Darbe suçlamasıyla yargılandığı diğer davada tutuklu bulunan bulunan gazeteci Nazlı Ilıcak, İstanbul Anadolu 53. Asliye Ceza Mahkemesi'nde görülen karar duruşmasına, SEGBİS sistemi ile bağlandı. Ilıcak savunmasında şöyle dedi: "Benim tweetim daha önce de belirttiğim gibi başkasına cevap niteliğinde yazılmıştır. Ayrıca ben barış sürecine inanan bir kimseyim. Barış sürecinde Selahattin Demirtaş'a katil denmesi nedeniyle söz konusu tweeti attım. Asıl katil olanın Öcalan olduğunu belirttim. Ayrıca barış sürecini başlatan kişinin Recep Tayyip Erdoğan olduğunu söylemek istedim. Benim durup dururken Cumhurbaşkanına katil demem mümkün değildir. Sıfat Öcalan'ın önündedir. Sadece devrik cümle kullanılmıştır. Devrik cümle düzeltildiğinde Öcalan'a katil dediğim anlaşılacaktır."

Mahkeme, Ilıcak'ı, 'cumhurbaşkanına alenen hakaret' suçundan 1 yıl 2 ay hapis cezası çarptırdı.

Ilıcak, Ahmet Altan ve Mehmet Altan'la birlikte yargılandığı davada darbeye teşebbüs iddiasıyla hüküm giymişti. Karar temyiz sürecinde.

Altanlar ve Ilıcak hakkında gerekçeli karar: Darbe mesajı verildi, meşru gösterildi

Altan kardeşler ve Ilıcak'ın davasında istinaf talebi reddedildi

Yazar Nazlı Ilıcak: Hep 'Hak, hukuk, demokrasi' dedim, defalarca bedel ödedim

Akademisyen Mehmet Altan: Bol kepçeden laf var, belge yok…

İstinaf savcısı Altan kardeşler ve Ilıcak'ın cezasının onanmasını istedi

Akademisyen Mehmet Altan: Mahkeme, anayasal suç işledi

Ilıcak istinaf duruşmasında: Güler yüz, tatlı kelam… Aldandığımı itiraf ediyorum

Altan kardeşler ve Ilıcak'a ağırlaştırılmış müebbet

Ilıcak ve Altanlar, 'son söz'lerinde AYM kararını andı

Nazlı Ilıcak'ın savunmasından: Ben bir Cumhuriyet kadınıyım

Mehmet Altan'ın savunmasından: İdam olsa savcı idam isteyecek

Ahmet Altan'ın savunmasından: Siz de hapishanede ölmeye hazır mısınız?

http://www.diken.com.tr/erdogana-hakarette-bugun-nazli-ilicaka-hapis-cezasi/?fbclid=IwAR3lSEOtisV7XE59weUjW1oNMWJ-AFK6z5PgpgnWnrPiyA7LJvzwVL0OG20

--   a45UyF587661

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder