31 Ocak 2011 Pazartesi

Erdoğan: Lüks bir hayatım olabilirdi


 

 Erdoğan: Lüks bir hayatım olabilirdi

Erzurum’da Türkiye’nin dört bir yanından gelen gençlik temsilcileriyle bir araya gelen Başbakan Erdoğan, haziran ayındaki seçimlerde, Ak Parti’nin 25-30 yaş arasındaki gençlerden milletvekili adayı göstereceğini söyledi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, üniversite gençleriyle yaptığı buluşmada, şiirler okudu, gençlik günlerinde yaşadıklarından örnekler verdi. Gençlere Mehmet Akif’i, Nâzım Hikmet’i okumalarını öğütleyen Erdoğan, parlamentoya gençleri alacağının işaretini verdi. Başbakan Erdoğan, “Cumhuriyetin 100’üncü yıldönümünde dünyanın ilk 10 ülkesinden biri olacağız. Bu hedefleri sizlerle gerçekleştireceğiz. Geleceği sizlerle daha aydınlık hale getireceğiz” dedi.

Başbakan Erdoğan dün Erzurum’da Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’ne ait Gençlik Merkezi’nde çeşitli şehirlerden gelen üniversite öğrencileriyle buluştu. Erdoğan öğrencilerle görüşmesinde şu konulara değindi:

DEVLET SADAKA DAĞITMAZ
-  “Milliyetçi genç, kendisini bir solcunun sosyalistin yerine koysun. Sosyalist genç de kendisini milliyetçi gencin yerine koysun. Onu anlamaya çalışsın. Dindar muhafazakârla daha farklı anlayışta olan empati yapsın. Zengin kendini yoksulun yerinde görsün. ‘Benim doğrum tek ve yegane doğrudur’ diyenler, benim yaşamım, fikirlerim, inançlarım herkesinkinden üstün kanaatinde olanlar başkalarına dayatma çabasına girdiklerinde nasıl bir zalimliğin içine girdiklerini de görsünler. Onun için yapmamız gereken gezeceğiz, dolaşacağız. İnsanı tanımak için önce onların yaşam tarzını görmek, bilmek, anlamak gerekiyor. Bize ‘sadaka dağıtıyor’ diyorlar. Devlet sadaka dağıtır mı? Kişi sadaka dağıtır, devlet dağıtmaz.”

LÜKS İÇİNDE YAŞARDIM
-  “Ben İstanbul’da çok farklı bir lüks içinde yaşayabilirdim... Ama İstanbul’un varoşlarında yaşayanların nasıl yaşadığını biliyor muyuz? Gidip orada bir evde oturduk mu? Bir Romanın nasıl yaşadığını biliyor muyuz? Gidip bir Romanın evinde oturduk mu? Veyahut da kenar, köşedeki bir Kürt kardeşimin, Zaza kardeşimin, Boşnak kardeşimin evinde acaba oturduk mu? Acaba onlarla beraber bir yemek yedik mi, sohbete katıldık mı? Ama sizin bu başbakanınız bunları yaptı, yapıyor. Belediye başkanlığımda da yaptım, başbakanlığımda da yaptım. Çünkü insanı tanımam, insanı anlamam için önce onların yaşam tarzını görmem, bilmem, anlamam gerekiyordu. Onlarla bunu yaşamam gerekiyordu. Tüm arkadaşlarıma da sürekli hep bunu telkin ediyorum. Gittiğimiz yerde muhakkak bunları yapalım.”

-  “Fikirlerin nasıl dışlandığını, inançların nasıl aşağılandığını, yaşam tarzlarına nasıl müdahale edildiğini, şiir okumanın nasıl mahpusluk gerekçesi yapıldığını gördük, yaşadık. İşte onun için, biz hiç kimsenin yaşam tarzına müdahale etmeyiz, edemeyiz ve edilmesine de izin vermeyiz.”

-  “Benim itirazım her zaman yıkıcı eleştiriye, hakarete oldu. Benim itirazım, cam çerçeve kıran, polise taşla saldıran, araçlara zarar veren, belediye otobüslerini kullanılmaz hale getiren, o otobüslerde Serap’ları kaybettiğimiz taarruzlara karşıdır. İçindeki yoksul kız çocuklarının canına kasteden anlayışadır.”

-  “Biz 73 milyonun hükümetiyiz. Samimi girişimleri iyi niyetli adımları boşa çıkararak gerilim üretmeye, diyalog süresini gölgelemeye çalışmak kimsenin yararına olmayacakttır. Üniversiteler politikacıları davet ediyor. Ama sesi gür çıkan bir avuç azınlık çirkin eylemleriyle öğrencilerin hakkına tecavüz ediyor. Bunun neresi demokrasi, ifade özgürlüğü protesto hakkı? Sırf protestolar ‘iktidara yönelik’ diye eylemcileri teşvik ettiğine şahit oluyoruz.”

-  “Siyasette gençlerin daha fazla rol üstlenmesini daha fazla sorumluluk almasını samimiyetle arzuladık ve seçilme yaşını 25’e çektik. Niye bizden önceki hiçbir iktidar gençlerin seçilme yaşını 25’e indirmedi? Neredeydiler bunlar? Ben daha da ileri gidiyorum. Biz seçme ve seçilme yaşını aynı yapmalıyız. Şimdi bu tartışmaya girer diye burada açmıyorum. Çünkü neyi söylersek tartışılıyor. Sen kalkıp seçme hakkını 18 olarak veriyorsun ama seçilmeye 30 diyorsun. Böyle bir anlayış olabilir mi?”

KADIN SAYISI DA ARTACAK
Erdoğan, Haziran ayında yapılması düşünülen genel seçimlerde, diğer partilerin nasıl hareket edeceğini bilmediğini ancak Ak Parti’nin 25-30 yaş arasındaki gençlerden milletvekili adayı göstereceğini bildirdi. Parlamentoya gençleri taşıyacaklarını belirten Erdoğan, kadın milletvekili sayısını daha da artıracaklarını ifade etti.
Erdoğan, daha sonra basına kapalı bölümde, öğrenciler sorunlarını dinledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder