7 Haziran 2019 Cuma

Selcan TAŞÇI HAMŞİOĞLU : "Ağırlaştırılmış İslam" daha mı iyi!

Selcan TAŞÇI HAMŞİOĞLU : "Ağırlaştırılmış İslam" daha mı iyi!

selcantasci@gmail.com 07 Haziran 2019

Diyanet İşleri Başkanımız böyle buyurmuş; İslamiyet'te eker Bayramı" diye bir bayram yokmuş.

Bu ifade Ramazan'ın kutsallığını hafifletiyormuş!

İslamiyet'te bebeklerin kolundan bacağından tahrik olup şehvete kapılıp onları istismar etmek var mı peki?

İslamiyet'te okut diye eğit diye sana emanet edilen çocuğu cariyeleştirmek var mı?

İslamiyet'te İslamiyet'in ilk emrine uymak derdindeki çocukları diri diri yakmak pahasına kaçak bina yapmak kaçak elektirik kullanmak usulsüz doğalgaz kullanmak var mı?

İslamiyet'te başını örtmeyen kadını kiralık-satılık ilan etmek var mı?

İslamiyet'te "dayak" kadının şükretmesi gereken bir "ilgi sahiplenme biçimi" mi?

İslamiyet'te devletin malı deniz mi?

İslamiyet'te seçilmiş insanların kazanılmış haklarını yani kul hakkını hem de Ramazan günü afiyetle yemek sevap mı?

İslamiyet'te "sesini duyurmak için" yalan söylemek iftira atmak misal oyların çalınması gibi bir hadise olmadığı halde "çaldılar" demek serbest mi?

İslamiyet'e bayrağı vatanı devleti "düşmana teslim etmek" var mı?

İslamiyet'te kişiye secde etmek kişiyi peygamberleştirmek kişiyi tanrılaştırmak var mı?

İslamiyet'te "kişiye itaat farzı" var mı?

İslamiyet'te babanın öz kızını öperken şehvet duyması var mı?

İslamiyet'te SMS'le boşanmak var mı?

İslamiyet'te ülkende çocuklar ilaç bulamadığı için ölürken anne-babalar işsizlikten parasızlıktan mama çalmak zorunda kalırken evine odun kömür alamayan anne çocuklarını ısıtamıyor diye intihar ederken 1 milyon liralık makam aracına binmek var mı?

Şeker Bayramı'nın herkesi kucaklayan "hafifliği" mi zedeler İslamiyet'in "kutsallığını" yoksa sıraladığım gibi sayısız sapkın düşüncenin çarpık uygulamanın ağırlığı altında ezilip can çekişmesi inananların arkalarına bakmadan kaçmalarına yol açıp başta Deizm olmak üzere yeni arayışlara sürüklemesi mi?

Bahriye…Tatilcilere son kitap tavsiyem Aydınlanma Yolunda Bir Ömür / Bahriye.

Türkiye'nin İlahiyat Fakültesi'nde cübbe giyen ilk kadın akademisyeni Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Bahriye Üçok'un nasıl öldüğünü değil nasıl yaşadığını anlatmış Elfin Tataroğlu kitabında;Militanlaşmamış naif bir dille.

Kin nefret öfke ayinlerine boğulmamış sade dümdüz cümlelerle. "

Allahsız kitapsız" diye katledilmiş bir kadının kimsenin yüzleşmeye yanaşmadığı "dindar" kimliğinin hikayesi Bahriye;Kocası tarafından aldatıldıktan sonra Bahriye'nin doğumuna günler kala eve bırakılmış bir "boş ol" notuyla terk edilmiş 26 yaşında kucağında el kadar bebeğiyle 50'li yaşlarındaki bir adamla "ikinci eşi" olmak üzere evlendirilen onun ölümünden sonra bir yandan yüreği pır pır Milli Mücadele'yle birlikte atarken diğer yandan Trabzon İstanbul Ordu hattında hayvan vagonlarıyla bitişik yolculuklarla getirdiği malları satarak ayakta kalma ve güçlü bir kız yetiştirme mücadelesi veren bir annenin; Nadire Hanım'ın hikayesi…İlk adımlarını atarken okula başlarken mezun olurken karne günlerinde bayramlarda nikah masasında gözlerinin sürekli aradığı hiç tanımadığı babasına hasret "eksik" bir kızın hikayesi…Daha 6 yaşındayken Kur'an-ı Kerim'i hatim etmiş sonrasında da uzun süre Kuran kurslarına devam etmiş İslamiyet'i anladığına inanmış ve içselleştirmiş bu haliyle yaşamaya çalışmış dinine bağlı bir kadının hikayesi…İslamiyet'in çağının önünde Batı'nın Avrupa'nın önündeki medeniyet tasavvurunu keşfetmiş ömrünü İslam'ın aydın aydınlık ilerici yüzünü anlatmaya adamış bir takım şekli ısrarları "siyasi kaynaklı" oldukları gerekçesiyle reddetmiş ama çarpıtılanın aksine "samimi bir inançtan kaynaklanıyorsa saygı duyarım" demeyi de ihmal etmemiş gerçek bir savaşçının hikayesi…Biraz da aslında annesini öldüren bombayı bilmeden hatta "bomba" diye şakaya da vurarak kargodan kendi elleriyle almış annesinin ölümüne tanık olmak durumunda kalmış annesinden eline illaki çok değerli olan birçok başka şeyle birlikte bir de "anlaşılamamış olmak" gibi bir ukde kalmış gencecik bir kızın Kumru'nun hikayesi…Kimi meselelere onunla aynı pencereden bakmayan dolayısıyla aynı sonuca varmayan yaşıyor olsa kimi çıkışlarını muhtemeldir ki tartışmaya açacak olan ama katledilmiş olmasını da lanetleyen bir kadın olarak tavsiye ediyorum Bahriye'yi…Okuyun; içiniz acırken yakalayacaksınız kendinizi illa bir yerde.

Telaş etmeyin; fikri hür vicdanı hür bir insan olduğunuzu gösterir bu sadece.

https://www.yenicaggazetesi.com.tr/agirlastirilmis-islam-daha-mi-iyi-52183yy.htm


- - - - - - - - - - - - -
a45UyF587661
- - - - - - - - - - - - -
Bir dinin tabii olmasi icin akla fenne ilme ve mantiga uygun olmasi lazimdir.

Gazi Mustafa Kemal ATATURK

- - - - - - - - - - - - -
JEAN MESLIER : SAGDUYU TANRISIZLIGIN ILMIHALI

75. EGER OLSAYDI ALLAH DA OZGUR VE OZERK OLMAZDI; BUTUN DINLERIN YARARSIZLIGI ISTE BUNDANDIR

Dunya bir etkenin zorunlu sonucudur. Dunyayi birlestiren cansiz ya da canli butun varliklar birbirine baglidir. Ayni etkenler tarafindan hareketlendirildikleri ve ayni ozelliklere sahip bulunduklari surece, bu varliklarin, ne hal ve harekette iseler o hal ve harekette devam etmeleri zorunludur. Ozelliklerini yitirince zorunlu ve kacinilmaz olarak baska turlu eylem ve harekette bulunurlar.

Varligi bir an icin kabul edilse, Tanri bile asla yapmak istedigini yapmakta ozgur olarak gorulemez. Eger bir Allah var olsaydi, hareket tarzi, ister istemez yaratilisinda bulunan ozellige, nitelige bagli olurdu. Oncesiz, sonsuz olan bu zatin, oncesiz ve sonsuz bir niteligi ve yaratilisi olur ve bu nitelik ve yaratilisin egemenligine gore hareket etmekte Tanri zorunlu olurdu. Hicbir sey isteklerini durdurmak ya da degistirmek yeteneginde olmazdi. Bir kez bu boyle olunca, ne bizim cabamiz, ne dualarimiz, ne kurbanlanmiz onun degismez seyrini ve asla degismeyen istegini durduramaz ya da degistiremezdi. Bundan su sonucu cikarmak zorunlulugu vardir ki; eger bir "Tanri" olsaydi bile dinlerin hepsi tumuyle yararsiz olurdu.

- - - - - - - - - - - - -
Ozgurluk iki kere ikinin dort ettigini soyleyebilmektir.
Eger buna izin verilirse gerisi kendiliginden gelir.

George Orwell1984

- - - - - - - - - - - - -
Tanrisiz bir dunya fikri bana, kendisi mukemmel olup cehhennem tehdidiyle koseye sikistirabilmek icin kusurlu bir insanlik yaratan bir tanrinin varligindan daha az sacma geliyor.

SALACROU,ARMAND (1899-1989) Fransiz oyun yazari ve senarist.
Ateistin Kutsal Kitabi - Aforizmalar - Derleyen Joan Konner

- - - - - - - - - - - - -

Grup eposta komutlari ve adresleri :
Gruba mesaj gondermek icin : ozgur_gundem@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin : ozgur_gundem-subscribe@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin : ozgur_gundem-unsubscribe@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin : ozgur_gundem-owner@yahoogroups.com
Grup Sayfamiz : http://groups.yahoo.com/group/Ozgur_Gundem/
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz : http://orajpoyraz.blogspot.com/

 


 




-------------------------------------------------
This free account was provided by VFEmail.net - report spam to abuse@vfemail.net
 
ONLY AT VFEmail! - Use our Metadata Mitigator™ to keep your email out of the NSA's hands!
$24.95 ONETIME Lifetime accounts with Privacy Features!
No Bandwidth Quotas!   15GB disk space!
Commercial and Bulk Mail Options!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder